Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Marko Margan, Senior Brand Manager, PepsiCo.
U kojoj meri su danas kompanije u Srbiji spremne na inovacije?
Kompanije u Srbiji su sklone inovacijama – i to najviše na planu širenja portfolija i usluga. Kada pričamo o FMCG industriji vrlo često i uspešno se eksperimentiše sa novim ukusima, novim pakovanjima, pa i sa novim kategorijama. Sa druge strane, polje inovativnih komunikacija je nešto u čemu naše tržište ima priliku da se razvija.
I u kompanijama i u marketinškim agencijama rade izuzetno kvalitetni ljudi koji imaju i business i kreativni potencijal. Ljudi koji mogu da pomeraju granice. Njihov kapacitet vidimo i kroz projekte na festivalu Kaktus i kroz brojne druge nagrade koje osvajaju na međunarodnim festivalima. To je snaga koju svi zajedno moramo više da koristimo.
Šta konkretno znači inovativna marketinška komunikacija?
Svaka marketinška komunikacija je na neki način inovativna, jer najčešće predstavlja nešto novo što konkretni brend prenosi kao poruku. Bilo da je to nova usluga, novo pakovanje ili nova brend poruka. Ali ono što je najvažnije jeste kako se ta poruka prenosi i kakav trag ona ostavlja. To može da bude komunikacija koja postaje kulturološki fenomen sama po sebi i dugo nakon lansiranja odoleva testu vremena. Komunikacija koja postavlja novi standard. Komunikacija budućnosti. Naravno, takve komunikacije i kampanje kao svojevrsno remek-delo predstavljaju retkost.
Inovativna marketinška komunikacija je svakako stvar buđenja prave emocije kod potrošača uz prenošenje glavne poruke na jasan način. Ona mora da bude slobodnija, kreativnija i otvorena. Mora da bude otvorena za feedback, jer ona ne ostavlja ravnodušnim. Jedino kao takva stvara dublji odnos sa potrošačem i dobija svrhu koja se ne sastoji samo u pukom prenošenju određene informacije, već se ogleda u spremnosti potrošača da prihvate i odreaguju na datu poruku.
Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Remarkable stručnjak je ambasador svoje kompanije, svog tima i brenda. Prvi među jednakima. Biti Remarkable stručnjak znači imati podršku i poverenje. Biti deo tima koji ima šta da kaže i pokaže.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
U svojoj dosadašnjoj karijeri najponosniji sam, pre svega, na podršku svog tima. Ljudi sa kojima radim su oni koji mi daju elan i motivaciju, jer zajedno stvaramo ideje koje kasnije sprovodimo u delo. To je velika stvar. Oni me čine boljim svakog dana. I to je moj najveći uspeh.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs