Pre tačno godinu dana, agencija Ovation BBDO redizajnirala je Family logo kompanije Nectar kao i postojeći portfolio Family sokova. U ovoj agenciji kažu da je potreba za redizajnom logoa došla kao prirodan nastavak evolucije brenda Nectar Family, ali i cele kompanije. Kako izgleda proces redizajniranja na ovom primeru, razgovarali smo sa Đorđem Đukanovićem, Art Direktorom agencije Ovation BBDO.
„U proces redizajniranja nisam krenuo tek tako samo da bih stvar ulepšao i preoblikovao je u trend formu, već sam tražio pristup radu kojim bih otpočeo redizajn“, počinje Đukanović. Za stvaralački proces, njemu je izuzetan važan prvi test – mišljenje okoline. „Stari logo sam odštampao i postavio ga na tablu kako bih pitao kolege za mišljenje i šta smatraju da bi trebalo promeniti. Odgovori su bili krajnje različiti, ali nisu sugerisali ni na šta konkretno što bi mi pomoglo. Shvatio sam da mi ovakav pristup nije od pomoći, pa sam pristupio malo taktilnijem načinu i izrezao logo na CNC mašini od šper-ploče. Cela stvar se neverovatno promenila.“
Đukanović kaže da se 3D objekat značajno drugačije doživljava od prostog uvida u dizajn na ekranu ili papiru, te da su kolege sada imale mogućnost da logo potpuno drugačije sagledaju i da ga dožive kao trodimenzionalni predmet u svojim rukama.
„Počeli su da se rađaju mnogo inspirativniji komentari i sugestije, a jedan među njima koji se ponovio više puta bio je da su krajevi na nekim mestima preoštri. Neki od „ispitanika“ čak nisu izdržali nego su držeći logo u rukama polomili oštre krajeve. To mi je bio dodatni znak kao potvrda da je postojeći logo preoštar u nekim delovima …i Bingo! Dobio sam suštinu promene!“, kaže Đukanović i dodaje: „Počeo sam sa ručnim crtanjem jer mi je to standardni početak procesa. Nikada rad ne započinjem prvo na računaru i ne odustajem od tog načina.
Logo kao takav nije imao dovoljno konzistencije, manjkalo mu je ujednačenosti u formi i bio je pomalo izbačen iz balansa.
Hteo sam da Family ispis sadrži likovnu vrednost, da se ne pročita automatski kao što mnoge reči instant percipiramo uz pomoć prvog i poslednjeg slova. Želeo sam da logo komunicira ne samo kao informativna reč, već kao dublje značenje, kao likovna forma koja je stabilna i koja u sebi sadrži “jestivost” jer će se na kraju dana logo Family sa pakovanja naći na trpezarijskim stolovima mnogih domova.“
Đorđe dodaje: U većini slučajeva u ovom poslu ćete dobiti malo slobode da izrazite svoju kreativnost. Mnogi će reći da je to veoma malo, ali ako znate da iskoristite taj prostor na efektan način, to je i više nego dovoljno da klijent bude zadovoljan, a i da ostavite svoj lični pečat.
U ovih nekoliko, pomalo i neočekivanih koraka, stvoren je novi logo Nectar Family brenda.
Pogledajte ceo Case za redizajn:
Autor teksta: Ovation BBDO