U susret predavanju „Šta je dobar PR i da li je vredan poslednjeg dinara?“, specijalno za Marketing mrežu govori Dragana Roter, direktorka komunikacija u kompaniji Vip Mobile.
Karijera koja traje trideset godina, ali i Vaši uspesi inspirišu da prvo pitanje bude – Šta je ključ uspeha?
Ja volim da komuniciram sa svojim okružujem, a po prirodi sam radoznala i uporna, tako da sam spremna da stalno učim i da prihvatam nove izazove. Uz to imam veliku sreću da kroz sve ove godine radim sa sjajnim kolegama koje se trude da pomeraju granice u poslu kojim se bavimo. Lepo je kad taj trud i drugi prepoznaju, a ponekad i nagrade.
„Šta je dobar PR i da li je vredan poslednjeg dinara“ naziv je predavanja koje ćete održati u okviru projekta Škola poslovnih veština. Šta je, po Vašem mišljenju, dobar PR i da li biste Vi rizikovali poslednje pare iz džepa za isti?
Dobar PR je strateški fokusiran na svoje ciljne javnosti, sa njima je u dijalogu i trudi se da im donese neku novu vrednost i napravi pozitivnu razliku u njihovim životima. U uslovima višegodišnje ekonomske krize prinuđeni smo da dajemo „više za manje”, ali ovakvo okruženje pogoduje da PR pokaže svoje najbolje strane. Besparica nas je i naterala da budemo što kreativniji i da se okrećemo alternativnim kanalima komunikacije. Moj poslednji dinar bi bio uložen u digitalnu komunikaciju.
Mnogi novinari, bilo da imaju dugu karijeru iza sebe ili su tek uplovali u te vode, opredeljuju se za prelazaku PR sektor. Koliko je važno da jedan PR menadžer ima iskustvo novinara?
Mislim da je veoma važno u segmentu PR-a koji se zove odnosi sa medijima jer svaki dobar PR menadžer mora da razmišlja kao novinar ako želi da mediji preuzmu njegovu informaciju. I u drugim segmentima PR-a su značajni lični kontakti sa novinarima jer olakšavaju komunikaciju i građenje ugleda kompanije.
Šta biste savetovali mlade ljude koji su odlučili da se bave sedmom silom, ali i odnosima s javnošću?
Savetovala bih da budu hrabri i pošteni, da profesionalno istražuju svet oko sebe i da se trude da ga predstavne onakvim kakav je i da tako ljudima pomognu da i sami spoznaju gde žive i da donesu najbolje odluke i za sebe i za zajednicu čiji su članovi.
Nevladina organizacija Mreža za poslovni razvoj osnovana je od strane studenata koji se trude da zainteresuju i pripreme svoje kolege za budućnost. Kolika je važnost ove organizacije i kako zainteresovati studente da posete predavanja?
Naši fakulteti se sporo pomeraju od „ex cathedra“ ka obrazovanju koje će biti primenjivo u realnom poslovnom okruženju. Zato bi, po mom skromnom mišljenju, na ova predavanja trebalo gledati kao na odličnu priliku da se upoznaju savremeniji pogledi na određene oblasti i da se bez mnogo napora stekne uvid u dobre prakse organizacija iz kojih predavači dolaze.
Predavanje „Šta je dobar PR i da li je vredan poslednjeg dinara?“ biće održano sutra od 20h na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu.