Praktičari u oblasti odnosa s javnošću pokušavaju da u svetu društvenih medija pronađu svoje mesto. Pojavljivanje novih kanala koji pokušavaju da prate uspeh Fejsbuka i Tvitera dokazuje da investicija u znanje u ovoj oblasti nije uzaludna. Za PR sve je bitnija vizuelna komunikacija. Fotografije i video snimci sve su češći vid komunikacije, kako sa potrošačima, tako sa ostalim uticajnim akterima. U te svrhe, veoma često se koriste društveni mediji kao što su YouTube, Vimeo, Flickr, Tumblr.
Među medijima ove vrste izdvaja se Pinterest koji je puštenu rad 2010. godine, a pokazuje veliki potencijal. U aprilu 2011. godine Pinterest je imao oko 480 hiljada korisnika, dok je samo godinu dana kasnije (April 2012) broj korisnika dostigao 20 miliona. Pinterest je u svoje prve dve godine postojanja pokazao bolju stopu rasta nego Fejsbuk i Tviter u istom vremenskom periodu. Na Pinterestu se mogu objavljivati i fotografije i video snimci, mada je drugi deo svakako u senci YouTube-a.
Zašto je Pinterest posebno zanimljiv za PR? Pinterest ima veoma primamljivu opciju povezivanja slika sa veb sajtom ili drugim izvorom. Prema internet izvorima, ova društvena mreža prednjači u preusmeravanju internet saobraćaja i obavlja u ovome bolji posao nego Google+, YouTube i LinkedIn zajedno. Kvalitetan sadržaj je ključan na Pinterestu. Poput Tvitera, i na Pinterestu je mođuće podeliti sliku koju je drugi korisnik okačio. “Repin” (poput Retvita na Tviteru), kako se ovaj potez naziva, odgovoran je za čak 80% aktivnosti na Pinterestu. Najbolje vreme da sadržaj podelite na Pinterestu je, prema istraživanjima, između 14 i 16h, odnosno 20-01h, a najnepovoljnije od 17-19h. Pinterest je drugačije prihvaćen u različitim zemljama. Tako u SAD-u čak 80% korisnika čini ženska populacija, dok u Velikoj Britaniji Pinterest nešto više koriste muškarci (56%).
Korisni linkovi: https://pinterest.com/TheArsenal/ – Pinterest u sportu
http://pinterest.com/katyperry/ – Pinterest poznatih ličnosti
*Podaci koji se odnose na procente preuzeti iz različitih izvora na Internetu.
Piše dopisnik Marketing mreže iz Londona: Stefan Stojadinović