Tanja Bogojević, Brand Manager u kompaniji Imlek, specijalno za šesto izdanje Marketing mreža magazina, govorila je o inovaciji u kategoriji biljnih napitaka – Imlek Oaza, kao i o saradnji sa Tetra Pakom i agencijom Popular na ovom projektu.
Kompanija Imlek nedavno je lansirala novi biljni napitak – Imlek Oaza. Šta je ono što je kompaniju koja posluje u mlečnoj industriji motivisalo da lansira brend u kategoriji biljnih napitaka? Koji su izazovi sa kojima ste se suočavali prilikom lansiranja novog brenda?
Osnovna lekcija u marketingu koja nam kaže da sve polazi od potrebe potrošača, pokazala se kao ključna i u slučaju lansiranja Imlek Oaze.
Pristupili smo svemu vrlo školski. Glavna motivacija leži u dubokom razumevanju te potrebe. U onim trenucima i periodima kada su potrošači birali alternative mlečnim proizvodima, mi nismo imali portfolio koji je na to mogao da odgovori.
Jedan od izazova prilikom lansiranja bio je da definišemo pravu poziciju i arhitekturu brenda koja će dalje biti polazna osnova i za komunikaciju, ali iz ugla kompanije čiji je core business mlečno. Ovo je možda olakšavajuća okolnost za kompanije koje su lansirale biljne napitke i predstavile ih kao apsolutnu zamenu za mlečno, ali to nije poruka koju smo mi želeli da prenesemo.
Bilo da potrošači biraju namirnice mlečnog ili biljnog porekla, mi smo želeli da im pružimo izbor, bez opterećenja da se striktno opredele za jedno ili drugo.
Po čemu je Imlek Oaza jedinstvena i šta novo nudi potrošačima?
Imlek Oaza je trenutno jedini biljni napitak od badema i ovsa proizveden od strane domaćeg proizvođača. Pored podataka koji su nam bili dostupni sa globalnog tržišta, značajnu ulogu u kreiranju brenda dali su nam rezultati istraživanja koje smo sprovodili lokalno. Koncept, pakovanje, komunikacija, proizvod – sve je testirano na našem tržištu. Imlek Oaza je kreirana u skladu sa očekivanjima naših potrošača, i to je ono što naš brend izdvaja od ostalih.
Kako odlučujete koje nove proizvode ili ukuse da uvedete na tržište? Da li su potrošači u Srbiji spremni da isprobaju nešto novo? Šta je karakteristično za naše tržište, što je bilo važno imati na umu prilikom lansiranja biljnih napitaka?
Maksimalno se trudimo da budemo u toku sa globalnim trendovima, a u odlukama nam pomažu istraživanja koja sprovodimo u velikoj meri.
Potrošači su vrlo otvoreni da probaju nove proizvode, a na nama je odgovornost da ih informišemo i inspirišemo o prilikama za konzumaciju i načinima korišćenja novih proizvoda.
Tržište biljnih napitaka u Srbiji i dalje se razvija i karakteristično je to što smo bili svesni da, ako želimo da potrošaču pružimo ozbiljno dobru alternativu za mlečne proizvode, ne smemo da napravimo kompromis u kvalitetu i ukusu. Ovo smo opravdali rezultatom istraživanja gde je Imlek Oaza Badem ocenjen kao najbolji proizvod u poređenju sa najprodavanijim biljnim napicima.
Imlek Oazu ste stvarali u saradnji sa više partnera, između ostalog i u saradnji sa Tetra Pakom. Kako je taj proces tekao i u kojim oblastima vam je Tetra Pak pružio podršku?
Tetra Pak je naš višedecenijski partner u oblasti prerade i pakovanja proizvoda. Ovog puta, celom projektu smo pristupili na još višem nivou.
Zajedno sa marketing timom Tetra Paka, učestvovali smo na radionicama koje su nam pomogle u pozicioniranju novog brenda. Na jednom mestu okupili smo tehnologe iz Imlek tima i Tetra Pak tima, dizajnere, stratege, ljude iz prodaje i marketinga i taj multidisciplinarni pristup se pokazao kao izuzetno koristan, jer je svako dao značajan doprinos i insajte koji su dalje učvrstili poziciju Imlek Oaze u našem portfoliju.
Dizajn novih proizvoda, kao i kampanju, kreirali ste u saradnji sa agencijom Popular. Šta je presudno da potrošač zavoli i doživi novi brend na pravi način?
Mislim da je važno da brend bude dosledan, da kvalitet proizvoda, dizajn pakovanja i kampanja pričaju istu, doslednu priču; da budu u snažnoj korelaciji i ispunjavaju obećanja. Popular je agencija koja ovo savršeno razume.
Ako je proizvod loš i ne ispunjava očekivanja, ni najbolji mogući dizajn i komunikacija to neće nadoknaditi.
Sa druge strane, najbolji proizvodi uz loše postavljen dizajn i komunikaciju nikada neće dostići svoj pun potencijal.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.