SVET – Oglašivači su na godišnjem nivou televiziji namenili 4,2 odsto više sredstava, spoljnom oglašavanju pet odsto više, dok je najviše porasla vrednost globalnih oglašivačkih budžeta namenjenih internet oglašavanju i to za 27 odsto.
Podatke o vrednosti oglašavanja prikupila je istraživačka kompanija Nielsen, koja u svom izveštaju Global AdViews Pulse zaključuje da je televizija u prvoj polovini 2013. godine bila onaj medij kom su oglašivači u svetu namenili najviše novca te da njen udeo među svim medijima oglašavanja iznosi 57,6 odsto. Tome je doprineo rast marketinških budžeta u celom svetu, s izuzetkom Evrope.
S druge strane su oglašivački budžeti namenjeni časopisima, magazinima i radiju i dalje u padu – časopisima za dva odsto, magazinima za 1,9 odsto, radiju za 0,9 odsto. Pa i pored toga ovi mediji među svim medijima oglašavanja zauzimaju drugo, treće i četvrto mesto, odmah iza televizije. Najveći pad vrednosti oglašavanja, čak 5,9 odsto, pretrpelo je oglašavanje u bioskopima.
Rendall Beard, globalni direktor za oglašivačka rešenja u Nielsenu, povodom ovog istraživanja rekao je: „Od svakog oglašivačkog dolara u poslednjem tromesečju, 57 centi je bilo namenjeno televizijskim gledaocima; investicija koja se očito isplati imajući u vidu to da globalni potrošači među svim komercijalnim medijskim kanalima najviše veruju televiziji. Vidi se da oglašivači pametno koriste svoje mogućnosti za stizanje do potrošača na svim platformama, pri čemu nema znakova da bi se televizijsko oglašavanje usporavalo, dok su investicije u internet oglašavanje i dalje u osetnom porastu.
Izvor: The Drum