today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Razvoj startapova privlači strane investicije u Srbiju!

Dušan Milić, osnivač startapa AllAbout Robots, specijalno za Marketing mrežu, govori o potencijalima startap ekosistema i razvoju robotike u Srbiji, kao i o značaju edukacije za mlade preduzetnike.

Kako biste ocenili startap ekosistem u Srbiji? Šta nedostaje i koji su potencijali?
Upoznao sam dosta ljudi koji pokreću svoje startape u Srbiji i sve njih karakteriše nekoliko, za opstanak na tržištu i za uspeh, veoma važnih osobina, a to je da su vizinari, da su veoma dobro obavešteni o svetskim trendovima u ovoj oblasti i da imaju sjajne ideje kako da reše probleme korisnika svojih usluga na nov, jedinstven način. S druge strane veoma su otvoreni i gde god sam pokušao da dobijem informaciju, savet ili da čujem njihova iskustva kako ne bih ponavljao iste greške uvek su mi vrata bila otvorena. Čini mi se kao da smo svi na istom zadatku rešeni da uspemo i oko tog cilja smo ujedinjeni. Mislim da je to najveća snaga srpskog startap ekosistema.

Zašto je za jednu državu, u ovom slučaju Srbiju, važan razvoj startapova i malih preduzetnika?
Razvoj startapova je važan jer privlači strane investitore i značajna finansijska sredstva i to veoma brzo nakon osnivanja, a ukoliko je uspešan obezbeđuje i eksponencijalni rast prihoda čime uglavnom ne mogu da se pohvale drugi oblici poslovanja.

U kojoj meri je za razvoj nekog startapa važna marketing strategija? Da li možete da podelite vaša iskustva?
Marketing strategija je od presudne važnosti za uspeh startupa, ali ništa ni manje ni više važnija od ostalih aspekata. Što se naših iskustava tiče tek sada dolazimo u situaciju da se značajnije bavimo marketingom. Do sada smo bili fokusirani na realizaciju ideje, pravljenje MVP-ja i njegovo testiranje na tržištu i prilagođavanje željama naših mušterija odnosno ciljnoj grupi korisnika. Sada kada imamo proizvod kakav naše mušterije žele da kupe i da imaju i kada je tražnja za setovima za učenje elektronike i robotike All About Robots značajna, a proizvod takav da kada god ga nekom pokažemo izaziva oduševljenje koje ljudi ne mogu da sakriju, krećemo ozbiljno u pravljenje marketing strategije. Leto ćemo iskoristiti za to.

Kako vidite razvoj robotike u Srbiji u narednih 5 godina? Kakva je situacija danas?
Robotika, kao i svaka druga industrija traži značajna ulaganje u istraživanje i proizvodne kapacitete kako bi se tržištu ponudili vrhunski proizvodi iz ove oblasti. U tom smislu za sada nisam čuo za neku privatnu kompaniju iz Srbije koja planira da u ovu oblast uloži značajna finansijska sredstva i parira evropskim i svetskim igračima u ovoj oblasti. S druge strane evidentno je da imamo odlične mlade robotičare koji osvajaju nagrade na evropskim i svetskim takmičenjima pa se može desiti da neko od njih osmisli inovaciju u ovoj oblasti, osnuje satrtup i veoma brzo razvije uspešnu kompaniju. Ne bi me čudilo da to bude neko ko prve korake u ovoj oblasti savlada baš uz naše setove All About Robots. To bi mom timu bila najveća satisfakcija i znak da smo uradili pravu stvar.

Koliko je edukacija važna za startape koji su na početku i u kojoj meri je vama bio značajan Seedstars događaj koji je održan u Novom Sadu?
Edukacija i informisanje je od presudne važnosti u ovoj oblasti kod nas. Za razliku od pojedinih zemalja gde ovaj model poslovanja postoji preko jednog veka kod nas se razvija tek desetak godina. Zbog toga je važno da učimo na iskustvima drugih. Događaj koji je Seedstars organizovao za nas je značajan jer smo od predavača dobili informacije koje su nam potrebne za dalji razvoj, a sa druge strane okupili su startape u sličnom nivou razvoja pa smo i na tom nivou mogli da razmenjujemo iskustva i savetima pomognemo jedni drugima. Takođe mentori su bili „iz struke“ pa je njihova podrška svima bila značajna. Nakon ovakvih događaja, mnoga vrata koja su do sada bila zatvorena se otvaraju, bez obzira da li ih otvorimo mi za nekog drugog ili neko drugi za nas.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!