today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Osnivači startapa – gorivo digitalne ekonomije

Možda onima koji ne rade poslove vezane za digital deluje da se previše pažnje posvećuje sektoru čiji je doprinos G20 ekonomijama oko 8%. Međutim, u Velikoj Britaniji otprilike milion i po ljudi zaposleno je u tech sektoru i oni doprinose ekonomiji sa 113 milijardi funti. Ministar kulture i digitalne ekonomije Ed Vejzi često govori o njenom značaju i koliko je postala sveprožimajuća tj. da uticaj digitala ide mnogo dalje od poboljšanja u tehnologiji i mogućnostima interneta.

Ovo je nešto što će najavljeni globalni indeks digitalnog života (TIDL) kompanije Telefónica pokušati da dokaže. Kada se lansira u martu, indeks 34 države će otkriti značaj 4 ekonomska faktora u uspostavljanju balansiranog digitalnog života: pristup, otvorenost, poverenje, preduzetništvo.

Vešti, samopouzdani, preduzimljivi osnivači digitalnih startapa ispituju paradigme u kulturi i društvu. To su startapi koji pomažu da se poveća naš pristup informacijama, poboljšavaju svetsku povezanost i ubrzavaju proces komunikacije. Ovi doprinosi digitalnoj ekonomiji su fundamentalni. Kako kaže Ema Sinkler, osnivač softver kompanije Enterprise Jungle: „Poslovi u digitalnom prostoru nisu ograničeni geografijom, jezikom i fizičkim prostorom. Startap osnivači bave se poslom koji ima potencijal da bude globalan od prvog dana i zbog toga su u poziciji da rastu i iskoriste prilike, a pritom nemaju mnogo prepreka.“startap

Sposobnost digitalnih osnivača da preuzimaju rizik i eksperimentišu sa novim rešenjima pomaže im da brže i lakše dođu do sledeće inovacije. Samim tim i građani i zajednice mogu da imaju korist od poslednje ideje mnogo brže nego što je to ranije bilo moguće. Takođe, ono što dodatno inspiriše je kako ovaj preduzetnički duh omogućava rešavanje određenih problema.

Kompanija Strawberry Energy je odličan primer. Ovaj ambiciozni startap, čije pametne klupe pokreće IoT Tech, trenutno ima oko 400 hiljada korisnika. Ova world-first aplikacija koristi solarnu energiju da poveže ljude na WiFi i dopuni njihove telefone. Ona ne samo da ublažava iritacije smartphone zavisnika širom planete, nego i čuva planetu. Kako kaže osnivač Miloš Milisavljević: „Digitalni biznis može da promeni svet na bolje.“

Startap servisi koji spadaju u sharing ekonomiju imaće uticaj na celokupnu ekonomiju. Evolucija takve ekonomije olakšava ljudima transport i smeštaj. Uber i Airbnb su ostvarene vizije koje teraju privatni sektor da radi pametnije i bude hrabriji. Pristup finansiranju i sve većoj konektivnosti svakako će doprineti svetu u kojem će startapi cvetati.
Takođe, skorije istraživanje Telefonike pokazuje da 65% svetskih milenijalsa misli da može da napravi razliku u svojoj lokalnoj zajednici, dok 40% veruje da može da napravi globalnu razliku.

Postoji šansa za organizacije svake vrste da izvuku pouke i pronađu inspiraciju u biznisima iz rane faze koji su pokrenuli digitalnu ekonomiju koja neće prestati da raste. Podrška postoji, ali tek će univerzalno razumevanje i prihvatanje njihovog načina rada doneti fantastične rezultate. Iako je brzina kojom je digital promenio živote neverovatna, i dalje postoji veliki prostor za napredak.

Izvor: Nova energija

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!