“Etika u oglašavanju – formiranje samoregulatornog tela” naziv je događaja održanog juče u Grand Casinu Beograd, kojim je označen početak rada na formiranju samoregulatornog tela u oblasti oglašavanja, po uzoru na razvijene evropske zemlje. Konferenciju je organizovao srpski ogranak International Advertising Association (IAA Srbija), asocijacija koja okuplja predstavnike oglašivača, marketinških agencija i medija.
Konferenciju je otvorio Pomoćnik ministra za kulturu i informisanje – Saša Mirković, istakavši da ova inicijativa ima za cilj unapređenje oblasti komercijalnih komunikacija i da joj zato treba pružiti podršku, kako bi se i u ovoj oblasti približili evropskim standardima.
Prisutnim učesnicima, predstavnicima Ministarstva za kulturu i informisanje, Ministarstva za unutrašnju i spoljnu trgovinu i telekomunikacije, čelnicima strukovnih udruženja i marketinškim profesionalcima, obratio se i Miloš Simić, predsednik IAA Srbija: “Formiranje samoregulatornog tela je logičan nastavak procesa koji je IAA pokrenuo pisanjem Kodeksa marketinških komunikacija i oglašavanja. Kodeks je podržan od strane velike većine relevantnih subjekata u zemlji i predstoji nam njegova, uslovno rečeno, implementacija putem samoregulatornog tela koje će obezbediti njegovu primenu u praksi.”
Simić je prisutnima pročitao pismo podrške koje je IAA Srbija dobila od Evropske alijanse za standard u oglašavanju (EASA), odnosno generalnog direktora – dr Olivera Greja: “Veoma nam je drago da čujemo za napredovanje u uspostavljanju samoregulatornog sistema u Srbiji koji je pokrenula IAA Srbija. Kao što znate, ovo predstavlja važan deo priprema za vaše buduće članstvo u EU, odnosno dobijanja mogućnosti za rad u oblasti marketinških komunikacija na ovom tržištu. Svakako, računajte na pomoć EASA kako biste projekat uspešno realizovali u narednom periodu.”
Cilj konferencije bio je, pored obaveštavanja javnosti da počinje rad na formiranju samoregulatornog tela, da sve zainteresovane strane informiše i edukuje o promenama koje ovakav sistem donosi u oblasti marketinških komunikacija. Zbog toga su održane tri prezentacije čelnih ljudi tri nacionalna samoregulatorna tela: Španije (Hoze Domingo Gomez Kastalo), Mađarske (Dr Ildiko Fazekaš) i Bugarske (Eli Gerganova).
Oni su govorili o iskustiva u njihovim zemljama i na taj način uputili prisutne na konferencije u benefite koje samoregulativa sa sobom nosi, odnosno izazove koji stoje pred njom. Na kraju, predstavnici Radne grupe IAA Srbija predstavili su prisutnima šta je dosad urađeno u okviru ovog projekta, odnosno šta je to što bi u narednom periodu trebalo uraditi kako bi samoregulativa počela efikasno da funkcioniše kao u zemljama Evropske unije.