Agencija „The P. World“ organizovaće, od 8. do 9. marta ove godine u Beogradu, drugi po redu „The Corporate Communication experience“, događaj posvećen veštinama vrhunske korporativne komunikacije. Tim povodom, generalni direktor agencije „The P. World“ Kosta Petrov specijalno za Marketing mrežu govori koja iskustva ove godine ne smemo da propustimo, kako ovaj događaj doprinosi pozitivnom brendiranju Srbije u svetu, ali i šta kompanije treba da urade kako bi bile uspešne u oblasti korporativnih komunikacija.
Na ovogodišnjoj konferenciji učestvovaće 20 vodećih stručnjaka iz svetskih kompanija koji će razmeniti iskustva u oblasti globalne korporativne komunikacije. Kako ste došli na ideju da organizujete ovakvu konferenciju, kako je ona zamišljena i zašto baš ova tema?
Prošlogodišnje izdanje„ The corporate communication experience“ promenilo je zauvek regionalnu PR industriju. Ponosni smo što smo započeli revoluciju u oblasti PR-a i počastvovani saznanjem da smo učestvovali u oblikovanju globalnih PR trendova. Naša misija jeste i uvek će biti da kreiramo bolju biznis realnost. Organizacija naših događaja pomaže da se region brendira kao „next big thing“ u industriji organizacije globalnih događaja. U eri ekonomske nesigurnosti svi su u potrazi za novim tržištima, a mi snažno verujemo da naš region i tržišta jesu jedni od glavnih kreatora budućnosti ekonomije u Evropi.
Prošle godine, rezultati prve konferencije bili su preko 300 delegata, 150 predstavnika kompanija, 40 medijskih partnera i dvadeset predavača. Kako izgleda postavljanje i realizacija vaše strategije? Šta je ključ uspeha?
Najbitniji su snovi i vera u te snove, a potom dobra priprema i realizacija istih. Pre godinu dana kada smo radili na prvom događaju, mnogi nisu verovali da ćemo napraviti takve rezultate. Mnogi su mislili da se neće ni desiti na kraju, ali desio se, jer je bio rezultat pažljivo kreirane i sprovođene strategije. Naučili smo mnogo toga. Svi u kompaniji „The P. World“ verujemo u ostvarenje snova i trudimo se da uvek učinimo sve da bismo realizovali svoje snove. Ipak, svaki ostvaren san ne daje nam trenutak predaha, već motivaciju da postignemo još više, da odemo korak dalje i da sanjamo veće snove. Ovo je samo početak, jer je ostalo još mnogo snova, koje tek planiramo da pretočimo u realnost.
Prošle godine, doveli ste jednog od najuticajnijih komunikologa današnjice – PR menadžera princa Čarlsa. Ove godine dovodite jedinog privatnog sekretara princeze Dajane. Šta možemo da očekujemo od ovog predavanja? Koje spikere i njihova iskustva nikako ne smemo da propustimo ove godine?
Patrik, bivši privatni sekretar princeze Dajane je moj dobar prijatelj. Retko kad prihvati da govori na konferencijama i uopšte. Zato smo bili izuzetno radosni kada je prihvatio da dođe u Beograd. Smatram da je on jedina osoba koja je najbolje poznavala princezu u potpunosti. Njegove priče koje će podeliti sa delegatima su neverovatne. Mislim da će ljudi biti fascinirani. Njegova žena će, takođe, biti jedan od spikera. Meri Džo Džakobi jedan je od naistaknutijih svetskih lidera u reputacionom menadžmentu. Upravo ona je upravljala BP komunikacijom u vreme izlivanja nafte u Golfskom zalivu u Meksiku. Oni su par iz snova, kako u privatnom tako i u profesionalnim životu. Takođe, još osamnaest spikera podeliće svoja neverovatna iskustva i priče.
Zašto je akcenat ove konferencije na „Experience“?
Jednostavno je. Era dosadnih konferencija je gotova. Budžeti danas su vidljivo manji, zato želimo da ljudima koji dođu na naše konferencije omogućimo da budu deo specijalnog iskustva koje će dugo pamtiti i čija će saznanja uspešno implementirati u svakodnevno poslovanje. Nudimo im mogućnost da budu deo jednog potpuno drugog sveta i viđenja razmene znanja. Pomažemo im da upoznaju stručnjake, koje nikada do sada nisu imali prilike da upoznaju. Najvažnija stvar – kreiramo okruženje u kojem će se relaksirati i zabaviti.
Kako ovakav događaj doprinosi pozitivnom brendiranju Srbije i Beograda u svetu?
Događaji kao što je „The corporate communication experience“ doprinose brendiranju Srbije kao zemlje u kojoj su prepoznate i pronađene nove mogućnosti za prosperitet i kreiranje globalnih trendova. Fascinantno je saznanje da ćemo upravo sa ove tačke na mapi sveta, sa balkanskog regiona, sigurno promeniti svet PR-a. Beograd brendiramo kao novi centar kvalitetnih događaja iz najrazličitijih i najaktuelnijih oblasti poslovanja današnjice. Dovodimo najveće svetske kompanije u prestonicu. Ljudi koji dolaze, možda nikada ne bi došli ciljano. Sada dolaze i šire poruku na globalnom nivou, da kao region imamo neverovatno dobru pokretačku energiju da iniciramo nove stvari i iznova potvrdimo da smo deo globalnog poslovnog društva.
Koju poruku šaljemo svetu i globalnom tržištu komunikacija?
Glavna poruka koju želimo da pošaljemo je da mi ne implementiramo samo globalne trendove, već ih i kreiramo. Mi smo deo promena.
Možete li da uporedite korporativne komunikacije na globalnom nivou i u Srbiji? Šta kompanije u Srbiji treba da urade na ovom planu, kako bi postale uspešne?
Stvari se menjaju. Ne mislim da smo u bilo kom smislu iza biznis scene svetskih dešavanja. Pratimo trendove i implementiramo ih. Svet je postao globalno selo, svi radimo slične stvari. Više nije bitno na kojoj tački sveta poslujete, jer smo svi globalno informaciono umreženi. Ipak, to ne znači da ne treba da pratite određene svetske trendove, kako biste preživeli u današnjem svetu.
Smatrate li da idemo u pravom smeru kada je korporativna komunikacija u pitanju i koje su Vaše prognoze za budućnost, kako na globalnom, tako i na regionalnom nivou?
U ovom trenutku nalazimo se na prekretnici između tradicionalnog PR-a i Social media PR-a. U ovoj tranziciji svi pratimo ko će da pobedi, iako odgovor svi već naslućujemo. Mnoge kompanije se i dalje fokusiraju na tradicionalni PR. Najbitnije je da sami procenite šta najbolje funkcioniše u vašem slučaju. Kao kompanija morate da analizirate vašu ciljnu grupu i kreirate strategiju baziranu na njoj. Ukoliko je potrebno da budete „on line“, učinite to, ali to nikada ne radite samo zato što trendovi tako kažu. Ključna poruka je da analizirate i razumete vaše klijente ili potrošače i komunicirate sa njima na najbolji mogući način.
Autor: Ivana Parčetić