today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pogled preko plota

Prošle godine po prvi puta na Weekend Media Festivalu napravljen je pregled medijske scene svih tržišta regije. Kako bismo sve lakše pratili, kako bi razumeli šta se događa i ko na koji način napreduje – Weekend Media Festival je i ove godine doveo šest stručnjaka.
Uvodnu reč imao je asistent menadžera u Sektoru za poslovno savetovanje PwC Mislav Slade-Šilović. Naglasio je kako se očekuje rast globalnog tržišta medija i podelio tržište na Mature, Slow Growing, Next Wave i Up and Comers. Takođe, istakao je kako se 77% pretraživanja vrši putem pametnih telefona.
Do 2017. godine očekuje se rast medijske industrije od 24%, a nijedan segment nema prognoziran pad. Za očekivati je da će u segmentu tržišta knjiga idućih godina doći do značajnijeg rasta, pa tako će za nekoliko godina e-knjige činiti 40% ukupne količine knjiga na tržištu.
Direktor Imago reklamne agencije Damir Ciglar podelio je sa publikom zanimljive podatke. Istakao je kako Hrvati nedeljno gledaju 17,5 sati televizije, 15,1 sat provode surfajući internetom, 15,5 sati slušaju radio, a sveukupno nedejno medije konzumiraju 56 sati.
Naveo je kako od televizijskih kuća NovaTV drži 34% udela, 24sata najčitanije su novine, dok je Gloria najčitaniji magazin, a titula najslušanijeg radija pripada Narodnom radiju. Na internetu je situacija nešto drugačija, pa tako mesto najposećenijeg portala drže 24sata, dok drugo mesto drži Index. Interesantno je kako 24sata ima 613 hiljada Facebook fanova, a OK njih čak 435 hiljada. No, naglasio je kako su se u poslednjih nekoliko godina investicije u medijima smanjile za 50%.
U tom kontekstu direktor Marketing Magazina Slovenije Marjan Novak naveo je kako je broj zaposlenih u agencijama pao za 20%, a neto plata im je manja od proseka u Sloveniji.
Stanje u Makedoniji je nešto drugačije, pa je tako direktor New Momenta Sašo Pešev istakao kako je najveći oglašivač u Makedoniji upravo Vlada, koja tako istovremeno utiče na slobodu medija. Što se tiče cena oglašavanja one su za razliku od zapadnih zemalja prilično niske, te su vrlo pristupačne.
Kriza u medijima se oseća i u Crnoj Gori, u kojoj je celokupna prodaja dnevnih novina pala na svega 30 hiljada novina.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!