Roze oktobar – medijska analiza podrške kompanija u borbi protiv raka dojke

Oktobar se, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava u mnogim zemljama sveta kako bi se skrenula pažnja na rasprostranjenost i podigla svest o značaju prevencije i ranog otkrivanja bolesti. Podaci Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ pokazuju da se u proseku svake godine u Srbiji registruje 4.204 novoobolelih žena od ove vrste malignog tumora, od kog u proseku umre njih 1.653.

U ovom periodu godinama unazad, pored reči stručnjaka, akcija brojnih udruženja, organizacija i zdravstvenih ustanova, značajan doprinos daju i kompanije kroz svoje društveno odgovorne kampanje. Tim povodom agencija „Kliping“ je tokom oktobra pratila medijske objave o podršci kompanija koje posluju u Srbiji u borbi protiv raka dojke. Analiza je pokazala da je od ukupnog broja medijskih objava o karcinomu dojke 13% bilo o podršci kompanija najčešćem malignom tumoru kod žena. Podeljeno po vrsti medija, najveći broj tekstova zabeležen je na internet portalima (76%), slede štampa (17%) i elektronski mediji (7%).

Analiza medijskih sadržaja pokazuje da su po broju medijskih pojavljivanja na ovu temu, top 5 kompanija: Grand kafa (32%), Galenika (23%), Avon (22%), Triple Jump Group (Lindex) (9%) i L’Oréal Balkan (7%).

Mediji su izveštavali da je u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, Ministarstvom zdravlja i Fondom B92, Grand kafa sprovela kampanju „Hajde da imamo vremena za pregled“ u cilju edukacije žena o važnosti preventivnih pregleda. Akcijom #RozeOktobar, Galenika i brend Pantenol skrenuli su pažnju na važnost prevencije i redovnih samopregleda jer je rana dijagnostika ključna za izlečenje i oporavak. U okviru kampanje „Daj pedalu raku“ 3. oktobra organizovana je regionalna biciklistička vožnja podrške u više od 30 gradova Srbije, Hrvatske i Slovenije. Centralna manifestacija održana je u Beogradu u Knez Mihailovoj ulici uz veliku podršku i partnerstvo kompanija Avon, Roche, TC Rajićeva, SC Kočović i Vinarije Grabak.

Podaci iz analize pokazuju da su kompanije svoj doprinos najčešće iskazale kroz različite donacije (56%). Mediji su preneli da je kompanija Avon najavila donaciju Fondu B92 vrednu preko 1,4 miliona dinara u saradnji sa Institutom „Dr Milan Jovanović Batut“. Donacija je iskorišćena za troškove rada pokretnog mamografa sa ciljem da se obezbede besplatni pregledi i podstakne rana dijagnostika kod žena starijih od 45 godina. Mamograf je postavljen na Kalemegdanu i radiće do 14. novembra 2021. Od svakog kupljenog Pantenol proizvoda tokom oktobra kompanija Galenika je izdvojila 20 dinara za donaciju i pomoć Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Kompanija Triple Jump Group, franšizni partner švedskog brenda Lindex u Srbiji, sedmu godinu zaredom u kampanji Lindex Pink, u periodu od 1. do 14. oktobra, donirala je 10% prihoda od prodaje kompletnog Lindex asortimana Žene i Veš za žene Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Od ukupnog udela angažovanja kompanija u borbi protiv raka dojke analiza je pokazala da 34% čine edukativne kampanje. Pored značajnog edukativnog angažovanja Grand kafe, mediji su preneli da je kompanija Dunav osiguranje pružila podršku karavanu pod nazivom „Budi hrabra“, koji povodom meseca borbe protiv raka dojke obilazi Srbiju, s ciljem podizanja svesti o važnosti prevencije i besplatnih pregleda.

Na osnovu praćenja medijskog sadržaja tokom oktobra, možemo zaključiti da su kompanije u Srbiji dale svoj doprinos, kako kroz donacije za obezbeđivanje opreme neophodne za ranu dijagnostiku, tako i kroz podizanje svesti i edukativne programe o važnosti redovnih pregleda, apelujući da je kod ranog otkrivanja bolesti mogućnost potpunog izlečenja u 90% slučajeva.

Autor teksta: Kliping Beograd


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari