Vodeći u konsultantskim agencijama za odnose s javnošću još uvek su optimisti, pokazuje istraživanje merenja trendova, u drugom kvartalu ove godine, koje je realiziralo Međunarodno udruženje savetodavnih agencija (ICC). Oko 94 odsto učesnika u istraživanju za naredno tromesečje na području odnosa s javnošću očekuje rast prihoda (57 odsto), ili nepromenjeno stanje (37 odsto), a samo 6 odsto njih očekuje pad prihoda.
Veliki izazov u poslovanju PR agencija ostaje određivanje cena. Tako misli gotovo polovina ispitanika. Nešto manje od 70 odsto učesnika je potvrdilo kako osećaju pritisak klijenata na snižavanje cena usluga. Među glavnim izvorima pritiska su naveli povećanje zahteva klijenata, koji očekuju više usluga za isti honorar, sve više niskocenovnih konkurenata zbog kojih se snižavaju cene savetodavnih usluga i smanjenje budžeta za tržišno komuniciranje. Među faktore koji utiču na snižavanje cena njihovih usluga navode i manjak efikasnih alata za merenje ocene vraćenih ulaganja u kampanje odnosa s javnošću i trend da sama poduzeća obavljaju sve više poslova povezanih s odnosima s javnošću.
Za konsultante na području odnosa s javnošću značajna je činjenica da 61 odsto učesnika u istraživanju smatra da klijenti više cene usluge strateškog savetovanja, kao što su javni poslovi, odnosi s investitorima ili krizno komuniciranje, te da su za te usluge spremni platiti više.
Izvor: Media Marketing