Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Povećanje svesti o značaju komunikacija na nivou donosilaca odluka

Svest o vrednosti komunikacija za komercijalni uspeh je u porastu u regionima CEE u SEE , Rusiji i području Evroazije, sudeći po 46% profesionalaca u oblasti komunikacija koji su odgovarali na pitanja prvog PULSE istraživanja u kvartalnim serijama. Predstavljen u aprilu 2012. godine, Grayling PULSE ima za cilj identifikovanje značajnih podataka i saznanja o ključnim globalnim i regionalnim izazovima i mogućnostima sa kojima se suočava industrija komunikacija.
Uprkos trenutnoj ekonomskoj nestabilnosti, rezultati istraživanja pokazuju da su ukupna PR ulaganja u kompanijama iz centralne i istočne Europe kao i jugoistočne Evrope na stabilnom nivou; 19,4% ispitanika izjavilo je da PR budžeti rastu, dok 20,4% misli da nema promena. Svest o vrednosti komunikacijskih aktivnosti na nivou donosilaca odluka unutar organizacija i udelu PR aktivnosti u komercijalnom uspehu kompanije raste, što je potvrdilo 33,6% i 45,9% ispitanika. U isto vreme, rezultati jasno pokazuju povećanje budžeta za komunikacijske aktivnosti na tržištima Rusije i Evroazije (20,3%) – trend koji je u skladu sa širim ekonomskim kretanjima. Jan Šimunek, regionalni direktor kompanije Grayling za CEE i SEE, prokomentatisao je rezultate: „U praksi smo zapazili da se veći naglasak stavlja na komunikacije koje su alatka podrške poslovnom razvoju. Rezultati prvog izdanja PULSE istraživanja to i pokazuju: Menadžment je posvećen i direktno uključen u komunikacijske aktivnosti jer na taj način prati direktan uticaj koji komunikacije imaju na njihove poslovne rezultate. Značajnu ulogu igraju i izgradnja brenda (brand building) i menadžment reputacije (reputation management), kao i regulatorno okruženje i konstantno poboljšanje odnosa sa ključnim donosiocima odluka. Zbog toga je Grayling širom regiona izmenio svoju strategiju nudeći integrisane odnose sa javnim institucijama i PR usluge (kao i digitalne komunikacije) na svim tržištima, s posebnim naglaskom na najviše nivoe strateškog savetovanja”.
Prateći globalni trend, kompanije u regionu (CEE, SEE, Rusija i Evroazija) beleže povećanje investicija u projekte na društvenim medijima i digitalne komunikacije, što je potvrdilo 45% ispitanika. Korporativne komunikacije imenadžment reputacije , kao i krizne komunikacije ostaju na istom nivou kod gotovo polovine učesnika koji su izjavili da nije došlo do promena aktuelnih investicionih raspodela.
Čini se da kompanije iz sektora tehnologije, medija i telekomunikacija pokušavaju da nađu izlazak iz recesije dok 15,1% ispitanika u CEE i SEE regionu potvrđuje porast u potrošnji,a 11,6% ispitanika potvrđuje porast potrošnjeu Rusiji i Evroaziji . Čak 20% ispitanika u Rusiji i Evroaziji i 12% ispitanika u CEE i SEE potvrđuje povećanje PR ulaganja u potrošački i maloprodajni sektor, koji je nadrugom mestu.,
„Posljednjih nekoliko godina, a posebno u vreme recesije, svedočimo o značajnim promjenama u komunikacijskom sektoru u regionu jugoistočne Europe pa tako i Srbije. Očekivanja naših klijenata postala su vrlo sofisticirana. Klijenti očekuju savetovanje, a ne samo sprovođenje gotovih ideja. Izazovi uvreženih stavova s naše strane, kao i stalna kreativnost kako bi se stvorili sadržaji i proaktivna ponuda strateškog savetovanja kao i zaštita njihovih poslovnih interesa – to su danas zahtjevi klijenata” izjavila je Petra Gelb, direktorka kompanije Grayling u Srbiji.
U nastavku možete naći i druge zaključke dobijene na osnovu istraživanja regiona CEE i SEE, Rusije i Evroazije.
Integracija odnosa sa vladom i javnim institucijama u komunikacijske aktivnosti:
29,4% – Povećanje
51,4% – Nepromenjeno stanje
4,6% – Smanjenje

Retainer vs. angažovanje PR agencije na projektnoj osnovi
Podrška PR agencije u vidu retainer ugovora (11,8% povećanje; 36,4% nepromenjeno stanje; 20% smanjenje)
Podrška PR agencije po projektu (16,4% povećanje; 40% nepromenjeno stanje; 14% smanjenje)

Broj zaposlenih u komunikacijskom timu:
18,2% – Povećanje
54,5% – Nepromenjeno stanje
14.5% – Smanjenje

Izvor: Personal magazin

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!