today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Rezultati istraživanja o stanju PR struke u javnom sektoru u Hrvatskoj

REGION – U organizaciji dalmatinske kancelarije Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Marina Halužan, članica UO HUOJ-a predstavila je rezultate istraživanja o odnosima s javnošću u javnom sektoru, a održano je i predavanje o kriznom komuniciranju Ivana Tante, podpredsednika HUOJ-a.
Istraživanje je sprovela Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ), a obuhvatilo je 123 institucije sa 416 zaposlenih u državnoj upravi, županijama, gradovima, ustanovama i sudstvu. Marina Halužan, u svom izlaganju navela je da, iako su podaci prikupljeni na osnovu zahteva za pristup informacijama, čak 25 institucija nije odgovorilo na upit.
Istraživanje je između ostalog pokazalo kako je u odnosima s javnošću najviše onih sa završenom visokom stručnom spremom, a reč je uglavnom o Fakultetu političkih znanosti, kao i da u ovom poslu prevladavaju žene. Dakle, čak 80 odsto je visokoobrazovanih, ali je potrebna stalna edukacija, navela je Halužan dodavši da je problem i u nazivima radnih mesta osoba zaposlenih u odnosima s javnošću koji bi se trebali ujednačiti.
„Ono sa čime se kolege u odnosima s javnošću u javnom sektoru susreću jeste posao s puno izazova, vrlo ga je zanimljivo raditi jer osoba za odnose s javnošću učestvuje, odnosno trebala bi učestvuje u donošenju nekih javnih politika, a s druge strane važno je zadržati verodostojnost. Naravno, od velike je važnosti uvek biti dostupan, dati pravu i upotrebljivu informaciju“ – istakla je Halužan.

Ivan Tanta govoreći o kriznom komuniciranju između ostalog rekao je: „Krizno komuniciranje u Hrvatskoj trenutno je na vrlo niskim granama. Ne poštuju se pravila struke u kriznim situacijama. Niko od nas ne voli krizne situacije i probleme, pa ih često stavljamo pod tepih, a to je pogrešno.“

Iako je krizno komuniciranje u Hrvatskoj trenutačno ocenio vrlo loše, kao jedan od dobrih primera istakao je odnose s javnošću glasnogovornika MUP-a Krunoslava Borovca nakon atentata na Ivu Pukanića 2008. godine. U svetskim razmerama kao jedan od najgorih primera istakao je komunikacije američkog Pan Ama nakon rušenja aviona u škotskom Lockerbiju. „Volimo kazati da krize nema, a kriza zapravo postoji. Volimo sami sebi ponekad staviti glavu u pesak. Sa krizom se treba suočiti! Kriza se nikada ne rešava sama po sebi. Ali ako je niste predvideli, onda može imati teške posledice, a ako ste predvideli takvu situaciju, onda je možete i izbeći“ – istaknuo je Tanta.

Više informacija pronađite na sajtu HUOJ.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!