Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

PR nije hobi, već način života!

PR nije hobi, već način života – to sam znao mnogo pre nego što sam uopšte kročio u svet PR-a, ali sam shvatio i razumeo, onda kada je to bilo potrebno da priznam da je PR način i mog života, a ne samo profesija kojom se bavim.

Ljude u PR-u često nazivaju i „spin doktorima“ i vešticama koje nam predstavljau sliku nečega na čemu rade na način kako to oni žele. Pitanje je da li se mi koji to radimo vidimo kao veštice/veštci, dobri ili loši.

Trebalo bi uvek imati na umu da sve što kažemo ili uradimo je PR, a čuveni grčki pisac Nikos Kazantzakis podsetio nas je da možda ne možemo da promenimo realnost, ali možemo pogled na tu realnost.

Evo nekoliko životnih situacija koje će nam to i pokazati.
Krenuli smo u izlazak, spremamo se, ulepšavamo, želimo da ostavimo najbolji mogući utisak na sve one koje sretnemo i sa kojima razgovaramo – radimo lični PR van radnog vremena. Ili situacija kada idemo na ručak sa prijateljima. Isto tako se trudimo da se predstavimo na najbolji mogući način, budemo zabavni i da ne izneverimo očekivanja. Ima li jednostavnijeg primera da non-stop radimo PR.

Možda neki nesvesno, ali profesionalci to rade vrlo svesno, izvlačimo samo najbolje od onoga što nam je tema, proizvod, cilj, a realnost predstavljamo na lepši i bolji način u odnosu na to kakva je zaista. Sigurno je da svet oko nas i nije takav kakvim ga zamišljamo, već imamo percepiju nečega što je rezultat dobrog PR-a.

Fraza PR nije hobi, već način života, možda bi trebalo da glasi PR nije samo profesija, već način života. Ozbiljan posao kakav PR jeste, svakako ne može da se radi uzgred, a da ga radimo na pravi način. Klijent zahteva ideje, pažnju i posvećenost. Međutim, postavlja se pitanje, da li se to preliva na privatan život onoga ko to radi, da li ima radno vreme od 9 do 17h ili konstantno radi na klijentu, a samim ti i na sebi. Jedan sam od onih koji se ne slažu sa mišljenjem da dobar PR ne razmišlja o sebi, već isključivo i samo o klijentu. Klijent je na prvom mestu, ali komunicirajući u njegovo ime, komuniciramo i u svoje, na nama svojstven način, a samim tim radimo i sebi PR.

Pričajući o poslu kojim se bavimo, šaleći se na račun posla, razmišljajući u slobodno vreme o idejama vezanim za isti, planirajući odmore – mi zapravo potvrđujemo stav da je PR deo našeg života i način na koji ga živimo. On nam caruje planovima, a to smo svakako sami izabrali.

Radeći mnogo godina u medijima, i to ispred kamere shvatio sam da je svaki korak koji napravimo, svaka reč koju izgovorimo, pokret, mimika, osmeh ustvari PR. Percepija onoga što zaista jeste i onoga kako mi to doživljavamo je rezultat dobrog PR. Na sredini smo stava – da li smo onakvi kakvi mi mislimo da jesmo ili kako nas drugi doživljaju i da li to posledica našeg PR koji živimo.

Kada uđemo u svet komunikacija, čiji je PR sastavni deo i karika bez koje savremeno društvo i savremeni čovek ne bi mogli, svesno ulazimo u svet u kome se meri svaki segment onoga što radimo.
Sa druge strane, možda pomalo i ironično pitanje etike u PR je problematično s obzirom na to koliko naš rad uključuje održavanje i poboljšanje ugleda. Neke ljude, zbog loših stvari koje su učinili u prošlosti, nazivaju propagandistima. Ali tu postoji velika etička razlika između stvarnog PR-a i jednostavane propagande, a ovde je to da je PR uvek čvrsto ukorenjen u stvari. PR je borba, a ona je način života.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Boban Spasojević, New Business Direktor, Nova PR

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!