today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Podela na specijalizovane agencije sve je manje bitna!

Teško je pisati o trendovima u vremenu kada se informacije brzo prenose, tehnologija utiče na svaki segment komunikacije i trendovi se prepliću, mešaju, menjaju. Jedini konstantan trend i svetu i u Srbiji je stalna promena. Jedan novi servis ili aplikacija nateraju vas da menjate način komunikacije, da koristite nove alate. Morate da budete fleksibilni i samo takve agencije i pojedinci će na tržištu komunikacija opstati i postići dobre rezultate.
Ono što mislim da je rezultat promena tržišta, uticaja tehnologije i jedna od posledica finansijske turbulencije, jeste razvoj integrisanih komunikacija. Podela na specijalizovane agencije samo za PR, marketing, event management i dalje postoji, ali je sve manje bitna. Svaki klijent želi da komunicira kreativno, da stigne do svih koji su mu važni i prenese im poruku, a posao agencije je da napravi dobitnu kombinaciju kanala i alata i da izađe iz okvira i da rešenje klijentu, bez da se drži postavljenih granica između oblasti. Dakle, danas imamo profesionalca koji mora da poznaje PR, medije, marketing, ATL, BTL, digital. Više nego ikada morate da učite i hrabro ulazite u nove oblasti. Ovo jeste svetski trend, ali je očigledno da ga i agencije i klijenti u Srbiji prate.
Meni je najveći cilj i izazov da svaki profesionalac zajedno sa timom u našoj agenciji Represent Communications klijentu može da kreira i realizuje strategiju integrisane komunikacije. To od svih nas zahteva dodatni napor, savladavanje nove terminologije, saradnju sa kreativicima, dizajnerima, art direktorima, copywriterima, strateškim planerima. Klijent želi da sa budžetom, koji je odvojio za određeni projekat, postigne maksimalan efekat i da ima jedan tim sa kojim radi na realizaciji projekata. Timovi su zbog uštede sve manji, klijenti ne žele da imaju veći broj agencija i veliki broj profesionalaca, već se racionalno odnose prema resursima i žele tim profesionalaca koji ima različita znanja i iskustva u komunikacijama.
Neophodna je bila i ozbiljna promena svesti nas koji smo se do juče bavili samo klasičnim odnosima sa javnošću, jer smo bili skloni da kažemo klijentu, ili da bar to pomislimo i kažemo jedni drugima, da nešto nije klasičan PR i da onda u to strano, nepoznato polje ne možemo da uđemo. Morali smo da motivišemo ljude da počnu da uče nove stvari, da investiramo u njihovoj razvoj i mi to radimo kroz našu internu školu Integra. Takođe, gradimo kulturu u kojoj je u redu probati i pogrešiti, a ne odustati zbog straha od greške. Postigli smo da se ljudi ohrabre da probaju nove stvari, da eksperimentišu i da počnu da primenjuju nova znanja.
Integrisane komunikacije jesu trend već neko vreme i mislim da to ubuduće neće biti samo trend, već jedini način budete konkurentni na tržištu. Znam i da svetski trendovi jesu već danas deo naše prakse, iako mi i dalje imamo utisak da smo par koraka iza. Manje tržište i finansijska situacija vas jednostavno teraju da budete kreativniji, dovitljiviji, fleksibilniji i neretko naše internacionale klijente iznenadi ono što od nas dobijaju i naše kamanje postanu primer dobre prakse za njihove agencije u zemljama Evrope.

Za Bilten DSOJ tekst napisao: Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!