today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

PR saveti za startape

Svaki dan slušamo priče o novim proizvodima, uslugama, kompanijama… Čitali smo, naučili smo, a pojedini su i iskusili, kako izgleda pokrenuti startap, koliko je teško izgraditi priču o istom i koliko je lako propasti, ako ne planirate i tri puta ne promislite o potezu koji ćete povući. Na početku nemate dovoljno resursa (što ljudskih, što finansijskih), tako da svako od članova tima obavlja više funkcija.
Većina startapa na pomen marketinga i PR-a odabare isključivo marketing i pogreši. Bitni su i marketing i odnosi s javnošću. Svaka oblast na svoj način. U narednom serijalu kraćih tekstova fokusiraću se na neka pitanja o startapima i načinu funkcionisanja odnosa s javnošću u ovoj sferi, i pokušati da dam što konciznije odgovore. Nadam se da će pomoći onima koji su ili će pokrenuti svoj startap.
Prvo pitanje koje se obično nameće, kada govorimo o startapima i PR-u, je kada bi trebalo početi sa PR aktivnostima, odnosno ko, kada i kako bi trebao da obavlja poslove menadžera za odnose s javnošću. Iskustva su različita, tako da su i mišljenja o ovoj temi podeljena. Smatram da sa PR-om ne treba krenuti pre nego li vaš proizvod bude gotov (u najgorem slučaju bi trebali da imate završen dobar dizajn proizvoda). Ako proizvod još uvek nije gotov, možete krenuti sa PR aktivnostima, ali ne preterano. Tačno je da je vaš cilj da privučete pozornost javnosti na ono čime se bavite i na vaš proizvod, ali u slučaju kada najavite da ćete npr. za dve ili tri nedelje lansirati proizvod ili uslugu i ne održite obećanje, napravićete sebi medveđu uslugu i bespotrebnu kriznu situaciju koja može naneti štetu brendu koji gradite. Koliko poštujete zadate rokove, toliko pokazujete vašu ozbiljnost u poslu. Još jedna činjenica ide u korist stava zašto bi sa PR aktivnostima trebalo početi postepeno. Kada vaš proizvod bude gotov sigurno ćete želeti da ga istestirate, pre nego li krenete sa inteziviranjem promotivnih aktivnosti i publicitetom. Sigurno ne želite ni da privučete pažnju potencijalne ili latentne konkurencije ka vašim planovima dok ne budete u dobroj prednosti u odnosu na njih (zato je važno da u javnosti pričate o trenutnoj situaciji i aktivnostima, bez posebnog iznošenja planova za budućnost, jer ne želite „play book“ u rukama konkurencije „na izvol’te“).
PR će vam pomoći da usmerite pažnju javnosti ka vašem startapu i ako nespremni dočekate taj period, nećete imati drugu šansu za prvi utisak javnosti o vašoj kompaniji i proizvodu.

Ceo tekst pročitajte na blogu Prototip.

Autor: Snežana Subotić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!