„Ratna“ reklama šokirala Britance!

SVET – Odjeci artiljerijske paljbe, vojnici zbijeni jedni uz druge u rovu: scena je božićne reklame koja je mnogim Britancima izmamila suze, dok je druge šokirala, nagnavši ih da zatraže njeno povlačenje.
Reklamni film lanca samousluga Senjzberi, u trajanju od tri minute i 40 sekundi, prikazuje božićno primirje 1914, kada su vojnici obeju zaraćenih strana na nekoliko sati prestali da se ubijaju kako bi zajedno, na ničijoj zemlji, proslavili hrišćanski praznik.
Reklama je izazvala žustru debatu o tome da li je prikladno korišćenje osetljivih događaja iz nacionalne istorije u komercijalne svrhe, posebno u trenutku kada zemlja obeležava 100-godišnjicu početka Prvog svetskog rata.
„Prilično hrabro od Sensberija i sasvim neprikladno“, smatra Lesli Halam koji na Univerzitetu u Lankasteru predaje psihologiju marketinga.
Velike božićne reklame postale su tradicija u Velikoj Britaniji, prilika za kompanije da svoj brend urežu u mozak potrošača. Ovi mini-blokbasteri, obično su prepuni ljupkih stvorenja i male dece, ali svakako ne vojnicima u rovovima. Zbog Senzberijeve reklame najmanje 240 žalbi stiglo je na adresu Agencije za kontrolu standarda oglašavanja (ASA) od ljudi koji smatraju da se rat ne može koristiti u reklamne svrhe. Ono što najviše iritira kritičare je „umiveni“ prikaz rovovskog rata u reklami, međutim, Senzberijeva reklama, koja se odvija u snežnoj, blaženoj atmosferi, uz zvuke horske pesme „Tiha noć“, otpevane na engleskom i nemačkom, zapravo slavi čokoladicu od čije se prodaje finansira pomoć ratnim veteranima.

Izvor: Tanjug


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari