Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

PR nekog izvođača mora da traje kroz celu njegovu karijeru

Bojan Milićević, PR menadžer u koncertnoj industriji (Music Star) i muzičar (bubnjar grupe “Regina”) specijalno za Marketing mrežu govori na koji način uspeva da se bavi PR-om i muzikom u isto vreme, da li je moguće rasprodati koncert bez ulaganja u marketing i PR, kao i da li mediji izveštavaju o koncertima na kvalitetan način.

Poznati ste pre svega kao muzičar, bubnjar grupe Regina, ali kolege i novinari znaju da se bavite PR poslom za promotersku kuću “Music Star”. Kako uspevate da se bavite i muzikom i PR-om u isto vreme, ili to možda nije istovremeno?
Srećna okolnost je da su i Regina i Music Star Production iz sveta muzike. Često pomislim da bih u drugačijim okolnostima teško uspeo pomiriti jedno sa drugim. Ipak, poslednje tri godine ja sam samo običan član Regine. Ranije sam sam se brinuo o organizacijskim poslovima i promo aktivnostima grupe. Sada to skoro da i ne radim.

Radite u takozvanoj “industriji zabave”. Koliko su koncerti danas postali čist biznis, tj. da li je moguće rasprodati koncert bez ulaganja u marketing i PR?
U 99 % slučajeva nije moguće, ali zaista postoje koncerti koji su rasprodani samo uz prvu najavu u medijima. Primer za to je koncert Dina Merlina. Ali možda je njegova kampanja trajala godinama ranije kroz hitove. A čak i negativni komentari njegova dolaska jesu nešto što je skretalo pažnju. Ipak,ovo je moj utisak posmatrača jer taj koncert nije bio u našoj organizaciji. U normalnim okolnostima finansijska ulaganja u marketing i PR se podrazumevaju. Sve aktivnosti podrazumevaju i učešće izvođača i njegov potpuni profesionalizam u kampanji.

Na koji koncert ste posebno ponosni kao PR i zbog čega? Sa kojim izvođačima ste sarađivali?
Zahvaljujući kući u kojoj radim imao sam priliku da sarađujem sa najvećim imenima naše estrade kao sto su: Goran Bregović, Haris Džinović, Smak, Kiki Lesendrić, Severina, Seka Aleksić, Nina Badrić, Tony Cetinski, Bg Sindikat, Halid Bešlić….Svi su oni različitog muzičkog izraza, ali moj pristup prema njima se ne razlikuje. Dobro se razumemo možda i zbog toga jer smo kolege muzičari, pa je to moja prednost u ovom poslu. Ipak,ću izdvojiti uspeh sa koncertom grupe Smak. Ponosan sam na njega, jer smo pokazali da prave vrednosti ne gube cenu, a da jednom umerenom i pravilno doziranom kampanjom rezultat bude prepuna arena.

Koliko unapred treba pripremiti PR za jedan koncert i da li ima razlike u radu za domaće i inostrane izvođače?
PR nekog izvođača mora da traje kroz njegovu celu karijeru. Ukoliko je nema, onda postoji veliki rizik da moja pomoć kao PR-a i kompletna kampanja neće biti dovoljna za uspeh. Priprema za neki koncert obično traje od četrdeset dana do tri meseca.Ovde mislim na koncerte u velikim prostorima. Moj posao nije samo PR za koncert već kompletna kampanja. Od običnog plakata, bilborda, radio i tv reklame do samog izgleda te kampanje koji dogovaram sa izvođačem i dizajnerima.
Za razliku od domaćih izvođača stranci imaju spreman tzv.visual kampanje i traže od vas da se toga pridržavate. Oni će pristati da daju nekoliko intervja najvećim medijima i tu je kraj njihovog učešća u kampanji.

Na koji način pristupate akreditovanju medija i da li, po vama, mediji izveštavaju o koncertima na kvalitetan način?
Svi mediji mogu da pošalju zahtev za akreditaciju preko sajta Music Star Productiona. Većinu akreditujemo, ali u zadnje vreme taj proces mora proći dobru filtraciju. Ima često zloupotreba ,pa se mnogi akredituju, a da ni reč nisu napisali o događaju ili žele da dođu i besplatno prate koncert.
Moje iskustvo sa izveštajima sa koncerata je veoma dobro. Naravno bilo je i loših I tendencioznih tekstova za koje se kasnije ispostavilo da su bili naručeni. Ali i to je deo posla. Ja sam zadovoljan svojim odnosom sa medijima i zaista su retke situacije da neko iz novinarskog sveta ima problem sa mnom ili obratno.

Da li stignete da odslušate bilo koji koncert koji radite kao PR, tj. koliko traju vaše obaveze tokom koncertne večeri?
Slušam svaki koncert. Sam koncert je za mene najlakši u čitavom procesu, jer se posao uradi pre toga. Do tog dana je moj deo posla završen. Čak i da nisam tu, stvari funkcionišu zahvaljujući mojim kolegama.Tako se desilo da Goranu Karanu radim kapanju i intenzivno se družimo pre koncerta, a na dan koncerta ja sam dobio grip i nisam mogao biti prisutan. I bez mene sve je bilo u najboljem redu, zbog dobrog planiranja i pripreme.

Autor: Jasmina Krstić Latinović

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!