Pravi influenseri su ljudi čiji sadržaj i komunikacija korespondiraju sa vrednostima brenda!

Andrej Gamser, Digital Director u Digital Elementu, specijalno za Marketing mrežu govori kako pronaći i odrediti prave influensere za brend, kako meriti rezultate influenser kampanja i da li su danas podaci najvrednija valuta.

Jedna od usluga Digital Elementa je i Influencer Report. Šta konkretno podrazumeva ovaj izveštaj i na koji način on može pomoći brendovima da unaprede poslovanje?
Influencer report jedan je od novih proizvoda koji smo osmislili u Digital Elementu kako bismo odgovorili na rastuću potrebu tržišta za ovakvim tipom informacija. Ova usluga se suštinski može koristiti u različitim fazama kampanje. Prilikom planiranja i odabira influensera, skraćuje potrebno vreme i olakšava selekciju pravih ljudi za potrebe vaše kampanje. U fazi realizacije, pogotovo u slučajevima kada imate veliki broj influensera sa kojima sarađujete, naša usluga omogućava klijentima i agencijama da na dnevnom nivou prate njihov učinak kao i da li se sve radi u okviru planiranog i dogovorenog SoW-a. Po završetku kampanje, sledi faza evaluacije u okviru koje se posmatraju ostvareni rezultati koji se upoređuju sa prethodno postavljenim KPI-evima i klijentu se daju zaključci i preporuke za buduće aktivnosti.

Kako pronaći i odrediti prave influensere za brend? Da li je danas svako influenser?
Trenutni modus operandi na našem tržištu je takav da većina kompanija i agencija ima svoje liste (mahom vrlo slične) uticajnih ljudi na srpskom internetu. Prilikom planiranja kampanje, ručno se prolazi kroz te liste i uvidom u postavljeni sadržaj proverava se da li je određeni influenser pravi fit za brend ili kampanju u smislu vrednosti brenda/kompanije ili nekih ključnih poruka koje određena kampanja nosi sa sobom. Ovo je upravo i jedan od razloga zašto nam se čini da uvek isti ljudi promovišu različite brendove i kampanje na društvenim mrežama. Uz pomoć Digital Elementa, ovaj proces može biti mnogo efektniji i efikasniji. U skladu sa postavljenim ključnim porukama i uz pomoć procesa automatizacije pravi se uži izbor ljudi koji mogu da na pravi način odgovore zahtevima kampanje. Nakon toga, klijentima ostaje lakši posao da izaberu ljude sa kojima žele da sarađuju.

Da sažmem odgovor u jednoj rečenici. Pravi influenseri su ljudi čiji sadržaj i komunikacija korespondiraju sa vrednostima i ključnim porukama vašeg brenda ili kompanije.

Drugo pitanje je prilično filozofsko, pa ću takav odgovor i dati. Nije svako influenser, ali potencijalno svako može biti influenser.

Kako meriti rezultate influenser kampanja? Da li to što je neki post imao reach 50k ili 100k automatski znači i da će neko otići u prodavnicu i kupiti naš proizvod/brend?
Merenje rezultata zavisi od prethodno postavljenih ciljeva. Reach kao metrika svakako nije najbolji pokazatelj uspeha određene kampanje, mada i to opet zavisi od toga šta je bio cilj koji smo postavili. U okviru Digital Elementa veliku pažnju posvećujemo analizi samog sadržaja. Da li određeni sadržaj izaziva reakcije? Kakve su te reakcije? Kakav je sentiment publike prema tom sadržaju, brendu ili influenseru? Da li je to na liniji onoga što je klijent želeo da postigne svojom kampanjom? To su ukratko pitanja na koje pokušavamo da odgovorimo. Naravno, glavni cilj svake kampanje, pa tako i one u kojoj se koriste influenseri, je da se poveća prodaja proizvoda/brenda. Da bismo došli do toga da se učinak influensera evaluira u odnosu sa direktnim uticajem na prodaju, potrebno je da dođe do mnogo većeg razvoja e-commerce industrije. Tek tada će biti moguće precizno izračunati ROI vezan sa saradnju sa nekim online influenserom. U širem smislu ovo se odnosi i na bilo koji vid digitalnog marketinga kod nas.

U kojoj meri su danas podaci najvrednija valuta? Možemo li reći da su podaci upravo to što nas uzdiže iznad konkurencije?
Daću vam primer. Nedavno sam naišao na informaciju da je vrednost data industrije prevazišla vrednost industrije nafte. I ako malo bolje pogledate, ko su neke od najvećih kompanija na svetu trenutno? Facebook, Google, Amazon, Apple… Dakle, kompanije čiji je core business prikupljanje i obrada podataka.

Važnost podataka je ogromna, ali suvi podaci nisu ono što će vas izdvojiti u odnosu na konkurenciju već sposobnost analize podataka kao i sposobnost da na pravi način reagujete u odnosu na ono što vam je analiza podataka dala kao informaciju.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari