today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

PR u javnom sektoru

Teorija odnosa s javnošću naglašava značaj komunikacija javnog sektora sa jednostavno rečeno narodom. Javni sektor, primećujemo, počinje da shvata značaj tih komunikacija. Opštine, bolnice ili sudovi, na primer, dobijaju portparole. Mlad, lep, pametan doktor/ka sada se odjednom sudara sa medijima na temu korupcije u zdravstvu. Ili, mladi sudija objašnjava komplikovane sudske procese i afere. Da li su samo mladi portparoli, obrazovani samo u svojoj struci, dovoljni za kvalitetnu komunikaciju?
U javnom sektoru teško da ima primera planirane komunikacije kojom se upravlja sa ciljem da javnost pravovremeno dobija potpune i proverene informacije. Njihovim komunikacijama upravljaju mediji. Servisi u službi građana tek se pomaljaju u javnom sektoru.
Narod (javnost) uvek stavlja znak jednakosti između javnog sektora i vlasti. Narod ne greši. Vlast još ne shvata tu vezu. Međutim, shvata kolika su glasačka mašina zaposleni u tom sektoru. U Srbiji ih ima pola miliona. Ko vlada na državnom nivou, vlada i naniže, do opština, pa i u zdravstvu, prosveti, policiji, javnim preduzećima… U takvom ambijentu, uslove za rad PR-ova kreiraju podobni šefovi sa ambicijom da naređuju a ne da slušaju savete saradnice za komunikacije koju su oni doveli na to mesto. Brzo uslede izbori a potom i promene širom javnog sektora. Novi šefovi biraju nove PR-ovke. I opet sve ispočetka.
U svakoj vladi ministri iz raznih partija biraju svoje PR-ove. PR-ovi samo njima polažu račune. U Srbiji, recimo, Kancelarija Vlade za saradnju sa medijima ne koordinira rad PR-ova po ministarstvima. Ona vodi računa samo o komunikacijama premijera. Ako premijer zna da mu je uopšte i potreban PR. Takve prakse ima od Triglava do Đevđelije.
Na Google-u se uz „javni sektor“ u više od 95% pretraga pojavljuju pojmovi „plate“ i „broj zaposlenih“. „Komunikacije“ i „PR“ u ovoj oblasti se teško pronalaze. Izgleda da se ni stručnjaci za odnose s javnošću ne bave javnim sektorom.

Autor: Mr Momčilo Cebalović, član Saveta DSOJ (magistarska teza „Upravljanje odnosima s javnošću u javnim preduzećima“)
Izvor: Regionalni newsletter „Komunicirajmo“ (agencija Kliping)

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!