Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 7

Raspisan konkurs za regionalnu nagradu KAKTUS Talents 2024!

Deseti, jubilarni, festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2024 održava se ove godine pod sloganom „Samo oštro“ i prvi put dobija regionalni karakter. 

Tim povodom, Marketing mreža raspisuje, šesti po redu, konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u celom regionu (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Severna Makedonija, BiH, Crna Gora) – KAKTUS Talents.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a mladi talenti imaće priliku da kreiraju CSR kampanju. 

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u regionu, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu društveno odgovorne kampanje za određeno udruženje, kompaniju ili organizaciju. Naziv organizacije, detalji briefa, kao i sve dodatne informacije biće poznate 4. novembra odnosno na dan briefiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 25. oktobra na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

IPRA Golden World Awards 18. oktobra u Beogradu!

Beograd će, 18. oktobra ove godine, biti domaćin jedinstvene gala ceremonije – dodele najprestižnijih svetskih priznanja IPRA Golden World Awards (IPRA GWA) – poznatog i kao „Svetski PR Oskar“.

Ovo priznanje svake godine dodeljuje IPRA međunarodni žiri, koga čini 40 komunikacijskih profesionalaca, najboljim kampanjama kompanija, organizacija i agencija, koje su pokazale izuzetnost u profesionalnom smislu, ali i inspirisale promene u svojim zajednicama ili i globalno. Iz Beograda će ove godine titule najboljih otići u više od 25 zemalja!

U susret gala ceremoniji dodele IPRA GWA 2024 priznanja, istoga dana okupiće se komunikacijski profesionalci iz Srbije, regiona i sveta na PR Samitu sa temom „Poverenje je PRioritet!“. Rastuće nepoverenje je globalni problem, sa njim raste i nerazumevanje, pa je uloga i odgovornost komunikacijskih profesionalaca u oblikovanju budućnosti sve veća – obzirom na uticaj koji imaju u formiranju javnog mnjenja.

Oba događaja – i IPRA GWA Gala ceremonija i PR Summit, biće održana u hotelu Metropol Palace, 18.oktobra, a namenjeni su:
– Komunikacijskim profesionalcima svih industrija, institucija i organizacija,
– Komunikacijskim profesionalcima svih generacija,
– Komunikacijskim profesionalcima svih oblasti (integrisane komunikacije, odnosi s medijima, digitalne komunikacije, društvene mreže, korporativne komunikacije, brend komunikacije…),
– Menadžerima/menadžerkama i liderima/liderkama – kojima je komunikacija važan strateški alat u vođenju timova, kompanija, organizacija,
– Preduzetnicima/preduzetnicama – koji se komunikacijom strateški pozicioniraju na tržištu.

Informacije, prijave i kotizacije: https://www.prsummit.rs/

Izašao sedmi broj Marketing mreža magazina, na naslovnoj strani Jelena Fiškuš i Sean Poropat

Marketing mreža objavila je sedmo, septembarsko izdanje magazina, na preko 110 stranica najkvalitetnijih intervjua i autorskih tekstova.

Naslovnu stranu sedmog broja krasi veliki intervju sa Jelenom Fiškuš i Seanom Poropatom, suosnivačima i kreativnim direktorima agencije Studio Sonda, koji govore o svojoj dosadašnjoj profesionalnoj karijeri i izazovima na tom putu, kako je nastala ideja za osnivanje Kreativnog centra, koliku realnu težinu imaju strukovne nagrade u Hrvatskoj, ali i da li ljudi sa naših prostora poseduju kreativni gen.

U ovom broju izdvajamo i Brendovi na Olimpijadi – specijalni dodatak o tome kako su brendovi u regionu podržali svoje sportske timove na Olimpijskim igrama u Parizu.

Povodom 10. jubilarnog festivala KAKTUS, u ovom broju čitajte autorske tekstove istaknutih kreativnih direktora iz agencija u Srbiji, u kojima iznose mišljenja na koji način se razvijala kreativna industrija u prethodnih 10 godina i koje su kampanje obeležile ovaj period. Specijalni dodatak KAKTUS10 kreiran je uz podršku agencije Ovation BBDO. 

U ovom broju izdvajamo i specijalni dodatak o poslovanju agencija u Srbiji u 2023. godini i na koji način je inflacija uticala na industriju – Agency Report. 

U ovom broju Marketing mreža magazina pročitajte, između ostalog, i intervjue i autorske tekstove kompanija OTP banka, PepsiCo, Loreal Adria-Balkan, Yettel banka, Dr. Oetker, Pet Network International, Halkbank Skopje, Zlatiborac, NIS, Hemofarm, kao i agencija Kuća čuvarkuća, Evoke Marketing Agency, smartpoint adria, United Moment i mnogih drugih.

Izdvojili smo za vas i šest kampanja koje su, po izboru naše redakcije, obeležile Q3 2024. godine, a razgovali smo i sa istaknutim marketing i digitalnim stručnjacima iz regiona o tome kakva su njihova očekivanja kada je u pitanju digitalno oglašavanje u 2024. godini.  

Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Agencije za tržišne komunikacije zabeležile pad neto dobiti

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Nakon poslovno uspešne 2022, a pod uticajem inflacije, prošla godina donela je pad neto dobiti za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Ipak, broj zaposlenih u ovoj grupaciji agencija raste, kao i poslovni prihodi, što ohrabruje da će 2024. doneti ipak bolje poslovne rezultate.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na trećem mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2023. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 23,26%, kao i stabilan rast neto dobiti za 43,43% i rast broja zaposlenih za 17%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na 9. po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2023. pad poslovnog prihoda za 9,34%, ali veliki rast neto dobiti za 160,46%. Broj zaposlenih povećan je za 31,71%.

Sa šestog na trećem mestu po poslovnom prihodu iz 2023. godine popela se agencija FULLHOUSE OGILVY. Ova agencija je u 2023. zabeležila rast poslovnog prihoda od 21,73%, ali pad neto dobiti za 32,37% i rast broja zaposlenih za 6,38%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji REAL GRUPA RGS. Ova agencija zabeležila je u 2023. godini pad poslovnog prihoda za 17,4% i rast neto dobiti za 244,74%. Broj zaposlenih opao je za 12%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji STUDIO NEXUS, koja je zabeležila rast od 29,99%. Neto dobit povećana je za 1017,79%, kao i broj zaposlenih za 33,33%.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2023. godine nalaze se i agencije: SMART VISION, MCCANN BEOGRAD, EXECUTIVE GROUP, OVATION BBDO i CHEIL CENTRADE ADRIATIC. Od navedenih agencija, samo Executive Group zabeležio je rast poslovnog prihoda u 2023. Iako je zabeležila pad od 21,53%, na samom vrhu liste po neto dobiti, petu godinu za redom, našla se agencija OPEN MIND.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 129 pravnih lica koje se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija).

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2023. povećan je za 9,79%, dok je neto dobit opala za 11,39%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije povećan je za 6,19%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Agencije za digitalni marketing prvi put zabeležile pad

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Prvi put, od kada sprovodimo ovu studiju, grupacija agencija za digitalni marketing u Srbiji zabeležila je pad po svim finansijskim parametrima. Čak 35 agencija zabeležilo je pad poslovnih prihoda u 2023. godini, a njih 58 i pad neto dobiti. Ovi podaci posebno iznenađuju imajući u vidu konstantan rast ulaganja u digitalno oglašavanje na tržištu Srbije. Da se agencije za digitalni marketing nalaze pod pritiskom inflacije i krize, pokazuje i jako mali broj novootvorenih agencija u 2023. godini, ali i pad broja zaposlenih.

Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na osmom po neto dobiti. Ova agencija je u 2023. godini zabeležila značajan pad poslovnog prihoda od 89,66%, ali i pad neto dobiti od čak 92,95%. Httpool je u 2023. uvećao tim za 8,82%.

Sa trećeg na drugo mesto na rang listi po poslovnim prihodima popela se agencija NETCONOMY. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 28%, ali i ogroman rast neto dobiti od 69,52%, po čemu se našla na prvom mestu po ovom kriterijumu. Broj zaposlenih povećan je za 13,58%.

Visoko treće mesto pripalo je agenciji SMARTPOINT ADRIA, koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju. Ova agencija popela se za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2022. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 5,41%, i rast neto dobiti za 6,27%. Tim je uvećan za 8,11%.

NEW MEDIA IDEAS našao se na četvrtom mestu u 2023. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 394 miliona dinara i zabeležila rast od 78,05%, kao i ogroman rast neto dobiti za 335,87%.

DEGORDIAN je, u 2023. po poslovnom prihodu, ušao u TOP 5 digitalnih agencija u Srbiji. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 57,83%, kao i veliki rast neto dobiti za 105,67%.

U TOP 10 agencija nalaze se i INNOVATIVITY, LOFT 19, SPACESHIP, SMART WEB i GOVIRAL.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 109 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim marketingom, a u 2023. otvoreno je samo dve nove agencije u ovoj grupaciji.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2023. zabeležio je pad za 41,69%, a neto dobit opala je za 53,52%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing manji je za 2,34% u odnosu na 2022. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija za digitalni marketing možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Prva „Poruka u Koci“ poslata je u budućnost

Coca-Cola HBC i Creative Disorder Studio osmislili su i realizovali kampanju „Poruka u Koci“. U ovoj kampanji pokrenuli su jedinstvenu „direct“ komunikaciju, koja će na svoje odredište stići tek za 7 godina.

Ovo je period nakon koga se pojavljuju poslovni izazovi, zamor na radnom mestu, kada počinju da se reevaluiraju ciljevi i kada počne aktivno da se razmišlja o ravnoteži između posla i života.

Praktikanti kompanije su na samom početku svoje karijere, ne znajući, poslali sebi poruku kroz vreme.

U 17 unikatnih Coca-Cola flašica njihove poruke su krenule na put kroz godine i moći će da ih otvore onda kada im možda budu najpotrebnije. I dobiju poruku od mlađih sebe, da ih podseti na sve što su želeli i u šta su na samom početku verovali.

Više o projektu možete saznati na: https://www.cokesummership.com/porukaukoci/

Nastavlja se „prestrojavanje“ agencija za odnose s javnošću

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodimo poslednjih osam godina.

Grupacija agencija za komunikacije i odnose s javnošću, godinama unazad, jedna je od najdinamičnijih kada je u pitanju „prestrojavanje“ u TOP 10 na rang listi. Taj trend nastavljen je i u 2023. godini. Neke agencije se zatvaraju, nove se otvaraju, i veoma često su već u prvoj godini poslovanja u prvih 10 po ostvarenim prihodima.

Agencija LUXURY INTEGRATED, već drugu godinu za redom, u samom je vrhu liste. Ova agencija je u 2023. zabeležila stabilan rast po oba finansijska kriterijuma – 17,75% po poslovnom prihodu i 189,57% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 12,5%.

Sa trećeg na drugo mesto po poslovnom prihodu u 2023. godini popela se agencija RED COMMUNICATION. Poslovni prihod ove agencije uvećan je za 24,51%, a neto dobit za 101,1%. U 2023. tim je uvećan za 38,71%.

Sa četvrtog na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2023. godine popela se agencija REPRESENT COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 10,8% i rast neto dobiti od 9,28%, a po ovom kriterijumu nalazi se na 9. mestu na rang listi. Broj zaposlenih povećan je za 3,23%.

Sa drugog na četvrto mesto po poslovnom prihodu iz 2023. pala je agencija NEW MEDIA TEAM. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast prihoda od 0,96%, ali i pad neto dobiti čak 41,66%. Broj zaposlenih povećan je za 5,41%.

RIGHT se, ove godine, našao među TOP 5 agencija po poslovnom prihodu. Ova agencija zabeležila je u 2023. rast prihoda od 12,83%, rast neto dobiti od 8,05%, dok je tim povećan za 20%.

U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i OLAF&MCATEER, WOLLSON, WE MEDIA AGENCY, CHAPTER 4 i MORE THAN PR.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 34 pravna lica koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.

Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2023. povećan je za 12,56%, a neto dobit za 30,19%. Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 10,88% u odnosu na 2022. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Nastavlja se pad broja zaposlenih u agencijama za istraživanja

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2023. godini, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Agencije za marketinška i društvena istraživanja beleže blagi rast poslovnih prihoda i neto dobiti u 2023. godini. Nakon stagnacije u 2022. godini, broj zaposlenih u ovoj grupaciji agencija beleži pad u 2023.

Agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu. Ova agencija je u prošloj godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 7,35%. Ipak, IPSOS se u 2023. našao na drugom mestu po neto dobiti sa zabeleženim padom od 14,01%. Broj zaposlenih smanjen je za 4%.

Sa trećeg na drugo mesto u tabeli po poslovnom prihodu popela se agencija EYESEE. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2023. za 17,36%, kao i veliki pad neto dobiti za 58,86%, ali rast broja zaposlenih za 3,45%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu nalazi se ACNIELSEN. Ova agencije je u 2023. zabeležila pad poslovnog prihoda od 2,64%, i pad neto dobiti za 44,68%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2023. opao je za 6,78%.

Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencija je, u 2023, zabeležila rast poslovnog prihoda za 17,05%, kao i stabilan rast neto dobiti za 72,66%, po čemu se našla na prvom mestu po ovom kriterijumu analize. Broj zaposlenih uvećan je za 1,28%.

GfK našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 20,95% i stabilan rast neto dobiti od 63,19% u protekloj godini. Broj zaposlenih opao je za 6,67%.

U TOP 10 na rang listi po poslovnom prihodu nalaze se i agencije SMART PLUS RESEARCH, MSI-ACI, DEEP DIVE, MASMI BEOGRAD i TMG INSIGHTS. Od navedenih agencija samo je DEEP DIVE zabeležio pad poslovnog prihoda u 2023. godini za 15,48%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravnih lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2023. uvećan je za 8,67%, a neto dobit porasla je za 1,98%. Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja opao je za 1,78%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

I dalje kriza u agencijama za zakup medija

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Nakon poslovno loše 2022, agencije za zakup medija u Srbiji, tokom 2023. godine beleže blagi rast poslovnih prihoda, ali i dalje značajan pad neto dobiti, što ukazuje da je kriza i dalje prisutna u ovoj grupaciji agencija. Čak 17 od 26 agencija zabeležilo je pad neto dobiti u 2023. godini. Na rang listi došlo je do „prestrojavanja“ u TOP 10.

DIRECT MEDIA UNITED SOLUTIONS, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila rast poslovnog prihoda za 0,84%, kao i rast neto dobit za 6,16%. Broj zaposlenih opao je za 4%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice DIRECT MEDIA KOMUNIKACIJE, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži pad poslovnog prihoda za 13,83% i rast neto dobiti za 40,79%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija MEDIA POOL. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2023. za 9,19%, ali veliki pad neto dobiti za 161,05%. Broj zaposlenih nije se menjao.

Agencija MEDIA HOUSE popela se sa šestog na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2023. godine. Ova agencija zabeležila je značajan rast poslovnog prihoda za 33,16% i rast neto dobiti za 32,92%. Broj zaposlenih u 2023. povećan je za 9,62%.

UNIVERSAL MEDIA sa petog mesta popela se na četvrto na rang listi po poslovnom prihodu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 18,38% i snažan rast neto dobiti od 106,64%, a broj zaposlenih uvećan je za 2,04%.

Na petom mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija OMD MEDIA. Ova agencija, jedina u TOP 5, zabeležila je pad poslovnog prihoda od 2,86%, kao i pad neto dobiti od 56,74%. Broj zaposlenih opao je za 3,57%.

U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i WAVEMAKER, ESSENCEMEDIACOM, CAS MEDIA, NOVA COMMUNICATIONS i HAVAS ADRIATIC. 

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 pravnih lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. U 2023. godini nije otvorena ni jedna nova agencija u ovoj kategoriji.

Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2023. povećan je za 9,95%, dok je neto dobit opala za čak 56,66%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija beleži rast od 4,86%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Nastavlja se rast agencija za organizaciju događaja

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Godina 2022. godina bila je godina snažnog rasta agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja, a nešto sporiji rast nastavljen je i u 2023. Ipak, prestrojavanja na rang listi primetna su i ove godine.

Agencija POLIPLAN 1 TO 1, treću godinu za redom, nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu. Ova agencija zabeležila je u 2023. rast poslovnog prihoda od 25,89% i rast neto dobiti za 39,86%. Broj zaposlenih povećan je za 11,63% u odnosu na 2022. godinu.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu, treću godinu za redom, nalazi se agencija XYZ COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 36,98%, kao i snažan rast neto dobiti za 53,26%. XYZ Communications tim uvećan je za 6,15% u prošloj godini.

Sa petog na treće mesto po poslovnom prihodu, ali i na treće po neto dobiti, popela se agencija MPG PLUS. Ova agencija zabeležila je stabilan rast poslovnog prihoda od 41,79%, kao i snažan rast neto dobiti za 78,32%, dok je broj zaposlenih uvećan za 17,91%.

BEOEXPO SYSTEM, ove godine, spao je za jednu poziciju i našao se na četvrtom mestu po poslovnom prihodu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2023. za 16,44%, kao i rast neto dobiti za 10,51% i rast broja zaposlenih za 11,63%.

BTL AGENCIJA uspela je u 2023. da se popne u TOP 5 agencija u ovoj grupaciji po poslovnom prihodu i na sedmo mesto po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda za 36,6% i pad neto dobiti za 50,58%. Broj zaposlenih povećan je za čak 69,57%.

U TOP 10 agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja po poslovnim prihodima iz 2023. godine nalaze se i M2COMMUNICATIONS, BTL MANDIS MEDIA, GO2 EVENT, UNITED MOMENT i EXPO SOLUTIONS. Agencija M2COMMUNICATIONS, nakon uspešne 2022. kada se našla u TOP 5, beleži pad poslovnog prihoda od 29,51%, kao i pad neto dobiti od 65,88% u 2023. godini.

Primetan je i konstantan rast agencije DHC VEKOL, koja je u 2023. zabeležila rast poslovnih prihoda za 38%, i snažan rast neto dobiti za 290,37%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.

Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2023. porastao je za 21,27%. Neto dobit na nivou ove grupacije agencija prošle godine beleži blagi rast od 5,75%. Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja porastao je za 12,62%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs