Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. U nastavku objavljujemo rezultate istraživanja koji se odnose na poslovanje agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2021. godini.
Novosadska agencija NINAMEDIA KLIPING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize, već punih pet godina. Ova agencija, u 2021. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 18,16%, odnosno 58,7 miliona dinara više nego u 2020. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je rast od 17,89% u odnosu na prethodnu godinu. Tim Ninamedia agencije uvećan je u 2021. za 2,13%.
Druga na rang listi po poslovnom prihodu, i treća po neto dobiti, nalazi se agencija KLIPING. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 12,4%, dok je neto dobiti opala za 45,61%. Broj zaposlenih uvećan je za 23,08%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na drugom po neto dobiti, nalazi se REAL TIME CLIPPING. Ova agencija, jedina u grupaciji, zabeležila je blagi rast poslovnog prihoda u 2021. od 0,73%, ali rast neto dobiti za 11,58% i rast broja zaposlenih za 5,56%.
DIGITAL ELEMENT, koji posluje kao zasebno pravno lice u okviru Represent Systema, zabeležio je najveći rast prihoda u grupaciji kliping agencija od 25,07%, rast broja zaposlenih od 12,5%, ali pad neto dobiti za 70,09%.
Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega četiri pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti.
Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2021. porastao je za 15,69%, dok je neto dobit porasla za 3,53%. Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga veći je za 6,85%, a u 2021. iznosio je 156.
Cela grupacija kliping agencija beleži rast poslovnog prihoda u 2021. godini, kao i broja zaposlenih. Ipak dve od četiri agencije nisu uspele da ostvare rast neto dobiti. S druge strane, imajući u vidu rast poslovnih prihoda cele grupacije, moglo bi se reći da kliping agencije nisu osetile post COVID-19 krizu i da su uspele da održe pozitivan trend poslovanja.
Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.