Samo prisustvo na društvenim mrežama više nije dovoljno! Kompanije danas društvene mreže koriste kao deo strategije poslovanja koje utiče na unapredjenje poslovnih procesa, gradjenje reputacije, podizanje svesti o brendovima i jačanje odnosa sa potrošačima i poslovnim partnerima. Jedno od rešenja je angažovanje zaposlenih kao najboljih, najstrastvenijih i najuverljivijih ambasadora kompanije i brenda na društvenim mrežama – zaključak je istraživanja koje su sprovele kompanije Ketchum i Fedex, u kojem je učestvovalo 55 direktora komunikacija i marketinga kompanija koje koriste društvene mreže, iz celog sveta.
„Uspon društvenih medija je istovremeno i najveći komunikacijski izazov i prilika za firme u poslednjih nekoliko desetina godina, a kompanije u svetu su već napravile ozbiljan pomak u korišćenju društvenih mreža za ostvarenje poslovnih ciljeva. Oko polovine ispitanih kompanija veruje da efikasno koristi društvene mreže za unapredjenje odnosa sa potrošačima, širom publikom i poslovnim partnerima i veruje da su posebno efikasne u jačanju odnosa sa svim ciljnim javnostima. Sledeći korak je uključivanje zaposlenih u promovisanje brenda i kompanije na društvenim mrežama, s obzirom da su najznačajniji pomak među ispitivanim kompanijama napravile upravo one koje su na taj način angažovale svoje zaposlene“, ističe Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije PleonOlaf&cAteer.
„Zanimljivo je to da je ovo istraživanje sprovedeno 2010. godine, pokazalo da je unutar kompanija postojala ozbiljna diskusija o tome da li zaposlenima uopšte treba dozvoliti da koriste društvene mreže, dok danas te iste kompanije ohrabruju zaposlene da samostalno predstavljaju brend i kompanije na mrežama“ – dodaje Maja Stojanović i kaže: „Kada govorimo o Srbiji, mnoge kompanije su prepoznale značaj društvenih mreža i aktivno ih koriste kao moćan PR i marketinški alat. Mnogi naši klijenti i njihovi brendovi, kao i akcije koje realizuju, prisutni su na društvenim mrežama, posebno Facebook-u koji je i najpopularnija mreža u Srbiji sa oko 3, 5 miliona korisnika.“
Rezultati ukazuju da menadžeri veruju da efikasno koriste društvene medije za podizanje svesti o brendu i njegovoj reputaciji, za obezbedjivanje korisničkih servisa i jačanje odnosa sa svim ključnim akterima. Istraživanje dalje pokazuje da kompanije koje su učestvovale u istraživanju veruju da su posebno efikasne u jačanju odnosa sa potrošačima (51%), opštom javnošću (52%) i partnerima i dobavljačima (40%).
Štaviše, 85% kompanija koje koriste društvene medije za uključivanje zaposlenih izvestilo je da se učešćee zaposlenih u unapredjenju poslovanja uz pomoć društvenih mreža povećalo u poslednjih 12 meseci. Ove kompanije smatraju da efikasno koriste društvene mreže kako bi u internoj komunikaciji, a ne samo u eksternoj:
· ojačale odnose (46%)
· razmenjivale i iskoristile znanje zaposlenih (44%)
· negovale saradnju, dijalog i diskusiju (44%)
· povećale učešće u odredjenom programu ili inicijativi (38%).
Jedna stvar koja se nije promenila od studije iz 2010. godine jeste izazov koji postoji u oblasti merenja rezultata. Većina kompanija (80%) sprovodi neku vrstu merenja dometa društvenih medija, ali mnogi priznaju da postoje izazovi, pogotovu kada je u pitanju eksterna publika.
U potrazi za načinima merenja isplativosti investicije u društvene medije, 84% kompanija koje mere rezultate prisustva na društvenim mrežama fokusiraju se na uključenost korisnika, dok 69% prati broj prikaza, 53% analizira uticaj, a 51% procenjuje ton. Neke kompanije su čak u protekle dve godine razvile tabele za praćenje uspeha na društvenim mrežama, u pokušaju da direktno prate finansijske rezultate angažovanja na društvenim mrežama. Dok se potraga za mernim rešenjima nastavlja, 84% učesnika se slaže da ce uvek postojati neki aspekt marketinga koji se ne može izmeriti, ali koji je svejedno značajan.
Podsećamo, agencija Pleon Olaf&McAteer, jedna od prvih domaćih agencija za odnose u javnošću, danas je ekskluzivni partner vodeće konsultantske mreže Ketchum u Srbiji.
Super alate za poslovne sustave u Hrvatskoj ima i društvena mreža WOW.hr jer nudi tvrtkama predstavljaje velikoj publici.