Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

PR nije samo zanimanje. To je životni stil!

Danijel Koletić, predsednik Organizacionog odbora PRO.PR konferencije, specijalno za Marketing mrežu govori osećaju li se razlike među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija, koji trendovi su obeležili PR industriju u protekloj godini i šta možemo da očekujemo od 26. do 29. marta sledeće godine u Sarajevu.

Nedavno ste objavili program PRO.PR 2014. Koja tema će dominirati na 12. po redu konferenciji?
Priprema programa PRO.PR-a iz godine u godinu predstavlja sve veći izazov. Na svu sreću, rađaju se konferencije koje su specijalizovane za komunikaciju u digitalnom segmentu PR-a pa smo se ove godine fokusirali na brending svetski poznatih brendova kao što su IKEA, Coca Cola, Uni Credit Bank… Stručnjaci koji svakodnevno brinu o reputaciji ovih robnih marki predstaviće svoja iskustva. S druge strane, najveći izazov u ovom trenutku su komunikacije javne uprave, pa smo i tome posvetili određenu pažnju. Neki od ovogodišnjih predavača su Alessandro Buttice iz Evropske komisije, Alex Aiken, izvršni direktor komunikacija u britanskoj Vladi, Cormac Smith, direktor komunikacija za lokalnu upravu Velike Britanije, te paneli koje vodi Elvis Mujanović iz nemačke kancelarije GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit), Ekrem Dupanović iz Media Marketinga koji će moderirati panel na temu obeležavanja 30 godina Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu, te okrugli sto o lobiranju koji vodi Richard Linning, predstavnik IPRA-e, koja nas i ove godine podržava.

Svake godine se konferencija održava u drugom gradu i drugoj državi. Zašto baš Sarajevo sledeće godine i na koji način birate lokacije održavanja konferencije?
Moto konferencije je povezivanje u pokretu. U skladu s tim svake godine se konferencija održava u drugoj državi u regionu. Odnosi s javnošću nemaju pravila jer svaka država i svaki grad imaju svoje specifičnosti. Ljudi koji se bave komunikacijama to moraju osetiti, a najbolji način za to je osetiti i percipirati gradove i države iz svog sopstvenog iskustva. To je jedna od misija PRO.PR konferencije. Sarajevo je domaćin naše konferencije po drugi put za redom. Ovoga puta razlog je vidljiv i u samom programskom sadržaju. Najveći brend s ovih prostora u sportskom pogledu su zimske Olimpijske igre koje sledeće godine obeležavaju 30 godina. Želeli smo povezati i iskoristiti taj brend za brending konferencije. Sarajevo je grad s dušom i verujem da će kolege iz struke to prepoznati.

PRO.PR mnogi pamte po odličnim predavanjima, ali i prilikama za druženje i upoznavanje. Koja je tajna uspeha PRO.PR konferencije i da li planirate narednih godina širenje koncepta i ciljne grupe?
Tim Apriori komunikacija i energija koju nosimo u sebi čini PRO.PR specifičnim. Osećaji koje delimo sa učesnicima su prepoznati. Cilj PRO.PR-a nije biti najveća konferencija nego povezati ljude. Sledeće godine lansiramo PRO.PR Interactive, a reč je o jednoj ideji koja će se lansirati u Sarajevu. Ako volite svoj posao i predani ste njemu, uspeh je neminovan. Na žalost, najpopularnija reč današnjice, uz Facebook, je kriza. Neke od konferencija su zatvorila svoja vrata i neki PR događaji nisu uspeli stvoriti reputaciju. Sretan sam što je PRO.PR opstao. Struka odnosa s javnošću je dinamična, a mi koji radimo u njoj specifični pojedinci. Teško i izazovno je organizovati konferenciju za kolege. Na žalost uvek postoje klanovi, a PRO.PR je rođen kao odgovor nacionalnim udruženjima za odnose s javnošću koji, kada bi ste analizirali njihove programe, a posebno nagrade, vidi se da se jednostavno isti ljudi godinama vrte u krug. PRO.PR nije za svakog, na našu konferenciju dolaze samo oni čija je energija čista i koji znaju da je važno znanje, a ne funkcija, koji znaju da se moraju povezivati jer jedino povezivanje donosi nove mogućnosti. Iako se ljudi povezuju putem društvenih mreža smatram da su najveće vrednosti povezivanja ipak emocije, a njih možete osetiti jedino ako ste uživo videli osobu. To je PRO.PR.

Deo programa konferencije čini i dodela nagrada najboljim komunikacionim stručnjacima iz regiona. Možete li već sada da najavite neke od kandidata za nagrade i ko će doneti odluku o najboljima?
U prvoj polovini decembra ćemo objaviti popis dobitnika ovogodišnjih nagrada. Jednostavno, PRO.PR Awards je program koji nagrađuje pojedince iz struke koji su uspeli sačuvati svoju reputaciju, koji unapređuju struku, koji daruju svoje vreme mladima prenoseći znanje svojom ljubavlju i na taj način stvaraju događaje koji imaju svoju percepciju i prepoznatljivost i izvan granica država u kojima deluju.

Iz godine u godinu na PRO.PR dolazi veliki broj predstavnika agencija, oglašivača, medija iz celog regiona… Osećaju li se razlika među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija?

Na žalost, iako smo geografski blizu, razlike u standardima i percepciji struke su jako različiti. Sigurno je jedino da su glavni gradovi država ujedno i glavni PR centri. Ljudi koji rade u PR struci su jako dobro edukovani da prate trendove, a pritom mislim na brendiranje kompanije. S druge strane, titulu PR-a u nekim državama nose hostese, a u nekima poput Hrvatske, Vlada smatra nepotrebnim. Slovenija još uvek prednjači u operativnim standardima i percepciji menadžmenta u ovoj struci, dok su Makedonija i Crna Gora još uvek u fazi buđenja.

Kriza je izdavačkim kućama donela manje oglašivača i smanjila broj stranica tako da je automatski smanjen prostor za prave PR vesti. Uglavnom, izdavači trguju s oglasima pa se agencijama, poput Apriori komunikacija koje su 100% PR agencija, teško boriti na tržištu. Ali ako imate kreativan i dobar sadržaj vaša poruka će naći put.

Koji su trendovi su, po Vašem mišljenju, obeležili PR industriju u regionu u protekloj godini?
Digitalne komunikacije su najveći trend u PR industriji u poslednjih godinu dana. Taj trend će se nastaviti. Stvaraju se novi sektori, nova zanimanja i na tržište dolaze nove generacije PR-a. Komuniciranje bez granica ma gde god bili je imperativ. Osim toga, potrebno je biti siguran u sebe te imati znanje i reputaciju, ali i spremnost za promenu. PR nije samo zanimanje. To je životni stil i posao koji te treba svakodnevno u svakom trenutku. Ako si se odlučio imati porodicu ili je već imaš ona mora imati mnogo ljubavi da bi razumela tvoj posao i dala ti podršku na tvom životnom putu.

Autor: Ivana Parčetić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!