U cilju unapređenja saradnje i sistemske razmene znanja i veština između stručnjaka iz prakse, predstavnika akademske zajednice i studenata, Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada i Fakultet organizacionih nauka iz Beograda, uz podršku Društva Srbije za odnose s javnošću, pokreću drugo izdanje publikacije Primeri dobre prakse odnosa s javnošću.
Prvo izdanje Primera dobre prakse odnosa s javnošću 2011. godine opravdalo je svoj cilj, navode autorke publikacije. To pokazuje rasprodat tiraž, ali i ne samo tiraž. Omogućeno je da profesionalci upoznaju prvenstveno studente visokoobrazovnih institucija, ali i sve pojedince zainteresovane za profesionalni razvoj, istraživanje i usavršavanje u ovoj oblasti, sa izuzetnim komunikacionim strategijama i taktikama, kao i najaktuelnijim izazovima, mogućnostima i trendovima u praksi odnosa s javnošću.
Publikacija Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2011 sadrži 16 studija slučaja različitih kompanija, poput Vip mobile, NIS-a, Coca-Cole, Telenora, Eurobanke EFG, Metro Cash&Carry i drugih, kao i četiri agencije (Chapter 4, Executive Group, McCann Erickson Public Relations i Prime Communications) iz Srbije i regiona. Primeri su odabrani na osnovu javnog konkursa koji je bio raspisan u aprilu ove godine. Od velikog broja prijava, autorke publikacije, koristeći se jedinstvenom metodologijom, odabrale su one koje su se svojim pristupom planiranju, strategijom, kreativnošću ili načinom realizacije istakli u odnosu na ostale prijavljene primere. U direktnoj komunikaciji i saradnji s predstavnicima kompanija i agencija čiji su primeri odabrani, autorke su oblikovale konačan tekst studija slučaja, kako bi on bio i metodološki reprezentativan i ispunio svoju osnovnu – edukativnu funkciju.
Cilj ovakvog pristupa jeste da objavljeni primeri budu međusobno uporedivi, ali i da se buduće generacije praktičara odnosa s javnošću upoznaju sa sistemskim pristupom planiranja komunikacionih projekata koji daje najbolje rezultate.
Rok za prijavu komunikacionih projekata i kampanja za ovogodišnje izdanje je 31. maj 2012. godine. Više informacija možete pronaći na sajtu www.prhandbook.info, www.facebook.com/PRHandbook.
Autorke: Danijela Lalić i Tamara Vlastelica Bakić