today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Samo dosledna komunikacija daje dugoročno uspešne rezultate!

Svetlana Stavreva, Marketing, Communications and Citizenship Leader CEE u kompaniji IBM i jedna od predavača na festivalu KAKTUS 2015, govori koji su najveći izazovi u oblasti komunikacija danas i koje trendove možemo očekivati u narednoj godini.

Koji su najveći izazovi u oblasti komunikacija danas?
Prvo, to su podaci, koji s jedne strane predstavljaju veliki izazov, ali i veliku priliku. Danas smo bukvalno preplavljeni podacima svuda i u svim oblicima. Na primer, svaki dan stvaramo 2,5 triliona bajtova podataka, što je otprilike oko pola milijarde HD video preuzimanja. Drugo, danas, za razliku od pre nekoliko godina, ima više pisaca nego čitalaca. Svi nešto pišemo, zatim delimo na društvenim mrežama i informacije se šire globalno. Međutim, sve manje i manje ljudi čita, gleda i obraća pažnju. Čovekova pažnja je danas u proseku 8 sekundi, što je jedna sekunda manje od pažnje zlatne ribice. Zato je posao komunikacionih stručnjaka da kreiraju zanimljiv i koristan sadržaj. Treće, ponekada ljudi misle da je komunikacija daleko moćnija nego što ona zapravo jeste, postavljaju nerealna očekivanja i od komunikacionih stručnjaka očekuju rezultate koje nije moguće postići. Istinita, autentična i verodostojna komunikacija je kao ogledalo – odražava realnost, ne izmišlja novu.

Koje elemente sadrži savršena poruka i na koji način je možemo kreirati?
Verujem da je savršena poruka autentična, zanimljiva, u fokusu ciljne grupe, bez obzira u kom formatu bila. Ona treba da obuhvata primere, anegdote, priče, da bude informativna i zanimljiva čitaocu. To zahteva sinhronizaciju između onoga čime se kompanija bavi i onoga šta komunicira. Kada kompanija komunicira dosledno, to će se pre ili kasnije odraziti na njen dobar imidž i ugled u javnosti.

Navedite nam nekoliko primera inovacija u komunikaciji koje praktikujete u Vašoj kompaniji?
Svi naši zaposleni imaju ideje i kredibilni su da daju predloge na koji način mogu poboljšati svoje poslovno okruženje i kako da međusobno bolje sarađuju. Vrlo je malo kompanija u kojima zaposleni imaju priliku da daju predloge za bilo šta. U kompaniji IBM skloni smo da čujemo i prihvatimo predloge i sugestije zaposlenih i zato smo kreirali intranet mrežu, koju nazivamo w3, a na kojoj kolege otvoreno razmenjuju mišljenja. Tokom godina, ideje naših zaposlenih bile su ključne u donošenju nekih poslovnih odluka i komunikaciji.
Na primer, IBM Jams, online brainstorming sesije, pružaju ogromne mogućnosti za saradnju i inovacije. Od 2001. godine IBM koristi ovu platformu da uključi više od 300 hiljada zaposlenih širom sveta u dugoročna istraživanja i rešavanja problema.
Values Jam je 2003. godine dao zaposlenima mogućnost da redefinišu osnovne vrednosti kompanije, prvi put u skoro 100 godina. Tokom 2006. godine IBM je organizovao Innovation Jam, najveću brainstorming sesiju odžanu ikada, u kojoj smo okupili više od 150 hiljada ljudi iz 104 zemlje i 67 kompanija. Kao rezultat ove sesije, pokrenuto je deset novih IBM kompanija čija investicija iznosi 100 miliona dolara. IBM Jams ne moraju isključivo da budu vezani za posao. Njihove metode, alati i tehnologija, mogu se primeniti i na mnoga društvena pitanja.

Koje komunikacione trendove možemo da očekujemo u 2016. godini?
Svet se trenutno nalazi pred dubokim promenama i izazovima i to će se odraziti i na komunikacijsku industriju. Da bismo bili uspešni u eri društvenim medija, moramo menjati našu komunikaciju i potpuno je transformisati. Verujem da će komunikacijska industrija nastaviti da se razvija, i da će biti ključna veza između organizacija i njihove ciljane publike radi uspostavljanja dugoročnog dijaloga. Pobednička komunikaciona strategija danas i u budućnosti biće ona koja inspiriše i održava stalnu vezu sa ključnim akterima kroz različite kanale i platforme.

Prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015 biće održan 29. oktobra u Beogradu, pod sloganom „Ideje koje opstaju“. Više informacija pronađite na www.kaktus.rs.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!