Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 8

Mercator-S u okviru kampanje „Nema cenu“ donirao milion i po dinara

Na svečanosti održanoj povodom završetka druge faze kampanje „Nema cenu“, kompanija Mercator-S je uručila donaciju Udruženju pacijenata obolelih od melanoma. U partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i Nivea Sun, donacija je prikupljena prodajom jabuka u odabranim IDEA, Roda i Mercator prodavnicama širom Srbije, a celokupan prihod usmeren je na podršku obolelima. U okviru dva talasa kampanje „Nema cenu“ Mercator-S donirao je do sada milion i po dinara osobama koje se bore sa najtežim bolestima.

„Naša kampanja je imala izuzetan uspeh u podizanju svesti o važnim temama koje se odnose na zdravlje, ali i ostvarila konkretne rezultate zahvaljujući partnerstvu koje godinama negujemo sa dobavljačima, kupcima, zajednicom i našim zaposlenima, što je za nas jako važno. U dva talasa ovog projekta, uspešno smo prikupili milion i po dinara donacija za borbu protiv malignih bolesti raka dojke i melanoma. Mercator-S se zalaže za očuvanje zdravlja zajednice i ponosni smo što možemo da podržimo one kojima je pomoć najpotrebnija“, izjavila je Nataša Pavlović, direktorka marketinga kompanije Mercator-S.

Dr Mirsad Đerlek, državni sekretar u Ministarstvu zdravlja je izrazio zahvalnost što je donacija uručena Udruženju pacijenata obolelih od melanoma i dodao: „Ministarstvo zdravlja ulaže izuzetan napor i ogromna materijalna sredstva kako bismo značajno unapredili položaj pacijenata obolelih od retkih i teških bolesti, a doprinos društveno odgovornih kompanija je uvek dobrodošao. Želim da pohvalim društveno odgovorne kompanije kao što je Mercator-S, čije sam aktivnosti pratio u 2023. i 2024. i zahvalan sam za ono što je ova kompanija uradila, za sakupljen novac koji je doniran građanima koji se bore sa različitim oblicima malignih bolesti. Posebno nam je važno što je Mercator-S,  kao kompanija, investirala u podizanje svesti na polju prevencije kod naših građana, jer je to jako važno u lečenju pacijenata i pozivam ostale kompanije da slede ovakav primer“.

Kao što je istaknuto tokom današnjeg događaja, svi učesnici su pokazali duboku posvećenost očuvanju zdravlja kroz preventivne aktivnosti i edukaciju. Ovakve donacije predstavljaju još jedan korak ka podršci pacijentima obolelim od teških bolesti i podizanju svesti o značaju redovnih pregleda.

Savo Pilipović, predsednik Udruženja pacijenata obolelih od melanoma, istakao je značaj kampanje: „Ova donacija koja nam izuzetno znači jer dokaz da zajedno možemo napraviti razliku. Svaka podrška nam je dragocena u borbi protiv melanoma, posebno što s ovom bolešću mogu da se susretnu svi, bez obzira na godine i pol. Zahvalni smo kompaniji Mercator-S jer smo kampanjom „Nije svaka tačka kraj” dobili najveću pokrivenost ikada kada je u pitanju edukacija ljudi o ovoj bolesti i kvalitet u načinu obraćanja građanima.“

Vladimir Vidojević, menadžer za marketing na mestu prodaje u NIVEA, koji su partneri u ovom talasu projekta, je ukazao na značaj prevencije, zaštite i edukacije. „Inspiracija da zajedno  uradimo više je nešto što prenosimo u godinu ispred nas i nastavićemo da budemo inovativni  kada je u pitanju prevencija i edukacija pojedinaca.“

Mercator-S će nastaviti sa inicijativama i projektima koji su usmereni na brigu o dobavljačima, kupcima, svojim  zaposlenima, životnoj sredini, kao i celokupnoj zajednici.

Blagi pad neto dobiti agencija za spoljno oglašavanje

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za spoljno oglašavanje u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodi Marketing mreža poslednjih osam godina.

Svi parametri ukazuju na rast poslovanja agencija za spoljno oglašavanje, iako je na nivou grupacije zabeležen blagi pad neto dobiti. U 2023. godini čak 15 od 27 agencija u ovoj grupaciji zabeležilo je pad neto dobiti.

U okviru ove grupacije, ALMA QUATTRO, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. Ova agencija je u 2023. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 10,36%, ali pad neto dobiti za 18,72%. Broj zaposlenih je porastao u 2023. za 9,09%.

Na drugom mestu u tabeli, po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti, nalazi se DPC NETWORKS. U prošloj godini DPC zabeležio je rast poslovnog prihoda za 19,82%, ali pad neto dobiti za 11,83%. Broj zaposlenih opao je za 2,44%.

Na trećem mestu nalazi se MAXIM&CO. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u odnosu na 2022. za 34,94%, dok je neto dobit porasla za 28,23%. Broj zaposlenih povećan je za 19,67%.

Četvrto mesto ove godine pripalo je agenciji SKYBOARD ADVERTISING, koja beleži rast poslovnog prihoda od 9,26% i ogroman rast neto dobiti za 1038,66%. Broj zaposlenih nije se menjao u 2023.

INFO MEDIA GROUP zauzeo je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim padom prihoda od 21,15%. Ova agencija zabeležila je i pad neto dobiti za 25,41%. Broj zaposlenih u 2023. smanjio se za 35,29%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 27 pravnih lica koja se primarno bave spoljnim oglašavanjem.

Ukupan poslovni prihod agencija za spoljno oglašavanje u 2023. beleži rast od 16,69%, ali i blagi pad neto dobiti za 1,76%, u odnosu na 2022. godinu. Broj zaposlenih na nivou grupacije veći je za 2,37%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Agencije za usluge klipinga i analizu medija beleže rast, sem jedne…

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za usluge klipinga i analizu medija za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodimo poslednjih osam godina. 

Cela grupacija kliping agencija beleži rast poslovnog prihoda i neto dobiti u 2023. godini. Ipak, samo jedna agencija iz ove grupacije – Digital Element, zabeležila je značajan pad po svim finansijskim parametrima. 

Novosadska agencija NINAMEDIA KLIPING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2023. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 21,2%. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je rast od 323,36% u odnosu na prethodnu godinu. Tim Ninamedia agencije smanjen je u 2023. za 2,11%.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu, i druga po neto dobiti, nalazi se agencija KLIPING. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 19,88%, dok je neto dobiti porasla za 453,41%. Broj zaposlenih opao je za 5,71%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na trećem po neto dobiti, nalazi se REAL TIME CLIPPING. Ova agencija zabeležila je pad prihoda od 0,67%, rast neto dobiti za 99%, i jedina je koja nije otpuštala radnike u 2023. godini.

DIGITAL ELEMENT, koji posluje kao zasebno pravno lice u okviru Represent Systema, zabeležio je najlošije poslovne rezultate po svim finansijskim kriterijumima u odnosu na druge agencije u ovoj grupaciji. Ova agencija zabeležila je pad prihoda za 2,6%, značajan pad neto dobiti od čak 737,56% kao i pad zaposlenih za 12,5%.

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega četiri pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti.

Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2023. porastao je za 18,57%, dok je zabeležen i veliki neto dobitak od 301,94%. Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga opao je za 3,21% u odnosu na 2022. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Šta se krije iza potrage za 4 stolice u marketing agenciji Evoke?

Posmatrajući marketing agenciju Evoke kroz vreme, od njenog osnivanja (2016. godina) pa do danas, primetno je da je Evoke hrabro i agilno prolazio kroz niz važnih promena koje su bile izazovne, ali ispostaviće se i neophodne, a koje su naposletku uvek napravile rezultat – kontinuirani rast i razvoj agencije.

Kruna dosadašnjih promena svakako jeste prelazak na 5-clients biznis model, koji je uslovio strukturalne i organizacione promene, kao i promene u pristupu i radu sa klijentima i time na neki način na mapu postavio novi način funkcionisanja na relaciji klijent-agencija.

No, da li je 5-clients model zaista bio kruna? Više nismo uvereni u to, i to ni manje ni više nego zbog 4 stolice.

Nedavno objavljeni LinkedIn post Nikole Vukovića, osnivača i Managing Partnera marketing agencije Evoke, na prvo čitanje nekima možda pomalo i banalan, kod nas u redakciji je pokrenuo čitav niz pitanja i mogućnosti koje se kriju iza ove igre reči.

Poznavajući rad marketing agencije Evoke, teško je poverovati da su 4 stolice stvaran i realan problem, već je verovatnije da nam je Nikola, na njima svojstven način, najavio nove promene u marketing agenciji Evoke.

Šta se krije iza potrage za 4 nove stolice otkriva Nikola: „U ovom momentu ne bih mogao da vam iznesem više detalja. Drago mi je što vas je jedna LinkedIn objava toliko zainteresovala. Svi nas zovu danas. Da, postoje izvesne promene koje će se dogoditi, a na kojima smo radili u prethodnom periodu. Mi, kao i svaka druga organizacija koja raste i razvija se prolazimo kroz promene. Naše promene, istina je, rezultirale su potragom za 4 stolice u našoj kancelariji i upravo iz tog razloga ovaj problem je i adresiran LinkedIn zajednici. Faktički, pitao sam LinkedIn zajednicu za preporuku, prevashodno iz razloga što veliki broj mojih konekcija radi iz kancelarije i verovatno znaju nekoga ko zna nekoga ko bi mogao da nam izađe u susret i pomogne nam u pronalasku 4 nove stolice za našu kancelariju. Glasine su tu da kruže, a u ovom trenutku ne želim biti taj koji će ih potvrditi, a ni demantovati. Nek ljudi odaberu svoju istinu ili pak sačekaju koji dan za zvanična saopštenja sa naše strane. Evoke kanali komunikacije će u narednim danima biti aktivni, a do tada su redovne aktivnosti sa našim klijentima i prethodno pomenut pronalazak 4 nove stolice svakako glavni prioritet.“

Nakon Nikolinog odgovora, ostaje nam još pitanja u vazduhu. Kome su namenjene stolice koje marketing agencija Evoke potražuje? Da li su to zaista fizičke stolice ili pak metafora? Četiri nove osobe u agenciji? Četiri nova tima? Nova organizaciona jedinica? Novo tržište? Svakako, biće zanimljivo ispratiti dalji razvoj situacije.

Tekst pripremila: agencija Evoke 

Prva izložba koja “GORI” stiže 12. septembra u Beograd

Kako izgleda kada viralni postovi sa društvenih mreža i marketinške kampanje postanu deo umetničke instalacije? Stefan Gajić, najmlađi advertajzing kreativni direktor u regionu, ovog septembra nam sprema izložbu pod nazivom GORI.

Od 12. do 15. septembra, publika će imati priliku da poseti jedinstvenu postavku u unikatnom i nesvakidašnjem prostoru u centru grada u okviru Hotela Mona Plaza.

Izložba koja nosi naziv „GORI“ predstavlja jedinstveni spoj tradicionalnih plakata sa digitalnim formatima, koji će domaća publika imati prvi put priliku da vidi. Baš iz tog razloga, autoru je bilo od izuzetne važnosti da prostor izlaganja bude urban, drugačiji i kul.
Tokom tri dana trajanja izložbe, publika će imati priliku da na digitalnim formatima, ekranima, led panelima i 360 instalacijama uživa u radovima koji odgovaraju na temu GORI. Postavku čine tri tematske celine, odakle proizlazi i sam naziv. Pre svega, radovi Stefana Gajića se bave gorućim temama o kojima svi svakodnevno pričamo na poslu, sa prijateljima, porodicom i koje nam okupiraju misli. Drugi segment izložbe je potreba umetnika i kreativaca za postizanjem viralnosti – kreiranje radova koji će zapaliti javnost i digitalne kanale. Treći segment je i neizostavan na putu svakog stvaraoca – kreativno sagorevanje (burnout), koje proizilazi upravo iz zagrejanosti za svoju profesiju – u slučaju umetnika, advertajzing industriju.

Ne propustite da budete deo iskustva koje će biti goruća tema ovog septembra. Zato, uhvatite trenutak da posetite ovu unikatnu izložbu od 12. do 15. septembra u Mona Plaza Hotelu u Beogradu.

Usudi se da goriš!

Pepsico brend Flamin’ Hot, koji je na tržište lansiran u modalitetima Chipsy, Doritos i Clipsy zapalio je grad u svakom smislu – vreli ukus ljute grickalice ulazi u uši hiljadama potrošača kroz remiks hita „Zapali grad“.

U novom ruhu i sa adaptiranim tekstom, brendirani spot naslonio se na vrelo leto u kom smo, a dobro poznati glas Relje Popovića u iDJ produkciji, za kompaniju Pepsico i agenciju Ovation predstavlja kulminaciju launch kampanje grickalice koja ostavlja bez daha.

Usudi se da goriš, kaže brend Flamin’ Hot, a ovu priču neka dalje priča spot:

Upoznajte naše junake igara!

REGION – U susret ovogodišnjim Paraolimpijskim igrama u Parizu, koje počinju za tačno 8 dana, Hrvatski paraolimpijski odbor u saradnji sa kreativnom agencijom McCann Zagreb predstavio je novu kampanju kojom želi podržati hrvatske paraolimpijce. Tako su hrvatski paraolimpijci i paraolimpijke Ivan Mikulić, Paula Novina, Matija Sloup, Anđela Mužinić Vincetić i Ivan Katanušić postali superjunaci video igre koja prikazuje njihovu snagu, upornost, trud i neprekidan rad na ostvarivanju vrhunskih rezultata.

“Ovo nam je bio kreativno vrlo izazovan projekat jer smo paraolimpijce hteli predstaviti kao vrhunske sportiste, a činjenicu da imaju dodatne prepreke u životu ne koristiti kao glavni motiv. Upravo zato odlučili smo ih prikazati kao junake video igara i veličati njihove uspehe na vizuelno i komunikacijski zanimljiv način”, poručio je Vanja Luetić, kreativni direktor McCanna.

“Ljudi često nisu svesni ogromne kreativnosti osoba sa invaliditetom. Kada govorimo o paraolimpijcima, oni ne kažu ‘ne mogu ja to’, nego su usredotočeni na prevladavanje prepreka i koncentrisani na svoje sposobnosti, a ne na invalidnost. Srećan sam što se ovom kampanjom uoči Igara u Parizu fokusiramo isključivo na ‘supermoći’ naših paraolimpijki i paraolimpijaca”, zaključio je Ratko Kovačić, predsednik Hrvatskog paraolimpijskog odbora.

Kreativnom timu agencije McCann Zagreb bila je izuzetna čast raditi na projektu kojim podržava hrvatske paraolimpijce, a efektne kampanje poput ove nastaju kada se kreativne ideje uklope u vrlo važnu poruku koja se šalje celom društvu. Osim toga, svi uključeni u projekat kampanje uvereni su da će ona biti dodatni vetar u leđa hrvatskim sportistima i da će im pružiti potrebnu podršku.

“Na ovom projektu radili su najbolji kreativci, koji su još jednom dokazali zašto je McCann jedna od vodećih kreativnih agencija u regiji”, dodala je Goranka Mijić, vođa McCann Client Service.

Paraolimpijci ruše rekorde i čine naizgled nemoguće usprkos dodatnim izazovima koje im život nosi. Svakodnevno nas podsećaju na činjenicu da sami određujemo svoje granice i mogućnosti te da one vrlo često, zapravo, i ne postoje.

Raspisan konkurs za regionalne nagrade KAKTUS 2024!

Marketing mreža raspisala je konkurs za 10. jubilarnu dodelu prestižnih nagrada – KAKTUS 2024. Od ove godine, prvi put, za KAKTUS nagrade moći će da konkurišu sve zainteresovane kompanije i agencije iz celog regiona, a koje su u prethodnom periodu realizovale svoje kampanje na tržištima Srbije, Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Crne Gore.

Nagrade se dodeljuju u 25 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. Glavne nagrade na festivalu su, kao i do sada, Agencija godine, Oglašivač godine i Integrisana kampanja godine – Grand Prix. Kao i prethodnih godina, KAKTUS 2024 slavi samo one ideje koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama. Konkurs je otvoren do 11. oktobra.

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2024 je nova kategorija – Podcast. U ovoj kategoriji biće nagrađen najbolji podcast koji donosi drugačiji, svež, edukativan, zabavan sadržaj, a primarni je kanal komunikacije u okviru kampanje.

Takođe, od ove godine radovi će moći biti prijavljeni isključivo u formatu video do 3 minuta, a uveden je i AI disclamer, koji podrazumeva da ukoliko su u okviru kampanje, za kreiranje vizuala ili ideja, korišćeni neki od alata veštačke inteligencije (AI), obavezno je da u prijavnom formularu bude jasno naznačeno na koji način je AI korišćen i u kom procentu u okviru prijavljene kampanje.

Kako bi se obezbedilo dodatno objektivno, nezavisno i profesionalno žiriranje, još jedna novina uvedena je u okviru ovog procesa, a u pitanju je podela žirija na single-channel i multi-channel. O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija, produkcijskih kuća i kompanija iz Srbije i regiona. Njihova imena biće objavljena najkasnije do 20. septembra.

Ove godine prijave uključuju kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2023. do 1. avgusta 2024. godine.

„Pitali smo kolege iz kompanija i agencija – kako vide 10. jubilarni festival KAKTUS?Odgovorili su – kao jak regionalni festival. Zato smo odlučili da od ove godine idemo SAMO OŠTRO, da idemo REGIONALNO. Verujemo da je festival KAKTUS za ovih 10 godina dokazao svoju snagu, istrajnost i inovativnost, i da je potpuno spreman da napravi taj veliki regionalni korak. Zato sada konkurs za KAKTUS nagrade postaje prilika da, na regionalnom nivou, izmerimo da li su naše ideje zaista drugačije i one koje opstaju. Očekujemo puno dobrih kampanja koje će ukazati na trendove razvoja, ali i na izazove koji određuju budućnost kreativne industrije u regionu, jer je upravo festival KAKTUS idealna prilika da sagledamo snagu i potencijale regionalne kreativnosti“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže, koja je organizator festivala KAKTUS 2024.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 10. festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2024, koji se ove godine održava pod sloganom „Samo oštro“. Festival će biti održan 26. i 27. novembra u Beogradu.

Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Zvanični hashtag festivala je #kaktus2024 

Otvorene nominacije za prestižna Mark Awards 2024 priznanja!

Marketing mreža, četvrtu godinu za redom, nastavlja da ističe, promoviše i nagrađuje najuticajnije marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, u okviru projekta Mark Awards. Nominacije su otvorene do 30. septembra na sajtu www.mark-awards.rs

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

“Nakon veoma uspešnih prethodnih izdanja Mark Awardsa, Marketing mreža, i ove godine, dodeliće priznanja stručnjacima iz kompanija koji su odbacili stare načine poslovanja i odlučili da budu drugačiji. Stručnjacima koji su odabrali da budu izvanredni i da se izdignu iznad kulture istovetnosti – izuzetnim rezultatima. Mark Awards nastavlja da nagrađuje pojedince za lične poslovne i profesionalne uspehe, koji svojim radom ostavljaju trag na tržištu i koji su lideri u svom poslu. Nagradićemo pojedince koji inspirišu, motivišu i podstiču da i sami dosegnemo rezultate, a što ih i čini izuzetnim!“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreže, koja je organizator projekta Mark Awards, i pozvala sve kolege da se nominuju za prestižna priznanja.

Na konkurs za nagrade Mark Awards mogu da se prijave svi marketing i komunikacijski stručnjaci iz kompanija u Srbiji, koji smatraju da su svojim radom i delima ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Na konkurs za Mark Awards priznanja mogu da se nominuju i marketing i komunikacijski stručnjaci iz regiona koji vode više tržišta, među kojima je i tržište Srbije, s tim što u formularu za nominacije navode realizovane projekte i postignute rezultate isključivo za tržište Srbije.

Stručnjaci iz kompanije mogu se nominuju u jednoj od 11 glavnih kategorija, lično ili da ih nominuje neko od kolega i saradnika iz kompanija, agencija ili medija sa kojima sarađuju. Pored toga, i ove godine biće dodeljeno Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke. 

O tome ko će dobiti ovogodišnje Mark Awards nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija i kompanija. Njihova imena biće objavljena u narednim danima.

Nominacje su besplatne, a više informacija o nagradi, Pravilnik i formular za nominacije dostupan je na sajtu www.mark-awards.rs

Vizuelno rešenje Mark Awards 2024, pod sloganom „Mark the future, lead the way“, potpisuje agencija Ovation BBDO.

Zašto su brend karavani odlična aktivacija za vaš brend tokom leta i jeseni?

Koliko puta se desilo da vam, šetajući gradom, pažnju privuče neki brend karavan? Ili, možda još bolje pitanje – kako je izgledao brend karavan koji vam je zapao za oko u moru drugih (na nekom festivalu, recimo)?

Govoreći u okvirima BTL-a, jasno je da su brend karavani odličan način da privučete svoju ciljnu publiku i “ispričate” joj svoju brend priču, odnosno, u nekoj interesantnoj, interaktivnoj formi predstavite svoje proizvode ili usluge.

Ali, hajde da ovoj temi pristupimo malo detaljnije:

Brend karavani, najpre, povećavaju vidljivost vašeg brenda. S obzirom na to da možete da putujete sa lokacije na lokaciju, više ljudi će doći u kontakt sa vama, što za neke od njih možda ne bi bio slučaj da ste promociju svog brenda vršili na neki drugačiji način. Dakle, karavanom možete dopreti do sasvim različitih publika. Osim toga, kroz direktnu komunikaciju sa njima, ne samo da doprinosite vidljivosti i prepoznatljivosti vašeg brenda na lokalnom nivou, već podstičete i izgradnju poverenja, te jačeg odnosa na relaciji brend-korisnik.

Curaprox karavan

Svi koji se bave marketingom znaju da je direktna interakcija sa korisnicima od ključne važnosti za njihov odnos prema brendu, ali isto tako je važna i za sam brend. Kroz ovakve aktivacije, brendovi dolaze do značajnih (povratnih) informacija koje im pomažu da još više unaprede korisničko iskustvo, kao i samu ponudu proizvoda i usluga. Direktna komunikacija, ali i zanimljiva iskustva koja je moguće ostvariti kroz brend karavane, jačaju odnos korisnika i brenda što je win-win situacija za obe strane.

Uprkos drugim vidovima oglašavanja koji mogu da budu ultra zanimljivi i prijemčivi publici, brend karavani omogućavaju dublji oblik engagementa upravo zbog interaktivnih elemenata – igara, radionica, testimonijala i slično. Predstavljanje proizvoda ili usluga “u akciji” može biti mnogo ubedljivije i korisnije u odnosu na statične ili online reklame. Naravno, ovo će uvek zavisiti od vaših ciljeva.

Planet of Plants food truck

Još jedna prednost brend karavana je ta što je reč o formi koju je lako prilagoditi konkretnim marketinškim ciljevima, različitim lokacijama, pa i ciljnim grupama, tako da iz njih možete izvući najviše. Imate toliko prostora da budete kreativni! Takođe, ovakve brend aktivacije mogu pratiti i digitalne kampanje što znači da ćete daleko efikasnije iskoristiti svoj budžet.

Propratni efekat brend karavana jeste i privlačenje pažnje medija što će vašem brendu obezbediti dodatnu promociju i vidljivost. A, ukoliko govorimo i o drugim, možda manje očiglednim, prednostima ovakvih aktivacija onda definitivno treba spomenuti i svojevrsni team building kroz koji zaposleni koji učestvuju u celokupnoj organizaciji mogu razviti neke nove veštine, ali i dodatno se povezati sa svojim kolegama na veoma zanimljiv način.

Dijamant legendarni karavan

Smartpoint ima veliko iskustvo u organizaciji brend karavana u gradovima širom Srbije (Beograd, Novi Sad, Kragujevac, Čačak, Niš, Subotica) i to za najrazličitije brendove među kojima su Dijamant, Planet of Plants, Curaprox i mnogi drugi. Zato, rado ćemo vam pomoći da svoj brend predstavite i na ovakav, interesantan i interaktivan način koji će vaša ciljna grupa sigurno zapamtiti!

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Irena Ćurčić, BTL coordinator, smartpoint adria