Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Psihologija boja u marketingu

Kada stvarate i razvijate priču o novom brendu, redizajnirate logo vaše kompanije/organizacije ili redizajnirate sajt, osmišljavate izgled vaše vizit karte, brošure, postera ili drugog materijala, važno je da imate na umu da su boje koje koristite veoma moćan marketinški alat. Određena kombinacija boja ne samo da je vizuelno prijatna (poboljšava izgled), već utiče na naše raspoloženje i ponašanje.
Na primer, da li ste primetili da većinu restorana brze hrane krase žuta, crvena i narandžasta boja? Nije slučajno što su ove boje na tim mestima dominantne. One podstiču posetioce da brže jedu i odu, što je i cilj postojanja ovakvih restorana. Da li ste primetili da igračke, knjige ili dečiji sajtovi obično sadrže pastelne i osnovne boje? To je zbog toga što mala deca vole ove boje i pozitivnije reaguju na ove boje, nego li na mešavinu drugih jakih boja.
Međutim, tumačenje i efekti boja na ponašanje ljudi razlikuju se u različitim kulturama, tako da je neophodno da odabir boja ne izvlačite iz konteksta kulture kojoj vaša ciljna grupa pripada. Na primer, bela je simbol žalosti u Kini i Indiji, u Brazilu je ljubičasta, u Evropi i SAD je crna. Žuta je sveta boja u Kini, u Grčkoj je simbol tuge, dok je u Francuskoj simbol ljubomore.
U severnoameričkoj kulturi sledeće boje su povezane sa određenim kvalitetima ili emocijama (tumačenje se delimično može primeniti i na evropsko područje):

  • crvena – uzbuđenje, snaga, strast, brzina, opasnost,
  • plava – poverenje, pripadnost, svežina,
  • žuta – toplina, svežina, veselost, sreća,
  • narandžasta – razigranost, toplina, živost,
  • zelena – priroda, svežina, rast, obilje,
  • ljubičasta – otmenost, duhovnost, dostojanstvo,
  • roza – nežnost, milost, bezbednost,
  • zlatna – prestiž, luksuz,
  • srebrna – prestiž, hladnoća,
  • bela – moralna čistoća, svetost, nevinost, mladost, blagost,
  • crna – sofisticiranost, elegantnost, zavodljivost, misterioznost.

Kako bi se ilustrovao značaj korišćenja boja u marketinške svrhe i njihov uticaj na ponašanje potencijalnih klijenata u nastavku možete pogledati ovu zanimljivu infografiku, koju je dizajnirao Homestead.

Psychology-of-colors-in-marketing-infographic

Izvor: prototip.rs

Autor: Snežana Subotić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!