Sektor odnosa s javnošću beleži globalni rast od 7%, zaključak je ovogodišnjeg Svetskog izveštaja o odnosima s javnošću. The Holmes Report i ICCO prikupili su podatke od preko 400 kompanija za odnose s javnošću iz celog sveta i ponudili su najjasniji prikaz stanja u sektoru.
Podaci pokazuju da su javne kompanije za odnose s javnošću u 2014. zabeležile rast prihoda od 3,5%, a privatne od čak 8,7%, što jasno pokazuje da nezavisne agencije polako preuzimaju primat na tržištu. Takođe treba istaknuti da je u sektoru „teškom“ 13,5 milijardi američkih dolara u 2014. radilo 85.000 ljudi, što je 5.000 više nego u 2013.
Istraživanje donosi i zanimljive podatke koji se tiču otvaranja novih mogućnosti i izazova za PR agencije diljem sveta, a ponajpre se odnose na proširenje spektra usluga na digitalne i društvene medije koji agencijama donose dodatnu vrednost i konkurentnost na tržištu. Iako veliki udeo klijenata i dalje traži prvenstveno standardne usluge, odnosno prisutnost u tradicionalnim medijima, sve više ukazuju poverenje PR agencijama i za nestandardne usluge poput community managementa i digitalne podrške.
Situacija se u samom vrhu među pet vodećih svetskih PR agencija nije bitno menjala u odnosu na 2013. Prvo mesto i dalje drži Edelman, a slede ga Weber Shandwick i Fleishman Hillard. Jedini je iskorak ove godine napravio Ketchum, koji je pretekao MSL Group i sada se nalazi na 4. mestu.
Detaljnije rezultate istraživanja možete pronaći na stranici: http://www.holmesreport.com/ranking-and-data/world-pr-report