Novac je neophodan za kvalitetne i dobro urađene kampanje

Nezavisni konsultatnt za PR i CSR Maja Dželatović specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri je ekonomska situacija uticala na kvalitet marketinških i PR kampanja, na koji način smanjeni budžeti mogu dugoročno da utiču na poslovanje, ali i koliko su kompanije u Srbiji društveno odgovorne.

Radili ste za velike kompanije kao što su bivši Mobtel i Holcim, dok ste sada nezavisni konsultant za PR i CSR.  Rad u velikoj kompaniji se dosta razlikuje od posla konsultanta. Da li je lakše biti u timu ili davati preporuke kao nezavisni savetnik?
Svaki aspekt rada u profesiji koju volite ima svoje prednosti i nedostatke. Verujem da je jako korisno imati različita iskustva jer nas to obogaćuje i dodaje vrednost našem profesionalnom znanju. Kao konsultant, vi unosite značajnu „spoljnu, nezavisnu perspektivu“ u rad organizacije i tako je sa jedne strane, lakše sagledati i problem i potencijalo rešenje. S druge strane, konsultantski posao je malo usamljeniji, gubite osećaj pripadnosti jednoj organizaciji. Rad slobodnog konsultanta je dinamičniji, ali i nosi, čini mi se, više poslovnih rizika.

S obzirom da je ekonomska kriza i dalje prisutna i većina preduzeća ima veoma ograničene budžete za marketinške i PR aktivnosti, šta je to što vi savetujete svoje klijente kada je građenje imidža u pitanju?
Mogu da ponovim ono što i svetski stručnjaci kažu: „kada je marketing u pitanju, nema stajanja, trenutno smanjeni budžeti mogu kasnije puno da koštaju neku kompaniju“. Ono što se može i treba uraditi, to je osmišljavati projekte i kampanje sa više koncentracije i planiranja, biti pametan u trošenju budžeta, kao i što više fokusiran. Iskoristiti prednosti onlajn medija. Kontinuitet je neophodan za većinu industrija.

Može li se reći da je trenutna ekonomska situacija „pokvarila“ kvalitet marketinških i PR kampanja?
Mislim da je ekonomska situacija u nekim aspektima delovala pozitivno. Ljudi iz marketinga i PR-a počeli su da se okreću drugim medijima i kanalima komunikacije, koji su jeftiniji, a efektni i daju rezultate.

Da li kvalitetna marketinška kampanja podrazumeva i velika ulaganja?
Naravno, idealno bi bilo da sada kažem – ne, nisu potrebna velika ulaganja. To ne bi bilo tačno. Finansije su važne i treba novca za kvalitetne i dobro urađene kampanje. Na početku treba platiti dobro istraživanje, pa na dalje. Rekla bih da su ključ uspeha integrisane kampanje kojih zaista ima sve više na tržištu.

Članica ste skupštine SMART Kolektiva koji je u velikoj meri posvećen promovisanju i uspostavljanju prakse društveno odgovornog poslovanja. U kojoj meri, po Vašem mišljenju, preduzetnici u Srbiji imaju sluha za društveno odgovorno poslovanje?
Na žalost, moram da kažem da smo još uvek na početku. Nije da se ne radi ništa, ali je praksa u velikoj meri još uvek ograničena na velike multinacionalne kompanije koje su došle u Srbiju. Kao svetle, pozitivne primere imamo mali broj domaćih kompanija, i još manji broj malih preduzeća koja su počela da zasnivaju svoje poslovanje na prinicipima održivog razvoja. Za većinu, CSR je još uvek samo filantropija. Moram da naglasim, da u vremenima krize nije ni lako krenuti drugim pravcem i razmišljati toliko unapred. Za većinu malih i srednjih preduzeća, važno je preživeti.

Dobitnica ste mnogih nagrada. Za uspešne kampanje dobili ste PRiznanje Društva Srbije za odnosa s javnošću. Da li je biti priznat u struci samo zadovoljstvo ili i odgovornost?
Zadovoljstvo je veliko, a odgovornost je za razvoj struke i nastavak ličnog razvoja. Međutim, te odgovornosti se ne odričem, jer je ona, u krajnjoj istanci, takođe, zadovoljstvo za onoga ko voli svoj posao.

Kako ocenjujete trenutno stanje u PR profesiji?
Nisam baš oduševljena stanjem u profesiji, mislim da nam na tržištu najviše nedostaje strateški pristup i stratezi. Kreativni jesmo, ali šta postižemo i koliko, ko to meri, koliko sva ta kreativnost pomera stvari u organizaciji i uvećava profit, nisam sigurna.

Autor: Mirjana Marić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari