Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

PR nisu redovi u novinama ili gostovanja u jutarnjem programu …

PR menadžerka i novinarka Sandra Pajović, deo tima Fonda B92, specijalno za Marketing mrežu govori šta je potrebno za dobru CSR kampanju u PR smislu, kako mediji reaguju na društveno odgovorne kampanje, da li postoje rivaliteti, kao i da li su kompanije svesne odgovornosti koju imaju.

Kada se pomenu društveno odgovorne kampanje „Bitka za bebe”, “Hrana za sve”, “Fond Mila”, “Mamograf”, “Sigurna kuća”, “Doktori klovnovi” svi znaju o čemu se radi, što znači da je posao dobro urađen. I Vi činite deo tog uspešnog tima. Šta je sve potrebno za jednu dobru CSR kampanju, u PR smislu?
Za početak, da se pažljivo oslušne Srbija, jer tu živimo, tu radimo i tu stvaramo. Tek tada ćete shvatiti da postoji niz “gorućih” situacija koje je potrebno što pre rešiti. Desi se da u jednom mesecu shvatite da je medicinska oprema u porodilištima starija od vas samih, da žene ne znaju da je rak dojke izlečiv ukoliko odvoje malo vremena za redovne preglede, da korisnici narodnih kuhinja nisu isključivo beskućnici i Romi, već i naše komšije, poznanici, ljudi sa kojima se svakodnevno susrećemo, da naše prijateljice, rođake, koleginice trpe nasilje u porodici, da je leti, pored najveće potražnje najmanji broj davaoca krvi… U tim trenucima formira se grupa ljudi, volim da kažem, grupa “super junaka” koja svojim angažovanjem i timskim radom započinje rešavanje problema, jer veruje da je moguće doći do cilja ma koliko put do njega bio trnovit. Tada sve počinje… Za početak fokusiramo se na jedan, ali vredan problem. Preciziramo zašto je problem, i šta se njegovim rešavanjem sve može postići, (često je u pitanju broj života koji se može spasiti). Sakupimo činjenice, i to one precizne sa kojima izlazimo pred javnost i jasno dajemo do znanja zašto je kampanja vredna pažnje, i zašto je bitno uključiti kolektive, ali isto tako i pojedince. Tek tada možemo krenuti dalje. Obično se kreće od nule, što je najteže, jer dopreti do većine iziskuje veliki trud i napor, međutim vremenom sve stane na svoje noge.

Kako vidite društveno odgovorne kampanje u Srbiji? Da li su kompanije svesne svoje odgovornosti ili se toga sete samo kada smatraju da im je potreban dodatni publicitet?
Da mi je ovo pitanje postavljeno pre jedno četiri-pet godina, rekla bih da kompanije još uvek nisu u potpunosti svesne šta je to društveno odgovorno poslovanje, kako se sprovodi, koji je cilj… Međutim danas, priča je potpuno drugačija. Velika većina svesna je odgovornosti, što potvrđuju njihova učešća u mnogim akcijama Fonda B92, ali i samostalnim pokretanjem istih.

Kako mediji reaguju na CSR kampanje? Da li postoji rivalitet, u smislu: ako jedna medijska kuća podrži akciju, neka druga neće, ili se svi priključuju rado?
U početku se dešavalo da pokretanjem neke od naših akcija, prosto nismo nailazili na podršku drugih medija, međutim danas se piše i izveštava o većini, a kako i ne bi kad su akcije zaista fantastične, na nacionalnom su nivou i tiču se svakoga od nas.

Šta savetujete kompanijama kada planiraju svoje društveno odgovorne aktivnosti?
Prvenstveno da veruju u njih. Da ih ne čuvaju samo za sebe, već da u iste uključe što više saradnika, partnera, konsultanata… jer šireći ideju širite i veće mogućnosti za uspeh.

Poznati ste i kao radijski i TV voditelj i novinar. U kojoj meri Vam novinarstvo pomaže u PR poslu?
Pomaže dosta. Olakšava komunikaciju, jer manje je situacija u kojima možeš biti uhvaćen nespreman, obzirom da te novinarstvo uči da svakodnevno budeš u toku, da budeš informisan uz spremno pitanje, ali i odgovor.

Kako vidite budućnost PR profesije u Srbiji?
Uz prave ljude, na pravom mestu, vidim kao važan alat komunikacije između svih nas. Svakog dana u svakom času, jer PR nisu redovi u novinama, gostovanja u nekom od jutranjih programa, web članci… PR je sve ono što nas svakodnevno okružuje i svakodnevne situacije u kojima se nalazimo, bile one vezane za dom, školu, posao, druženje sa prijateljima, nova upoznavanja.

Autorka: Jasmina Krstić Latinović

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!