Da možete da birate, koju biste supermoć izabrali? Odgovor zavisi od individualnih preferencija, ali je verovatno da svaki profesionalac u marketingu bira telepatiju sa izabranom ciljnom grupom na društvenim mrežama. Najbliži toj supermoći je Social Media Listening, već uveliko poznat i korišćen alat u digitalnom marketingu. Dobar Social Listening postaje najvažnija polazna tačka razvoja poslovanja, sadržaja, korisničkog servisa i real-time marketinških kampanja. Problem nastaje kada se prikupi veliki broj podataka bez daljih definisanih i preduzetih akcija u skladu sa njima.
Podsećamo vas na minimum četri razloga zbog kojih ćete voleti Social Media Listening i načina kako da pretvorite podatke u akcione korake:
1. Predviđanje trendova i praćenje konkurencije
Osluškivanjem javnog mnjenja na društvenim mrežama stičete širu sliku o trenutnim kretanjima tržišta sadržaja i njegovim sentimentima. Poznavanjem smera i pravca tržišta stvara se baza za razumevanje prostora u kome vaš brend dobija svoje mesto na digital-u. Pored važnosti pozicioniranja na društvenim mrežama, social media listening je danas od esencijalne važnosti i za sektor odnosa sa javnošću.
Uz pomoć precizno određenih ključnih reči moguće je praćenje okruženja i njemu relevantne konkurencije. Dodatno identifikovanje slabih tačaka konkurencije od značaja je i za preuzimanje bolje pozicije na tržištu.
2. Krizni menadžment
Kako kriza ne zna za radno vreme i dane u nedelji, social listening pomaže pri monitoringu i procesuiranju sentimenta targetirane grupe u realnom vremenu. Pomoću mapiranja influensera i viralnosti kriza proces osmišljavanja akcionih koraka višestruko se ubrzava. Brendovi koji prave razliku su oni koji reaguju pre nego što se požar rasplamsa i na taj način preokreću situaciju u svoju korist.
3. Unapređenje korisničkog servisa
Esencijalna veština uspostavljanja odličnog korisničkog iskustva je sposobnost slušanja. Potrebe ciljne grupe saznaju se dubinskom analizom i osluškivanjem. Pokretanjem angažmana uz social listening smernice, dobijate priliku da na vreme osigurate zadovoljstvo korisnika i kupaca.
4. Praćenje događaja
Ukoliko planirate događaj, mera uspeha odavno nije i ne može biti stvar lične intuicije. Bez lajkova, share-ova, komentara i pominjanja sa pozitivnim sentimentom na društvenim mrežama – vaš događaj se, paradoksalno, nije ni dogodio. Zato je važno da u vaš event plan uvrstite i tim zadužen za praćenje reakcije na online i offline sadržaj, viralnosti, sentimenta, kao i ključnih influensera.
Iz datog pregleda benefita osluškivanja na društvenim mrežama, nameće se prioritetnost uspostavljanja Social Media Listening-a kao temelja uspešno realizovane marketing strategije.
Analitički tim agencije Digital Element pomaže svojim klijentima da ne ostanu zarobljeni u svom „bubble-u“ ustaljenih retroaktivnih praćenja trendova na tržištu i da uz pomoć alata koji osluškuju digitalno javno mnjenje istupe iz okvira očekivanog.