today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Povezivanje u pokretu!

Danijel Koletić, predsednik Organizacionog odbora PRO.PR konferencije, specijalno za Marketing mrežu govori osećaju li se razlike među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija, koji trendovi su obeležili PR industriju u protekloj godini i šta možemo da očekujemo od 23. do 25. aprila u Malinskoj.

Nedavno ste objavili program PRO.PR 2015. Koja tema će dominirati na 13. po redu konferenciji?
Izazovi transparentnosti komuniciranja u javnoj upravi jedan su od faktora unapređenja odnosa između građana i politike koja kreira strategiju. Svakom građaninu je u interesu da njegova javna uprava bude brza, jednostavna i funkcionalna. Zbog toga smo posvetili dosta vremena ovoj tematici. Međutim, programski deo konferencije usmeren je takođe i na teme vezane za komuniciranje unutar brendinga i odnose s medijima kao temeljnom postavkom odnosa s javnošću.

Šta konkretno znači slogan „Povezivanje u pokretu“ i zašto je ove godine Malinska grad održavanja konferencije?
„Povezivanje u pokretu“ je moto ove konferencije već trinaestu godinu zaredom. Posao rade ljudi sa ljudima. Na tim temeljima gradimo našu misiju, s ciljem da se ljudi međusobno upoznaju kako bi započeli aktivniju komunikaciju na regionalnom tržištu. PRO.PR nije konferencija za svakoga. Ona je namenjena stručnjacima liderskog karaktera koji razumeju da opstanak i lični razvoj leži u edukaciji. Ovo pravilo ne razume svako. Unutar društva imamo pojedince koji statiraju, koji su dobili posao na osnovu politike ili veze, oni koji rade ili ne rade, komuniciraju ili ne komuniciraju, a svejedno im je osigurana plata. Zato je PRO.PR namenjen stručnjacima koji vole svoj posao i kojima je posao izazov, koji su ambiciozni i koji žele biti deo napretka unutar zajednice u kojoj rade.

Iz godine u godinu na PRO.PR dolazi veliki broj predstavnika agencija, oglašivača, medija iz celog regiona… Osećaju li se razlika među zemljama u regionu kada govorimo o tržištu komunikacija?
Razlike zavise o razvoju. One su ponekad misterija. Svi smo tako blizu, a ponekad daleko. Ako politika razume važnost i ulogu komunikacije, razumeće je i privreda. Neki privrednici uče posmatrajući strane kompanije. Neupitno je da uspešne kompanije kroz komunikacijske procese stvaraju svoj brending koji na kraju, ima svoju vrednost i u revizijskom i finansijskom statusu. Danas, više nego ikada, informacije su dostupne svima, čak su i besplatne. Ono što čini najveću vrednost PRO.PR konferencije su učesnici, stručnjaci i predavači. PRO.PR je jedinstven već 13 godina. Ne koristi masovne alate oglašavanja i ima ograničen broj učesnika.

Deo programa konferencije čini i dodela nagrada najboljim komunikacionim stručnjacima iz regiona i sveta. Kos u dobitnici ove godine i koji su kriterijumi odabira?
Pravilnik o dodeli nagrade je javan i nalazi se na službenim web stranicama. Jedina smo evropska komunikacijska nagrada koja je isključivo fokusirana na pojedince, a ne na projekte. Ovogodišnji dobitnici nagrada ponovo su stručnjaci koji su svojim radom, vizijom i idejama uspeli stvoriti nove priče, nove uspehe, nesebično darivajući svoje znanje, i ono najbitnije – vole svoj posao. Ponekad društvo zaboravi te pojedince, a struka zbog svoje taštine dodeljuje nagrade između sebe. PRO.PR Awards zaista je bio rizik, ali i izazov. Ponosan sam na ovaj projekat koji je prihvaćen kao takav i izvan naše regije. To moram zahvaliti International Public Relations Association (IPRA-i) koja nam pruža podršku.

Koji trendovi su, po Vašem mišljenju, obeležili PR industriju u regionu u protekloj godini?
Razvoj digitalnih medija otvara mogućnosti za nova zapošljavanja i novo pozicioniranje struke. S jedne strane, to su specifične veštine i znanja koja i globalno menjaju i nadograđuju komunikacijske strategije. No međutim, temeljne postavke još uvek se nalaze u dobroj ideji koja se pretvara u komunikacijsku strategiju, a nakon toga se definišu tehnike i alati za sprovođenje. Nažalost, mnogim predsednicima uprava i direktorima ove definicije i danas su nepoznanica. Međutim, vrednosti kompanija gledaju se i kroz aspekt komunikacije koja stvara emociju, a emocija stvara naviku, navika profit, a tada se iz profita mogu kreirati neke vrednosti. Iako zvuči jednostavno, malo je kompanija koje to primenjuju. One koje to čine su uspešne. Njihovi profiti rastu, primamljive su bankama za plasman, potrošači vole njihove proizvode i veruju njihovim uslugama. Na tome se temelji i PRO.PR.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!