today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pri implementaciji globalnih strategija važno je ne promašiti temu!

Jovana Žuržin, direktorka Odeljenja za komunikacije i odnose sa državnim institucijama kompanije Siemens Beograd, specijalno za Marketing mrežu govori da li su prilagođenje globalne kampanje dobar potez ukoliko želimo da se obratimo lokalnim potrošačima, iz kog razloga se multinacionalne kompanije najčešće odluče za ovu vrstu komunikacije i u kojoj meri one kreiraju i nameću trendove.

Pojedine svetske kompanije umesto da kreiraju lokalne kampanje pribegavaju sinhronizaciji i prilagođavanju globalnih strategija. U kojoj meri je, po Vašem mišljenju, to dobar potez ukoliko kompanija želi da se obrati lokalnim potrošačima?
Tržišta se razlikuju kao i potrebe kupaca i poslovnih partnera na različitim meridijanima. Stoga je pri implementaciji globalnih strategija važno voditi računa da, jednostavno rečeno, ne promašite temu. Važno je dobro razumevanje tržišta i okolnosti u kojima poslujemo kako bi lokalizacija globalnih strategija bila svrsishodna i uspešno sprovedena. Ne mislim da treba bežati od lokalizacije dobrih globalnih kampanja, jer ako se to radi na pravi način, kompanije imaju priliku da pametno iskoriste postojeće resurse. To sa jedne strane donosi kvalitetan sadržaj, a sa druge strane i uštede u budžetima koje ne možemo da zanemarimo, jer se sve kompanije suočavaju sa značajno manjim lokalnim budžetima. Dakle, kvalitetnim prilagođavanjem moguće je napraviti dobre sadržaje koji će kompaniji doneti određenu vrednost kada je u pitanju komunikacija.

Iz kog razloga se, po Vašem mišljenju, kompanije najčešće odluče za ovu vrstu komunikacije – da li su to neka stroga globalna pravila, mali lokalni budžeti…? Kakvo je Vaše iskustvo u kompaniji Siemens?
Verujem da na takvu klimu utiče i jedno i drugo. Kao što sam napomenula, lokalni budžeti jesu manji i ne možemo zanemariti tu stavku u kreiranju strategija i kampanja. Što se tiče globalnih pravila, veliki sistemi imaju ustanovljena određena korporativna načela koja se primenjuju na svim tržištima na kojima data kompanija posluje. Siemens je deo jedne takve priče. Ali mi to ne vidimo kao ograničavajući faktor, niti pripadnost jednom takvom sistemu znači da nemamo slobodu da razmišljamo lokalno. Naprotiv, to je neophodan uslov uspešnog poslovanja. Siemens u Srbiji postoji 128 godina, i mi se ponašamo kao domaća kompanija i prilagođavamo se ovdašnjim uslovima poslovanja. U tom smislu, mogla bih da kažem da naše strategije predstavljaju pravu meru između korišćenja globalnih resursa koji su nam na raspolaganju i lokalnih koji su zasnovani na našem izuzetno dugom prisustvu i iskustvu na domaćem tržištu.
Naš slučaj je pravi primer da neretko lokalne strategije i sadržaji koje razvijamo ovde nađu svoju primenu i van granica našeg tržišta. Jedan takav primer je projekat „Siemens Serbia Press Award“, koji živi već pune četiri godine i kroz koji zajedno sa medijima stavljamo fokus na teme iz oblasti energetske efikasnosti, zelenih tehnologija, održivog razvoja koje su deo našeg poslovanja, ali istovremeno od izuzetnog značaja za društvo u celini. Od ove godine, taj projekat će zaživeti i u regionu, na šta smo veoma ponosni. Zaista verujem da i ovde možemo da kreiramo sadržaje koji će biti primenjivi u svetu.

U kojoj meri se Simens u Srbiji mora pridržavati globalnih pravila i strategija komunikacija? Na koji način pravite balans između globalnih i lokalnih strategija?
Mislim da Siemens pravi dobar balans. I globalno i lokalno, Siemens je svoju dugu tradiciju izgradio na činjenici da je kompanija bila i ostala lider u inovacijama, pionir najsavremenijih tehnologija i sinonim za tehnička unapređenja. Stalnim inovacijama Siemens oblikuje tržišta u svojim oblastima poslovanja. A to važi i za Siemens Srbiju. Mi ovde proizvodimo vetrogeneratore za čitav svet, učestvujemo u kapitalnim projektima iz oblasti infrastrukture, energetike, industrije. Konstantno ulažemo u inovacije, kvalitet, što nas čini liderom i na ovom tržištu. Iz te perspektive, zaista imamo na čemu da gradimo lokalne strategije komunikacije. Jednostavno imamo šta da kažemo, a mislim da je to najvažnije.

U kojoj meri, po Vašem mišljenju, multinacionalne kompanije kreiraju i nameću trendove u komunikaciji? Koji će, po Vašem mišljenju, biti ključni trendovi u 2015. godini?
Verujem da multinacionalne kompanije igraju važnu ulogu u uspostavljanju trendova donoseći upravo globalne tendencije i pravce koje svako tržište prati. I u ovoj godini očekujem nastavak kursa sve snažnije primene digitalnih komunikacija, brze i dvosmerne komunikacije i promišljanja novih načina i alata u stvaranju što kvalitetnijeg sadržaja. Takođe, imajući u vidu da su komunikacije izuzetno dinamična oblast sa stalnim promenama, mislim da je edukacija trend koji je uvek dominantan.

Da li, po Vašem mišljenju, komunikacije poznaju granice i da li manja tržišta mogu da idu u korak sa razvijenijim državama?
Manja tržišta nose svoje probleme i određena ograničenja, to se onda naravno odražava i na budžete, što nas, priznaćemo, ne stavlja u idealan položaj. Ipak, mislim da u ovoj oblasti i dalje važnu ulogu igraju kreativnost i kvalitetne ideje. Iskreno verujem da nam toga ne manjka.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!