Na sajtu IAB Serbia zvanično su objavljeni standardni formati display oglasa koji su vidljivi na mobilnim uređajima (smartphone i tablet). Ovi standardi su usvojeni na nivou celog tržišta sa ciljem da se pojednostavi procedura organizacije oglasnog prostora i pozicija na mobilnim sajtovima i aplikacijama, kao i planiranje i zakup medijskog prostora vidljivog sa mobilnih uređaja od strane agencija i klijenata.
Proces planiranja digitalnih display kampanja i media buyinga često se susretao sa preprekama u vidu specifičnih i atipičnih formata banera, koji bi neki put zahtevali previse komplikovane procedure izrade i postavljanja ovih oglasa. Online publisheri su imali potrebu za standardizacijom oglasnog prostora na svojim mobilnim medijima, kako bi što bolje odgovorili na vrtoglavi rast posećenosti koji se neprekidno beleži sa mobilnih uređeja.
Agencije i oglašivači su takođe imali potrebu za sistematizacijom mobilnog display oglašavanja na nivou celog tržišta, kako bi povećali efikasnost oglašavanja, a time i ukupne efekte i ROI mobilnih display kampanja.
U okviru članstva IAB Serbia, u decembru 2015. formirana je ad hoc radna grupa za definisanje standardnih display formata za mobilne uređaje, kako bi se za potrebe tržišta Srbije definisali preporučeni mobilni formati banera. U obzir su uzeti najzastupljeniji formati koji su već prisutni na domaćem tržištu, kao i formati propisani od strane IAB US i IAB Europe, posebno kada su u pitanju specifikacije u vezi sa tehničkom izradom banera. Standardni formati predloženi od strane radne grupe IAB Serbia služe kao preporuka svim subjektima koji učestvuju u lancu mobilnog display oglašavanja, kao samoregulaciona industrijska norma koja bi trebalo da doprinese unapređenju i rastu ovog segmenta tržišta.
Više informacija pronađite na sajtu IAB Srbija.