Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Prvo online umetiničko bijenale na svetu

Prvi Onlajn bijenale na svetu nudi radove 180 umetnika iz celog sveta. Ulaznica košta samo pet evra i do nje se dolazi brzo i bez čekanja. Moguć je i lični kontakt sa umetnicima. Venecija, Istanbul, Berlin ili Šangaj – velegradi koji drže do sebe poznati su i po Bijenalima umetnosti. Na njima se susreće džet-set međunarodne umetničke scene kako bi predstavili sebe i informisali se o najnovijim trendovima i umetničkim zvezdama. Pri tom veliku ulogu igra naravno i stvaranje novih kontakata, kao i samo prisustvo određenog umetnika ili galeriste. No, na najnovijem Bijenalu otvorenom ovih dana, sve je drugačije.
Reč je naime o prvom Onlajn bijenalu koje se može posetiti i videti isključivo preko interneta (link OVDE). Na njemu izlaže 180 mladih umetnica i umetnika iz celog sveta: iz Evrope, Severne i Južne Amerike, Azije i zemalja Bliskog Istoka. Njih je za tu manifestaciju izabralo tridesetak kustosa, a na čelu svih njih nalazi se Belgijanac Jan Hoet.
On je Nemačkoj, ali i međunarodnoj publici već dobro poznat. Godine 1992. Hoet je bio umetnički rukovodilac „Dokumente IX“ u Kaselu i sedam godina je vodio muzej „MaRTA“ u Herfordu. „Takva internet izložba pruža velike mogućnosti za informisanje. Svet u kome živimo postaje sve brži i brži. Svuda se nude izložbe, sajmovi i gotovo je nemoguće dobiti pregled situacije na tom polju“, kaže 77-godišnji Hoet i sa osmehom dodaje da on sam, zbog godina koje ima, više nije u stanju da „trči po globusu od jedne izložbe do druge“.

Digitalna umetnost
Poslednjih godina sve je više raznih aukcija i izložbi preko interneta. Godine 2011. je, na primer, osnovan i pokrenut VIP (View in private), prvi umetnički sajam koji je mogao da se vidi isključivo preko interneta. I poznata aukcijska kuća „Kristi“, koja od prošle godine ima i internet ponudu, za ovu godinu najavila je čak 50 aukcija via internet. Onlajn bijenale biće „otvoren“ sledeće dve godine. Za razliku od VIP-a, na kome su posetioci prolazili virtuelne prostorije sajma, ovde oni svoje izložbe mogu sami da postave i koncipiraju. A kada je reč o izboru umetnika, Nemačka je „poslala“ nekolicinu mlađih i pre svega raznovrsnih stvaralaca. Tu su Oliver Laric (1981), slikar Tomas Krac (1972), poznat po portretima uz pomoć kojih se bavi temom ljudske kože, Tobijas Ciloni (1973), jedan od trenutno najpoznatijih mladih fotografa (na naslovnoj fotografiji članka njegovo delo „Vela Rossa“) čije su teme pre svega vezane za nasilje. Bijenale nudi i mogućnost upoznavanja umetnika koji nisu često u centru pažnje, poput onih iz Sirije, Irana, Avganistana…
„Onlajn prezentacija je uspela ako je reč o fotografijama, video-filmovima. Kod tradicionalnog slikarstva situacija je već malo drugačija i teža, s obzirom na to da se gubi mogućnost percepcije slojeva boje kao i dubine slike“, kaže Jan Hoet. Onlajn bijenale ne nudi samo veliki izbor radova, već i mnogobrojne informacije o umetnicima i načinu njihova rada. Jan Hoet navodi da je jedan od najvažnijih ciljeva te izložbe doći da što većeg broja i što šireg kruga publike, one koja inače ne posećuje muzeje i galerije. „Želimo da zainteresujemo i one koji do sada nisu upoznati sa umetničkom scenom. Želja nam je da probudimo njihovu znatiželju“, kaže Hoet.
Osim toga, publika ima i mogućnost kontakta sa umetnicima i to putem Fejsbuka i Tvitera. Oni preko tih mreža sa umetnicima ostaju u kontaktu i u budućnosti. Prva poseta Bijenalu je besplatna, ali prilikom druge posete stranici, posetilac mora da plati ulaznicu koja košta pet evra. „To je dobro uložen novac jer na taj način svako može da dobije znatno više nego što nudi neki magazin ili list koji se bavi umetnošću“, kaže Jan Hoet.

Izvor: DW

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!