Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Povećanje svesti o značaju komunikacija na nivou donosilaca odluka

Svest o vrednosti komunikacija za komercijalni uspeh je u porastu u regionima CEE u SEE , Rusiji i području Evroazije, sudeći po 46% profesionalaca u oblasti komunikacija koji su odgovarali na pitanja prvog PULSE istraživanja u kvartalnim serijama. Predstavljen u aprilu 2012. godine, Grayling PULSE ima za cilj identifikovanje značajnih podataka i saznanja o ključnim globalnim i regionalnim izazovima i mogućnostima sa kojima se suočava industrija komunikacija.
Uprkos trenutnoj ekonomskoj nestabilnosti, rezultati istraživanja pokazuju da su ukupna PR ulaganja u kompanijama iz centralne i istočne Europe kao i jugoistočne Evrope na stabilnom nivou; 19,4% ispitanika izjavilo je da PR budžeti rastu, dok 20,4% misli da nema promena. Svest o vrednosti komunikacijskih aktivnosti na nivou donosilaca odluka unutar organizacija i udelu PR aktivnosti u komercijalnom uspehu kompanije raste, što je potvrdilo 33,6% i 45,9% ispitanika. U isto vreme, rezultati jasno pokazuju povećanje budžeta za komunikacijske aktivnosti na tržištima Rusije i Evroazije (20,3%) – trend koji je u skladu sa širim ekonomskim kretanjima. Jan Šimunek, regionalni direktor kompanije Grayling za CEE i SEE, prokomentatisao je rezultate: „U praksi smo zapazili da se veći naglasak stavlja na komunikacije koje su alatka podrške poslovnom razvoju. Rezultati prvog izdanja PULSE istraživanja to i pokazuju: Menadžment je posvećen i direktno uključen u komunikacijske aktivnosti jer na taj način prati direktan uticaj koji komunikacije imaju na njihove poslovne rezultate. Značajnu ulogu igraju i izgradnja brenda (brand building) i menadžment reputacije (reputation management), kao i regulatorno okruženje i konstantno poboljšanje odnosa sa ključnim donosiocima odluka. Zbog toga je Grayling širom regiona izmenio svoju strategiju nudeći integrisane odnose sa javnim institucijama i PR usluge (kao i digitalne komunikacije) na svim tržištima, s posebnim naglaskom na najviše nivoe strateškog savetovanja”.
Prateći globalni trend, kompanije u regionu (CEE, SEE, Rusija i Evroazija) beleže povećanje investicija u projekte na društvenim medijima i digitalne komunikacije, što je potvrdilo 45% ispitanika. Korporativne komunikacije imenadžment reputacije , kao i krizne komunikacije ostaju na istom nivou kod gotovo polovine učesnika koji su izjavili da nije došlo do promena aktuelnih investicionih raspodela.
Čini se da kompanije iz sektora tehnologije, medija i telekomunikacija pokušavaju da nađu izlazak iz recesije dok 15,1% ispitanika u CEE i SEE regionu potvrđuje porast u potrošnji,a 11,6% ispitanika potvrđuje porast potrošnjeu Rusiji i Evroaziji . Čak 20% ispitanika u Rusiji i Evroaziji i 12% ispitanika u CEE i SEE potvrđuje povećanje PR ulaganja u potrošački i maloprodajni sektor, koji je nadrugom mestu.,
„Posljednjih nekoliko godina, a posebno u vreme recesije, svedočimo o značajnim promjenama u komunikacijskom sektoru u regionu jugoistočne Europe pa tako i Srbije. Očekivanja naših klijenata postala su vrlo sofisticirana. Klijenti očekuju savetovanje, a ne samo sprovođenje gotovih ideja. Izazovi uvreženih stavova s naše strane, kao i stalna kreativnost kako bi se stvorili sadržaji i proaktivna ponuda strateškog savetovanja kao i zaštita njihovih poslovnih interesa – to su danas zahtjevi klijenata” izjavila je Petra Gelb, direktorka kompanije Grayling u Srbiji.
U nastavku možete naći i druge zaključke dobijene na osnovu istraživanja regiona CEE i SEE, Rusije i Evroazije.
Integracija odnosa sa vladom i javnim institucijama u komunikacijske aktivnosti:
29,4% – Povećanje
51,4% – Nepromenjeno stanje
4,6% – Smanjenje

Retainer vs. angažovanje PR agencije na projektnoj osnovi
Podrška PR agencije u vidu retainer ugovora (11,8% povećanje; 36,4% nepromenjeno stanje; 20% smanjenje)
Podrška PR agencije po projektu (16,4% povećanje; 40% nepromenjeno stanje; 14% smanjenje)

Broj zaposlenih u komunikacijskom timu:
18,2% – Povećanje
54,5% – Nepromenjeno stanje
14.5% – Smanjenje

Izvor: Personal magazin

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!