Rejuvenate public relations, rejuvenate yourself!

Danijel Koletić, predsednik Organizacionog odbora PRO.PR konferencije, specijalno za Marketing mrežu govori osećaju li se razlike među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija, koji trendovi su obeležili PR industriju u protekloj godini i šta možemo da očekujemo od 18. do 21. marta u Terme Olimia u Sloveniji.

Nedavno ste objavili program PRO.PR 2020. Koja tema će dominirati na ovogodišnjoj konferenciji?
Nalazimo se u vremenu kada se sve brzo menja. Sve je više mogućnosti za obavljanje posla, a sve manje ljudi imaju vremena za sebe. Zato smo ovogodišnju konferenciju i nazvali „Rejuvenate public relations, rejuvenate yourself“. U skladu s tim većina programskog sadržaja biće usmerena ka promenama kroz unapređenje znanja. Odnosi s javnošću se nadograđuju, stvaraju se nove mogućnosti, ali sama struka treba ponovno obnoviti svoje znanje i pronaći vremena za sebe. Kao što nam je poznato, sve je danas digitalno ili u nekim oblacima. Sve je posvećeno novoj tehnologiji, svi govore o transformaciji i digitalizaciji, a niko ne govori o strategijama, njihovoj obnovi ili nadogradnji. Upravo zato ćemo inspirisati učesnike da čuju sve više o tome, ali i pronaći vreme za sebe.

Iz godine u godinu na PRO.PR dolazi veliki broj predstavnika agencija, oglašivača, medija iz celog regiona. Osećaju li se razlika među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija?
Promene su toliko brze, ključno je pitanje da li oni koji odlučuju dovoljno dobro razumeju šta sve treba nadograditi ili promeniti. Već 18 godina uspevamo povezivati ljude koji na našoj konferenciji postaju poslovni partneri, ali i prijatelji. PRO PR energija je ono što me inspiriše kada vidim brojne lidere, kolege iz struke i agencija, direktora sektora za korporativno komuniciranje, predavače koji dolaze iz različitih krajeva sveta, da su došli s jednim ciljem – da odnosi s javnošću budu u njihovom fokusu, da pokušaju razumeti da uprkos novom poslovnom poretku u kojem mediji gotovo naplaćuju svaki centimetar, u kojem svi govore o Googleu, Facebooku, Instagramu, LinkedInu i različitim mogućnostima komunikacije, još uvek nijedan ozbiljan strateški i planski proces ne može bez odnosa s javnošću. Žalosti me činjenica da već 18 godina najmanji broj učesnika dolazi na PRO PR iz Hrvatske, gde je sedište Apriori World agencije. Ne mogu nikako otkriti zašto ljudi ne iskoriste PRO PR da bi nešto naučili ili ono važnije, da bi ostvarili poslovnu saradnju. No, i to se polako menja, a mi pod motom networking in motion koračamo u nove izazove kako bi onima koji predaju u Londonu, Tokiju, New Yorku ili Berlinu, mogli ove godine biti finansijski dostupni i na PRO PR konferenciji.

U kojoj meri su se komunikacije i PR kao profesije izmenile u poslednjih 5 godina? Postoji li i dalje tradicionalni PR, odnosno agencije koje nude isključivo uslugu odnosa s medijima?
Kada govorimo o odnosima s medijima i odnosima s javnošću još uvek postoje one tehnike i alati bez kojih ova sinergija delovanja ne može nikada prestati. Međutim, danas onaj mali broj agencija specijalizovanih za odnose s javnošću više je fokusiran na usluge planiranja komunikacijskih poruka, usklađivanja sa strateškim ciljevima i medijima, organizaciji poslovnim putovanja ili jednostavno savetovanje klijenata u kojem obliku i kako, kompenzacijski ili uplaćenom obliku, mogu biti vidljivi kroz promo članke ili su uplativši kampanje za oglašavanje ugovorili i skriveni PR. Da, odnosi s medijima definitivno imaju novu ulogu iz vidika odnosa s javnošću, međutim digitalne komunikacije ne mogu bez odnosa s javnošću. Odnosi s javnošću, agencije koje pružaju te usluge, konsultanti s iskustvom na ovom području i dalje ostaju imperativ uspešnih komunikacijskih procesa, kako u planiranju, tako u praćenju jer iza svake aktivnosti odnosa s javnošću čiji je spektar delovanje gotovo svugde prisutan, ne možete bez odnosa s javnošću. Sami mediji moraju koristiti usluge odnosa s javnošću, da li interno ili eksterno jer bez planske komunikacije nema uspeha te željene percepcije i na kraju krajeva – ne postojite.

Koji trendovi su, po Vašem mišljenju, obeležili PR industriju u regionu u protekloj godini?
Razumevanje, onima koji upravljaju da uprskos digitalnoj komunikaciji i medijima koji trguju centimetrima, tržište plaća da bez odnosa s javnošću ne mogu. Takođe, spoznaja menadžmenta da uspeh zavisi od komunikacija, ne samo onim digitalnim, nego i onim strateškim. I ne smemo zaboraviti rast komunikacije putem LinkedIna kao vodeće poslovne digitalne platforme te veći budžeti za edukaciju.

Zašto bi kolege trebale da dođu na ovogodišnji PRO.PR?
Mi nismo jedina konferencija, ali smo jedina konferencija koja pruža najpovoljniju vrednost za novac. Kolege bi trebale doći na ovogodišnji PRO PR prvenstveno zbog povezivanja, zato što lideri moraju biti uz lidere, zbog sticanja novih poznanstava i onog najvažnijeg, a to je sticanje novog znanja. Uvek volim naglasiti da mi nismo spektakl, a nikad nisam težio da PRO PR postane konferencija na kojoj će ljudi biti broj. Jednostavno svi oni koji su bili razumeju o čemu govorim. PRO PR je putovanje upornosti, odricanja, suza i smeha. To je putovanje o kojem danas mogu ponosno reći da će se i ove godine u sklopu PRO PR konferencije dodeliti priznanja najboljima iz sveta i naše regije, pojedincima koji su takođe svojim odricanjem, upornošću i vizijom kao lideri uspeli zadržati, unaprediti i podstaknuti one s kojima rade ili za koje rade da budu prepoznatljivi. Želeo bih da moje koleginici i kolege razumeju da je PRO PR konferencija mesto gde se slave odnosi s javnošću, da jedino povezani možemo međunarodnoj zajednici pokazati snagu našeg znanja i pogleda. Koristim priliku zahvaliti se svima, svakom pojedincu koji je na bilo koji način deo PRO PR konferencije. Moja misija je samo povezivati, a ostalo je sve na onima koji dolaze i koji su shvatili da mogu iskoristiti PRO PR za sebe i svoje organizacije.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari