Podaci su najvrednija valuta, samo ako znamo da ih iskoristimo na pravi način!

Mirjana Veličković, direktorka Digital Elementa, specijalno za Marketing mrežu govori na koji način možemo da iskoristimo potencijale AI, da li su podaci danas najvrednija valuta i u kojoj meri je važan baš svaki komentar na društvenim mrežama.

Koliko je danas važno za kompanije i brendove da dobro poznaju svoju ciljnu grupu i šta to sve podrazumeva?
Širenje konkurencije i sve veća segmentacija proizvoda i usluga zahteva preciznije profilisanje publike. Danas je neminovno da svaka medijska strategija podrazumeva definisanje i upoznavanje ciljne grupe, ispipavanja pulsa i sentimenta klijenata prema brendu ili usluzi. Samo na taj način, preciziranjem različitih misljenja i stavova svoje publike, može da se kreira ton i smer komunikacije.

Danas digitalni mediji pružaju mogućnost samostalnog pristupa podacima i statistici o publici, ali isključivo za svoje kanale, bez uvida u statistiku konkurencije. Slično je i na online-u. Ovakva ograničenja mogu da prevaziđu pojedini softverski alati, kakav je Digital Element, koji pruža mogućnost obrade velike količine relevantnih informacija sa različitih izvora, ukrštanja različitih podataka i isporuke u formi kvalitetnog izveštaja.

Na koji način danas možemo da iskoristimo potencijale AI i na koji to način radi Digital Element?
Digital Element koristi alate koji se oslanjaju na najsavremenije tehnike mašinskog učenja i veštačke inteligencije. Kada je konkretno reč o medijima, marketingu i komunikacijama, potencijali su ogromni. Mogu jedino da pretpostavim da nivo kreativnosti samo određuje stepen njene iskoristivosti.
U našem slučaju se oslanjamo na AI kroz manipulaciju velike količine podataka, određivanjem njihovih veza, atributa i automatizaciju brojnih procesa za koje je inače potrebno mnogo vremena. U tom smislu Digital Element crpi potencijale AI u cilju ubrzavanja procesa rada i kreiranja insight-a, kao i naprednog obaveštavanja klijenata o temama od interesa.

Na dnevnom nivou „bombardovani“ smo hiljadama i hiljada informacijama i različitog sadržaja. Kako ostati autentičan i zadržati publiku?
Upravo time što ćemo biti “na pulsu”, tako što ćemo imati jasnu sliku gde smo, gde treba da se krećemo, kako i kome treba da se obratimo, određenim nivoom kontrole kroz kvalitet svojih proizvoda ili usluga i iskrenost u obraćanju ciljnoj grupi. Mislim da je možda iskrenost ključna reč jer ljudi u tolikoj meri korsite nove tehnologije, žive sa njima, poznaju ih i mislim da jako dobro detektuju iskrenost, cene je i nagrađuju.

U kojoj meri je važan baš svaki komentar na društvenim mrežama? Da li kompanije treba da obraćaju pažnju baš na svaki komentar i zašto?
Mišljenja sam da je svaki komentar važan, odnosno detekcija, klasifikacija i evidentiranje istih. Treba se izmestiti iz svoje percepcije i poslušati i tuđu jer se u svakom komentaru, bez obzira čime je motivisan ili koliko je iskreno ili olako dat, krije neki insight.

Da li su podaci danas najvrednija valuta?
Da, ali samo ukoliko znamo kako da ih iskoristimo na pravi način.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

3,00 od 5
Loading...

Komentari