Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

PRofesionalci treba da budu deo menadžmenta kompanija!

Da li marketinški i PR stručnjaci treba da budu u menadžmentu kompanija? Odmah ću odgvoriti na ovo pitanje i rešiti dilemu – da, treba da budu. I da odbiju zahtev generalnog direktora ako zatraži da se pusti vest o krečenju kancelarija (citiram deo teksta svoje drage koleginice Jelene Mikić). Naravno, ne samo to…

U stručnim raspravama ovo pitanje se retko postavlja, veoma je malo domaćih ili regionalnih kompanija koje javno iznose ko sve čini bord direktora, dok se u velikim korporacijama zna mesto osobe odgovorne za Public Relations, Public Affairs, Gouvernment Affairs i Marketing. Veoma često imamo, i to za svaku od ovih oblasti, lidere koji direktno učestvuju u kreiranju buduće politike kompanije. Ono što je još važnije jeste da imaju sve informacije „iz prve ruke“ i da ih prenose na sektore. Svojim iskustvom i znanjem mogu da iz šume informacija, naprave pravi izbor važnih informacija za javnost – i odbace pomenuto krečenje. Tako kompanijske strategije postaju realnost i tako se kreira imidž i dobra reputacija. Svi u ovom lancu, pa i eksterne agencije i stručnjaci dobiju ono što je potrebno za dalji razvoj ideja.

Ukoliko su stručnjaci za odnose sa javnostima u direktnoj komunikaciji sa onima koji donose poslovne odluke, ili su među njima, u prilici su da na vreme reaguju na potrebe tržišta, reakcije javnosti, pritužbe korisnika. Posao menadžera za komunikacije zahteva stalni monitoring, praćenje trendova, konkurencije, novih proizvoda, analizu svih dobijenih podataka i na kraju, ono najvažnije – da savetuje ostale članove menadžmenta. Dakle, nije dovoljno da samo budu informisani već da budu deo „borda“, dakle kreatori poslovne politike. Zahvaljujući stalnim kontaktima sa agencijskim ljudima, medijima, društvenim mrežama, mogu da kompaniji pomognu i u vremenima uspeha, ali u vremenima krize. Samo ukoliko jesu deo menadžmenta, utiču i na budžete i njihovu preraspodelu, čime otvaraju neka nova vrata, a štede korporacijski novac.

Mogli bismo još da nabrajamo zašto su važne neke pozicije u menadžmentu kompanija – od prenošenja znanja kako, zašto i šta komunicirati do uloge posrednika. A mogli bismo i da zaključimo ono što većina nas koji se bave komunikacijom zna – preko agencija i svojih savetnika, redovnih kontakata sa medijima, na mnogobrojnim događajima, menadžeri su prvi predstavnici svojim kompanija, njihovo lice i glas.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Marina Grihović, direktor agencija Headline i DKit

Foto: http://www.businessschooledge.com/

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!