today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Reputacija je sve!

Peta međunarodna konferencija Telekom Srbija PRilika 2013 Društva Srbije za odnose s javnošću održana je 15. i 16. novembra u hotelu Zira u Beogradu. Tokom ova dva dana Beograd je bio centar dijaloga velikog broja međunarodnih, regionalnih i domaćih profesionalaca u oblasti odnosa sa javnošću, a tema o kojoj se razgovaralo bila je snaga reputacije, odnosno na koji način strateško upravljanje reputacijom pomaže ostvarivanju poslovnih ciljeva ili unapređenju imidža zemalja koje se ovom oblašću sistemski bave.
Prvo predavanje na konferenciji održao je Nick Andrews koji je govorio na temu „Autentična kompanija – novi pogled na korporativnu reputaciju“. Prema njegovim rečima, klijentima treba davati preporuke na osnovu istraživanja, a ne ličnog mišljenja. „Za PR je najvažnije da bude autentičan, kao i da misli lokalno, ne globalno“, istakao je Andrews.

Dr Tamara Vlastelica Bakić govorila je na temu „Strateških modela upravljanja reputacijom“. Ona je istakla da pri građenju reputacije treba da uzmemo u obzir koncepte zasnovane na poverenju, „korporativnoj ličnosti“ i društvenim očekivanjima. „Reputacija je skup poverenja, stava i upoznatosti. Kompanija sa dobrim ugledom u toku krize imaće naklonost potrošača i klijenata“, dodala je Vlastelica Bakić. Ona je predstavila istraživanje koje je sprovedeno u Srbiji, a kao neki od atributa reputacije navode se poslovanje po zakonu, kvalitet komunikacije, veza za korupcijom i politikom. Takođe, istraživanje je pokazalo da kompanije koje posluju u industriji telekomunikacija i bezalkoholnih pića imaju najbolju reputaciju u Srbiji.

Prvog dana konferencije govorio je i Nikos Dimitriadis na temu “Upotreba modela tri mozga u internim komunikacijama”. On je istakao značaj interne komunikacije za građanje reputacije, ali i modela „think – feel – do“. Prvi dan zavšen je panel diskusijom na temu „Krize reputacije“, koju je moderirao Igor Božić, medijski direktor u agenciji Represent Communications. Učesnici panela složili su se da na internetu ne treba raditi ništa što ne biste radili ispred 50 ljudi, kao i da se posao na društvenim mrežama može izjednačiti sa poslom u rudniku.
Drugi dan konferencije započeo je World Cafe radionicama na temu upravljanja reputacijom. Nakon toga učesnici konferencije bili su u prilici da čuju predavanje Peđe Ašanina Goleta, koji je istakao da je ugled veoma važna poslovna kategorija i da nestručno baratanje PR-om može dovesti do urušavanja ugleda. „Odnosi s javnošću koriste kompanijama samo za snižavanje troškova ili za povećanje profita“, dodao je Peđa Ašanin Gole.

Christophe Ginisty, aktuelni IPRA predsednik, govorio je na temu “Značaj fenomena mase za upravljanje reputacijom: verovanja, emocije i aktivizam”. Prema njegovim rečima, reputacija je ono što već jesi, a ne ono što tek planiraš da postaneš, kao i da odnosi s javnošću nisu postali digitalni, već društveni.

Drugi dan konferencije nastavljen je predavanjem Drenislava Žekića, koji je temu reputacije obradio na primeru Njujorka, a koji je od opasnog grada postao jedna od omiljenih destinacija turista i predavanjem Saše Blažekovića o brendiranju gradova i regiona. „Da bismo shvatili šta brend jeste, moramo ga sagledati kroz tri elementa: proizvod/uslugu, ljude koji ga predstavljaju i način komuniciranja“, ocenio je Blažeković.
Peta konferencija DSOJ zatvorena je panel diskusijom na temu „Reputacije država regiona“, koju je vodio Zoran Stanojević.

Ako ste propustili konferenciju, ključne poruke govornika pročitajte na Twitter-u (haštag #TSPRilika).

Autor izveštaja: Ivana Parčetić

Foto: DSOJ

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!