today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Sajt ima tri četvrtine preduzeća u EU, kao i u Srbiji

Oko tri četvrtine preduzeća u Evropskoj uniji ima veb sajt, koliko i u Srbiji, a gotovo trećina evropskih preduzeća u poslovanju koristi i društvene medije, najviše društvene mreže. Razlike u EU su osetne i u Rumuniji i Bugarskoj po manje od polovine preduzeća ima sajt a u Finskoj i Danskoj po više od 90%. Barem jedan društveni medij za poboljšanje biznisa koristi 55% preduzeća na Malti i samo 15% u Letoniji.
Novi podaci pokazuju i da je malo kompanija u EU, u najboljem slučaju petina u Irskoj, utvrdilo politiku korišćenja društvenih medija za unapređenje poslovanja. Korišćenje društvenih medija preduzećima posebno pomaže da poprave imidž i povećaju prisutnost na internetu, odnosno da privuku pažnju, i u sklopu je strategije za integrisanje informacionih i komunikacionih tehnologija u njihovo poslovanje.
Pojam društvenih medija odnosi se na društvene mreže, blogove, sajtove za razmenu multimedijalnih sadržaja i vikisa (wikis) – veb aplikacija koje ljudi mogu da menjaju, dopunjuju ili izbrišu u dogovoru s drugima.

U 2013. godini, prema izveštaju Evropske statističke službe, 73% preduzeća sa deset ili više zaposlenih u EU imalo je veb sajt, što je za šest procentnih poena više nego 2010. godine. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Srbiji veb sajt ima 73,8% preduzeća. Gledano po regionima, sajt u centralnoj Srbiji ima 61,9% preduzeća, u Vojvodini 73,5% a na teritoriji grada Beograda 83,7% kompanija. Zvanične statistike pokazuju i da internet u poslovanju koristi 100% preduzeća u Srbiji.

Inače, evropska preduzeća, kako pokazuju istraživanja, već više od deset godina menjaju sadržaj svojih sajtova i sa statičnih veb stranica prelaze na veb aplikacije koje nude različite mogućnosti, poput „onlajn“ porudžbina ili veze sa društvenim mrežama.
Na nivou 28-člane EU 30% preduzeća koristi barem jedan društveni medij iako ih samo 8% formalno ima politiku korišćenja društvenih medija. Gledano prema tipu, u 2013. godini 28% preduzeća iz EU koristilo je društvene mreže, poput fejsbuka (Facebook), 11% sajtove preko kojih se dele multimedijalni sadržaji, poput jutuba (YouTube), 10% blogove ili mikro blogove, poput tvitera (Twitter), a 6% na Vikipediji bazirana oruđa za razmenu znanja.

Razlike
U Finskoj 94% preduzeća sa najmanje deset zaposlenih ima veb sajt, u Danskoj 92%, Švedskoj 89%, Austriji 86% a Nemačkoj i Holandiji po 84%. S druge strane, u Rumuniji 42% preduzeća ima sajt, u Bugarskoj 47%, Letoniji 56%, Portugaliji 59% a u Grčkoj i Mađarskoj po 61%.
Istovremeno se udeo preduzeća koja koriste bar jednu vrstu društvenih medija kreće od 15% u Letoniji, 16% u Češkoj i 19% u Francuskoj, Poljskoj i Rumuniji do 55% na Malti, 50% u Holandiji, 48% u Irskoj, 45% u Švedskoj i 42% u Britaniji.

Najviše kompanija koje imaju politiku korišćenja društvenih mreža za biznis imaju Irska (20%), Holandija (18%), Kipar (17%) i Danska (16%). U 19 članica EU udeo tih preduzeća je manji od 10%. Među različitim tipovima društvenih medija najveći udeo imaju društvene mreže koja na Malti koristi 52% preduzeća sa deset i više zaposlenih, u Irskoj 46%, Holandiji 45%, Švedskoj 41% a u Velikoj Britaniji 40% preduzeća.

Najmanje društvene mreže u svrhu biznisa upotrebljavaju preduzeća u Letoniji (13%), Češkoj (15%), Poljskoj (16%), Francuskoj i Rumuniji (17%). Kada je reč o korišćenju veb sajtova za razmenu multimedijalnih sadržaja, najviše ih upotrebljavaju preduzeća iz Holandije (23%), Malte (20%), Belgije, Grčke, Litvanije i Švedske (16%), dok se udeo manji od 10% beleži u sedam članica EU.
Holandija takođe prednjači po korišćenju blogova koje u toj zemlji koristi 27% preduzeća, a slede Velika Britanija (23%) i Irska (20%). Istovrmeno u 19 članica EU blogove koristi po manje od 10% kompanija. Litvanija je najbolje pozicionirana po upotrebi oruđa za razmenu znanja na internetu koja koristi 14% preduzeća u toj zemlji. Slede Hrvatska (13% kompanija), Nemačka i Malta (po 11%) i Austrija (10%) dok u preostale 23 članice to oruđe koristi manje od 10% kompanija.

Evropska statistička služba objavila je podatke i za Island, Makedoniju i Norvešku. U Makedoniji 54% preduzeća ima sajt, u Norveškoj 79% a na Islandu 83% dok barem jedan od društvenih medija na Islandu koristi 60% kompanija, u Notveškoj 46% a u Makedoniji 36%. Eurostatovi podaci o veb sajtovima preduzeća i korišćenju društvenih mreža deo su šireg istraživanja s početka 2013. godine o korišćenju e-trgovine u zemljama EU, Islandu, Norveškoj i Makedoniji.

Izvor: EurActiv.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!