Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Rezultati istraživanje European Communication Monitor 2012

„Uspon društvenih medija, češće susretanje sa etičkim dilemama, kao i složenije biznis okruženje značajno su uticali na razvoj komunikacija u Evropi u prethodnoj godini. Sa druge strane, osećao se sve veći jaz izmedju top menadžmenta i sektora za komunikacije što jeste jedna od najvećih briga komunikacijskih stručnjaka i jedna od ključnih pretnji efikasnoj komunikaciji u budućnosti“, kaže Ljiljana Boljanović, direktorka agencije Pleon Olaf&McAteer, komentarišući rezultate istraživanja Evropskog monitora komunikacija za 2012. Ove godine, u istraživanju je učestvovalo 2.185 komunikacionih strucnjaka iz 42 evropske zemlje uključujuci i Srbiju, a rezultate je danas u Briselu objavila Evropska asocijacija direktora komunikacija (European Association of Communication Directors).
„PR stručnjaci u narednom periodu moraju da se usredsrede na to da pokažu kako se ulaganje u komunikacije isplati, da PR aktivnosti direktno utiču na vrednost brenda, prodaju i poslovni rast. Zato je potrebno da svi što preciznije merimo učinak PR-a i koristimo tehnike evaluacije kako bismo osigurali da više komunikacijskih stručnjaka postanu pouzdani savetnici direktora kompanija i na taj nacin pokažu pravu vrednost komunikacija i povraćaj ulaganja u PR,“ dodala je Ljiljana Boljanovic.
Rezultati istrazivanja sprovedenog u martu 2012. godine pokazuju da:
– 84% ispitanih PR profesionalaca misli da top menadžment ne razume komunikacije;
– 7 od 10 evropskih organizacija/kompanija ozbiljno shvata komunikacijsku funkciju unutar firme i često uključuje komunikacijske stručnjake u sastanke top menadžmenta.
Medjutim, percepcija savetodavnog uticaja komunikacijskih stručnjaka pala je sa skoro 78% iz 2011. godine na manje od 70% u 2012. godini. „Kao agencija, mi se zalažemo za uključivanje precizne PR evaluacije i mernih alata u komunikacijske kampanje. Nije važno da li su u pitanju odnosi sa medijima, interne komunikacije, korporativna i brend komunikacija ili sprečavanje krize – uvek postoji prikladno rešenje za predstavljanje vrednosti PR aktivnosti i za ostvarivanje boljih rezultata i poslovnih rešenja,“ dodala je Ljiljana Boljanović. „Jedan od naših prioriteta je da pomognemo klijentima da kroz bolju korporativnu komunikaciju ostvare bolje poslovne rezultate i postanu pouzdani strateški savetnik menadžmentu kompanije.“
Sa druge strane, učesnici istraživanja veruju da treba više uložiti u obuku na teme kao što su društveni mediji i digitalne komunikacije i, što je zanimljivo, etičke smernice. Ovo poslednje je jos jedan veliki razlog frustracije. Istraživanje pokazuje da se 57% komunikacijskih stručnjaka u Evropi susrelo sa moralno izazovnim situacijama u poslednjih 12 meseci. Da su etička pitanja danas daleko važnija nego pre pet godina, slaže se 77% ispitanika. Štaviše, istraživanje pokazuje da porast uticaja društvenih medija (72%) kao i medjunarodna priroda komunikacija danas čine odnose sa javnošću etički izazovnijim nego ikada (57%).
„Istraživanje je pokazalo da je od 42 zemlje čiji su predstavnici učestvali u istraživanju, u Srbiji najviši procenat, 68% onih koji su se suočavali sa etičkim dilemama u poslu, dok je gotovo 44% odgovorilo da je taj problem imalo više nego jednom u poslednjih 12 meseci. Istraživanje takodje nedvosmisleno govori da strucnjaci u oblasti komunikacija (93%) smatraju da je neophodno postojanje Etičkog kodeksa koje treba da usvoji i uskladjuje sa novim izazovima, pre svega nacionalno strukovno udruženje“, zaključila je Ljiljana Boljanović, direktorka agencije Pleon Olaf&cAteer.

Istraživanje European Communication Monitor 2012 pogledajte OVDE.

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!