Termin prosumers svakako nije nov, ali se njegovo značenje i dalje menja. Potrošači danas postaju advokati proizvoda i brendova i tako značajno utiču na uspešnost u poslovanju kompanija. Ovo je činjenica koju ne možemo ignorisati. Gledajmo na to kao na priliku za razvoj.
Komunikacione tehnologije se ubrzano razvijaju, informacija nikad brže i dalje nije dosezala nego što je to slučaj danas. Sve je dostupno onlajn, a prostora za izražavanje sopstvenih stavova i vrednosti je sve više. Generacija Milenijals u ovome pliva kao riba u vodi. Rođeni između ranih osamdesetih i kasnih devedesetih, oni danas čine trećinu ukupne populacije. Odrasli su i odrastaju na Internetu, smartphone-u, lap-topu, tabletu. Društveni mediji su im druga kuća – tamo uče, druže se, razmenjuju, pitaju i odgovaraju, deluju, izražavaju svoje stavove i vrednosti. Veoma su informisani i nastoje da budu uključeni u sve. Žele da budu pitani, važno im je da ih čujemo. „Uključi me i razumeću ono što radiš i što želiš da poručiš‟. U njihovoj prirodi je da žive, uče, rade, pa i konzumiraju interaktivno. Veruju da mogu da učine svet boljim.
Milenijalsi nikako nisu pasivni risiveri, oni su aktivni ruteri. Veruju onom ko ima iskustvo s vašim proizvodom ili uslugom, s vašom kompanijom uopšte. Imaju inicijativu, znanje i želju da svoje znanje dele. Ako im dozvolimo. Ako smo spremni za promene, voljni da im verujemo, hrabri da pustimo kontrolu. (Ni)Jedna perspektiva ne priča celu priču. Ključ je u uvezivanju kroz dijalog i kolaboraciju.
Kako Jimmi Rembiszewski kaže: „Brand building now is like LEGO. If before we gave consumers „a house‟, now we are giving LEGO building blocks and they are building the brands themselves.“ Dakle, kokreacija u procesu inovacije. Milenijalsima ne možemo servirati gotova jela. Oni su mirođija u svakoj čorbi. Za njih vrednost nije u proizvodu/usluzi, nego u onome što potrošači s njim čine. Kako okupljate zajednicu oko svog brenda i širite mrežu? Koliko ste društveno odgovorni?
Izazov je njihova zona komfora, a povratna informacija pokretač i inspiracija.
Na koji način biste vi mogli da izazovete Milenijalse da vam asistiraju da zajedno gradite i razvijate brend? Dođite na radionicu „Prosumers – milenijalsi kao (ne)korišćeni resurs“ na forumu IZAZOV 2016 da zajedno smislimo kako!
Autor teksta:
Jelena Popović, Head of Qualitative Research i Ivana Baucal, Project Manager, MASMI Beograd