today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Samo 17% Hrvata zaposlenih u marketingu preporučilo bi svoju kompaniju drugima

REGION – Puls zadovoljstva hrvatskih zaposlenih, istraživanje koje je sprovela kompanija Stethoscope na uzorku od preko 4.000 ispitanika, detaljno analizira zadovoljstvo i angažovanost Hrvata u radnom odnosu. Oni su na skali od 0 do 5 svom zadovoljstvu dali tek ocenu 3.

Zadovoljstvo Hrvata

Na uzorku od preko 4.000 ispitanika, od čega 60% muškaraca i 40% žena, najviše se našlo onih uzrasta od 31 do 40 – njih 40%, ali u ispitivanju su zastupljene sve dobne grupe, a poznat je i staž ispitanika.

Upitnik od ispitanika zahteva unos industrije u kojoj radi kako bi se mogla napraviti generalna analiza te ispitanik može uporediti svoje rezultate u odnosu na rezultate industrije u kojoj radi.

Najzadovoljniji su ljudi zaposleni u IT industriji – njihov je prosek zadovoljstva 3,49, a sledi automobilska industrija čije je zadovoljstvo u proseku 2,92 od 5. Najnezadovoljniji je javni sektor – prosek zadovoljstva ljudi zaposlenih u ovom sektoru je tek 2,01.

eNPS je employee net promotor score; metrika koja pokazuje kolika je verovatnost da će zaposleni preporučiti kompaniju drugima kao dobro mesto za rad, a eNPS Hrvatske iznosi 7,19 na skali do 10. Među ispitanicima je podjednak omer onih koji su promoteri kompanije u kojoj rade, odnosno koji će svoju kompaniju preporučiti; kao i pasivnih i onih koji svoju kompaniju nikako neće preporučiti kao dobro mesto za rad.

Verovatnost da će zaposleni preporučiti kompaniju kao dobro mesto za rad varira u zavisnosti od industrije. Najveću ocenu dobila je automobilska industrija – iznad 8 te, očekivano s obzirom na zadovoljstvo, IT industrija, a sledi ih marketing. Najmanje bi preporučili svog poslodavca zaposleni u finansijama, te oni najmanje zadovoljni – javni sektor.

Najzadovoljniji su ljudi koji rade u kompanijama do 9 ljudi, a najmanje zadovoljni oni koji rade u velikim sistemima koji broje preko 1.000 zaposlenih, ali nivoi zadovoljstva nemaju velike oscilacije pa možemo zaključiti kako u Hrvatskoj nema velikih razlika u zadovoljstvu s obzirom na veličinu kompanije.

Uzrast nije faktor koji značajno utiče na zadovoljstvo – iako su u Hrvatskoj najzadovoljniji oni koji se nalaze tek na početku karijere, sve uzrasne grupe ocenile su svoje zadovoljstvo između 2,42 i 2,64.

Marketing

Osobe zaposlene u marketingu ukupno su zadovoljstvo ocenile sa 3,53, a employee net promotor score na skali do 10 ocenjen je 6.33. Iznenađujuća je brojka koja ukazuje na to da preko 47% zaposlenih ne bi preporučilo svoju kompaniju kao dobro mesto za rad. To bi učinilo tek nešto manje od 17% zaposlenih u marketinškoj industriji.

Najzadovoljniji su oni zaposleni u malim kompanijama do 9 zaposlenih, dok su oni u kompanijama koje broje preko 1.000 zaposlenih najmanje zadovoljni. Razlike među polovima su male – žene su sa ocenom 2,52 nešto zadovoljnije od muškaraca koji su dali ocenu 2,43. Veće su razlike između dobnih grupa: osobe od 51 do 60 su svoje zadovoljstvo ocenile sa 3,32, sledi ih dobna grupa 41-50, a najmanje su zadovoljni oni u dobi 31-40 čija je prosečna ocena 2,41, značajno niža od one koja se pokazala kao najzadovoljnija poslom.

Među 12 ispitanih dimenzija, najbolje ocene dobili su oni faktori koji se tiču dimenzije saradnje – ona je ocenjena sa 3,46, prate ju autonomija i angažovanost, a značajno najmanju ocenu dobila je dimenzija lojalnosti – tek 1,87.

Najbolje ocenjena izjava je ona koja kaže “U kompaniji se poštuju različitosti te nema diskriminacije po bilo kakvoj osnovi”. S time se u potpunosti slaže 55% zaposlenih, a još gotovo 30% se slaže barem delimično. Tek nešto preko 2% se u potpunosti ne slaže s ovom izjavom, stoga se može zaključiti kako se u marketingu ceni ravnopravnost, jednakost i nediskriminacija, te se ove vrednosti i poštuju.

Najbolje ocenjene izjave su i one da osobe u marketingu imaju dobre prilike za razvoj prijateljskih odnosa na poslu, da im je osigurana dobra oprema za rad i da se poštuju njihova zakonska prava, a slične su izjave bile među najbolje ocenjenima i u IT industriji.

Najlošije je ocenjena ona izjava koja tvrdi “Bio/bila bih sretan/sretna kada bih ostatak karijere proveo/provela u ovoj kompaniji” – s njom se u potpunosti ne slaže 44.44% osoba koje su ispunile upitnik, a u potpunosti se s time slaže tek 4%. Ovi su rezultati u skladu s ocenom lojalnosti, koja je najniže ocenjena u marketingu među 12 ispitanih dimenzija. Međutim, ako nas zanima koliko su lojalni oni koji su tek na počecima svoje karijere, u dobi između 19 i 30 godina, rezultati su još lošiji – njihova ocena lojalnosti svom poslodavcu nije prolazna – 1,62.

Evo čime još nisu zadovoljni Hrvati u zaposleni u marketingu:

Dinamična je to industrija, što se vidi na ocenama koje ispituju work-life balance. Nijedan ispitani faktor nije dobio ocenu 3 ili više. Dovoljan je podatak da gotovo trećina ispitanika tvrdi kako često radi prekovremeno, ili da je oko 25% osoba izjavilo kako im posao ometa privatni i porodični život.

Sistem nagrađivanja u marketingu nije transparentan i pravedan – nije dobio niti prolaznu ocenu, baš kao ni benefiti, plate i dinamika napredovanja. No barem se radi s kvalitetnom opremom koja je ocenjena ocenom 4.

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!