U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.
Agencija POLIPLAN 1 TO 1, koja se godinama nalazila na drugom mestu po poslovnom prihodu, uspela je da se popne na sam vrh tabele. Ova agencija zabeležila je veliki rast poslovnog prihoda od 92,34% i rast neto dobiti za 354,39%. Pored toga, Poliplan 1 to 1 zaposlio je u 2021. četvoro novih kolega, što je uvećanje od 10,26%.
Prošle godine na petom, a 2021. na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu, nalazi se agencija XYZ COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je veliki rast poslovnog prihoda od 175,45%, kao i rast neto dobiti za 298,57%. XYZ Communications uvećao je tim za 400% u 2021. godini, odnosno sa 13 na 65 zaposlenih.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti, nalazi se MPG PLUS. Ova agencija zabeležila je stagnaciju poslovnog prihoda, rast neto dobiti za 218,53%, i pad broja zaposlenih za 18,31%.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je BTL AGENCIJI. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2021. za 112,58%, kao i rast neto dobiti za 88,43% i rast broja zaposlenih za 35,29%.
BEOEXPO SYSTEM pao je na peto mesto u 2021. godini po poslovnom prihodu i na osmo po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast po oba finansijska parametra – 56,18% po poslovnom prihodu i 139,1% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 11,9%.
Agencija M2COMMUNICATIONS zabeležila je pad poslovnog prihoda za 12,53% i pad neto dobit za 98,62%. Agencija REPRODUKCIJA beleži rast u 2021. po poslovnom prihodu od 25,04% i rast neto dobiti 105,31%. Isto je i sa agencijom UNITED MOMENT, koja je zabeležila rast poslovnog prihoda za 61,4% i rast neto dobiti od 159,08%.
Agencija SMARTPOINT ADRIA, od izbijanja pandemije COVID-19, transformisala je svoje poslovanje i od 2021. godine primarno se bavi digitalnim komunikacijama, te se rangira u kategoriji agencija za digitalni marketing.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.
Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2021. porastao je za 37,36%. Neto dobit na nivou ove grupacije agencija, nakon veoma krizne 2020., prošle godine beleži veliki rast od 443,72%. Ipak, broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja opao je za 6,88%.
Iako nisu radile u punom kapacitetu, godina 2021. definitivno je bila godina “povratka” i oporavka za agencije za organizaciju sajmova i drugih događaja. Opstali su samo oni koji su uspeli da se prilagode novim trendovima, što potvrđuju i rezultati poslovanja iz prethodne godine, ali i prestrojavanja na rang listi.
Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.