Nedostatak mladih talenata (38 odsto), poverenje na svim nivoima (32 odsto), kao i transparentnost tržišta (26 odsto), ključni su izazovi koji će obeležiti 2023. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje je sprovela Marketing mreža.
Istraživanje je sprovedeno povodom 9. regionalnog foruma komunikacionih lidera – IZAZOV 2023, koji je održan 4. i 5. aprila u Beogradu, u organizaciji Marketing mreže.
Ispitanici su naveli i da će najdominantniji trendovi sa kojima će se struka susresti u 2023. godini biti borba sa AI (33 odsto), personalizacija sadržaja (37 odsto) i integrisane komunikacije (26 odsto). Sa ovakvim izazovima i novim trendovima u potpunosti je spremno da se suoči čak 70 odsto ispitanika, dok 11 odsto njih kaže da nije spremno.
Ovogodišnji događaj otvorili su Nataša Šarčević, direktor marketinga i inovacija SPP Slatko i slano i Vladimir Ivančev, direktor prodaje SPP Slatko i slano, Atlantic Grupa, koji su govorili na temu zašto su važne promene za zrele brendove, a razgovor je vodio Luka Đukanović, marketing menadžer, Atlantic Grupa.
Pored keynote panela, ove godine teme foruma bile su, između ostalog, i u kom smeru će se kretati tržište u 2023. godini; na koji način će inflacija i kriza uticati na pojedine industrije i formiranje cena proizvoda; kako kroz kolaboraciju brendova povećati prodaju, a smanjiti troškove; kako domaći brendovi utiču na brendiranje Srbije u svetu; koji je položaj pojedinca u advertising industriji; da li je budućnost oglašavanja održiva i kako prepoznati greenwashing; kako iskoristiti potencijale AI tehnologije u svrhu optimizacije poslovanja; koji su najveći izazovi kada govorimo o kreiranju i implementaciji ESG strategija; ali i zašto je hiperprodukcija mač sa dve oštrice. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govoriće Aleksandra Sekulić i Danijela Grbin iz agencije Direct Media.
Pod pokroviteljstvom agencije Propulsion, specijalni gost ovogodišnjeg foruma IZAZOV 2023 bila je Ana Đurić Konstrakta. Ona je sa Darkom Sokovićem, Managing Partner, Strategy & Development u agenciji Propulsion, razgovarala o tome živimo li u eri fake news, kako se odupreti poplavi neproverenog sadržaja i vesti bez zadiranja u slobodu govora, kako su društvene mreže uticale na porast plasiranja lažnog sadržaja u javni diskurs, ko zapravo profitira od senzacionalizma, click baita, infotainmenta, da li je populizam jedan od “krivaca” za poplavu senzacionalizma, ali i koja je odgovornost brendova i kako mogu da doprinesu medijskoj i digitalnoj pismenosti građana. Konstrakta je i ambasadorka programa Nova pismenost koji Propulsion sprovodi zajedno sa USAID-om.
Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Kao i prošle godine, organizovani su i speed dating sastanci kompanija i agencija, kao i teambuilding na temu kreiranja sadržaja za TikTok.
Na forumu je učestvovalo preko 400 kompanija i agencija iz celog regiona, među kojima su Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Zlatiborac, NLB Komercijalna banka, Telekom Srbija, Lidl Srbija i mnogi drugi.
Više informacija o forumu pronađite na sajtu www.izazovforum.rs
Zlatni sponzor foruma IZAZOV 2023 je kompanija Štark, srebrni sponzor agencija SmartPoint Adria, dok su bronzani sponzori Lidl Srbija i Telekom Srbija. Prijatelj foruma je agencije Propulsion. Forum IZAZOV 2023 podržale su i agencije Ovation BBDO, DPC Networks, AlmaQuattro, Info Media Group, Two Rivers, Chapter 4 PR, Fusion Communications, Direct Media United Solutions, 365ads i Novaston Marketing Consultancy. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Xiaomi, Zlatiborac i brend Dolce Gusto.