Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Online PR je PR – samo sa internetom kao mestom dešavanja

Jasmina Krstić Latinović, vlasnica i PR menadžerka agencije Pro PR, specijalno za Marketing mrežu govori u kom smeru se razvija današnja PR struka, objašnjava da je organizacija velikih događaja poput Sensation-a direktan pokazelj uspešnosti rada jedne agencije i dodaje da na srpskom tržišti treba da se razgraniči šta je PR, a šta marketing.

Agencija Pro PR učestvovala je u organizaciji ovogodišnjeg Sensation-a. Koliko je zahtevno organizovati i promovisati ovako velike događaje?
Muzički događaji predstavljaju veliki izazov, sa jedne strane su izuzetno iskustvo, a sa druge strane radi se o najkonkretnijoj prodaji – sve je transparentno i odmah se vidi da li ste uspešni ili ne, tj. da li se prodaju ulaznice. Sensation je veliki spektakl koji privlači najrazličitije ljude iz zemlje i inostranstva. Samim tim imate više ciljnih grupa kojima se obraćate, tako da komunikacija mora da bude dobro osmišljena i prilagođena. Iskustvo koje sam stekla tokom trogodišnjeg PR rada u Beogradskoj areni sada mi pomaže, brže kreiram pravac komunikacije, poznati su mi svi alati i pristupi. Što je veći događaj, to je veća odgovornost, jer su karte skuplje, publika očekuje “nešto više”, a često je potrebno raditi edukaciju za naše tržište, to se dešavalo prilikom uvođenja novih velikih događaja, kao što su Holiday on Ice, Night of The Jumps, Šetnja sa dinosaurusima, Il Divo itd. U našem poslu se zaista oseti činjenica da je Srbija bila izdvojena iz svetskih tokova tokom jedne decenije, kada se u Evropi veoma razvila industraija zabave. Sada je, najčešće, prvo potrebno uraditi informisanje svih javnosti, a tek onda promociju.
Iako nas ljudi često vezuju za velike evente, specijalnost agencije je i lični PR, koji je zahtevan na jedan drugi način.

Godinama unazad radite kao PR manadžer, a sada imate svoju agenciju. U kojoj meri i gde se najviše primećuju promene i pomaci kada je PR struka u pitanju?
PR je i dalje struka koja se razvija. Moj profesionlani put me uveo u PR iz novinarstva, što smatram da je veoma dobro. Upoznala sam PR “sa druge strane” pa sam tek onda ušla u posao. Imam utisak da mlađe generacije razumeju važnost naše struke, ali da mnogima i dalje nije jasno koliko je to komplekasan poziv. Svaka agencija/kompanija ima svoj pristup tako da se sve svodi na lično vaspitanje, pre svega, a zatim na lično iskustvo i znanje. Bez ta tri nema napretka u PR poslu. Promene su nastale u poslednjih nekoliko godina na polju teorije, uvođenjem određenih kurseva i katedri. Sve je više edukovanih PR menadžera i menažera generalno. Međutim, što se tiče prakse, tu se oduvek zna šta je neophodno – ući u posao, imati dobre kontakte, raditi u agenciji, raditi u kompaniji i pronalaziti načine da što bolje radite svoj posao.

Smatrate li da na tržištu Srbije ima prostora za nove agencije, kako PR tako i marketinške? Gde vidite prostor za rast vaše agencije?
Uvek ima prostora za novo. Često se zaboravlja da u kompanijama rade ljudi, poput Vas i mene, koji pre svega žele da sarađuju sa nekim ko ih razume. Tu je prednost novih agencija, u fleksibilnosti, ljudskom pristupu, empatiji za tuđe obaveze, a samim tim posao se radi kvalitetnije. Prilike za posao su svuda oko nas.

Kako doći do novih klijenata ili onih već “zauzetih”? Da li je lako opstati u ovoj profesiji s obzirom na veliki broj agencija koje se bave istom vrstom posla?
Dobar glas se daleko čuje. Kvalitet je jedina preporuka koja obezbeđuje nove poslove, tako da je dobra preporuka glavno sredstvo dobrog poslovanja. Ima mesta za sve koji pošteno rade.

Smatrate li da je tradicionalni PR nestao i da je primat preuzet online PR?
Online PR je PR, samo sa internetom kao mestom dešavanja. Imamo internet zajednicu i korisnike društvenih mreža kao novu javnost, ali to je i dalje deo komunikacije. Sve treba gledati kao celinu.

Koje tehnike su, po Vašoj oceni, najefektnije, a koje najzastupljenije u radu PR agencija u Srbiji?
PR tehnike su uvek odraz domišljatosti i znanja. Najčešće se ide “na sigurno”, a to su saopštenje, press konferencija i promocija. Mnogo je efektnije imati dobre odnose sa medijima, sastanke jedan na jedan, organizovana putovanja, jer na taj način gradite dugoročne odnose. Treba uvek biti u kontaktu sa medijima, jer je PR direktno upućen na njih.

Šta je to što bi u skorijoj budućnost trebalo da se izmeni na PR tržištu Srbije?
Teško pitanje. Bilo bi dobro da se shvati važnost PR posla i da u svakoj kompaniji radi tim PR stručnjaka, a ne jedna osoba koja se bavi i PR-om i marketingom u isto vreme, kao što je sada najčešći slučaj.

Autor : Mirjana Marić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

2 KOMENTARA

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!