Oglasni TV spot u kome mlade devojke, članice grupe „AKB 48“, razmenjuju istu bombonu od usta do usta odevene kao učenice izazvala je brojne kritike u Japanu. Oni koji negoduju smatraju da spot podstiče homoseksualizam. U reklami, koja je emitovana u martu, vide se devojke obučene u školske uniforme kako intimno dele slatkiš, sa povremenim snimcima njihovih usana izbliza. Radiodifuzna agencija u Japanu saopštila je da su većinu od 116 pritužbi na tu reklamu dobili od mladih ljudi.
„Spot može da ohrabri homoseksualizam“, rekao je jedan od zabrinutih i dodao da ga brine i „oralna flora“, navodi se u saopštenju agencije. Portparol kompanije koja proizvodi bombonu „uha mikakuto“ rekao je da je reakcija na reklamu, koja je emitovana 10 dana, mešovita. – Dobili smo i žalbe na spot, ali je bilo i mnogo onih kojima se dopala, rekao je portparol i dodao da su istraživanja pokazala da je reklama u vreme emitovanja bila četvrta na listi najpopularnijih.
Inače, grupa „AKB 48“ jedna je od najpopularnijih na svetu sa prošlogodišnjom zaradom od preko 200 miliona dolara samo od prodaje CD-ova i DVD-ova. Poslednjih godina postala je fenomen u Japanu i drugim delovima Azije.
„Ne želim da gledam ovakve reklame“, navodi se u drugoj pritužbi i dodaje da je spot „veoma neukusan“. Grupu uglavnom čine devojke, stare do 25 godina, a njihov sladunjavi pop zvuk i sinhronizovani ples veliki su hit među devojčicama. Prešavši put od devojke iz susedstva do zavodnice, grupa ima veliki broj muških obožavalaca, mahom starijih.
Izvor: RTS